{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

forældre skal skilles. {{forumTopicSubject}}

ja sagen er den at nu er det blevet officielt. Mine forældre skal skilles og min mor og jeg flytter til den første. Vi har fundet et fint hus hvor man må have hund og det hele så troede jo bare det var lækkert.
Men vi skal flytte her til den første hvilket jo betyder at jeg skal til at pakke alt mit lort. Og nu ved jeg simpelthen ikke om det er det her jeg vil. Har boet der hele mit liv og nu skal vi bare væk? Er vant til at have mine forældre sammen. Men det har jeg pludselig heller ikke mere?

min søster bor i spanien. Så egentlig er jeg lidt alene om alt det her. Og ville egentlig gerne flytte for mig selv. Men det har jeg desværre ikke råd til endnu.
Troede egentlig heller ikke det ville tage så hård på mig, som det har gjort. Altså. Jeg skal kun bo med en galning nu istedet for to. Men hvad så hvis min mor finder en ny kæreste? Det tror jeg slet ikke jeg ville kunne samarbejde med?

Hvad gør man lige her så alle kommer nemmest igennem det her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forældre skal skilles.
  • #1   18. okt 2010 Det kan være hårdt når ens forældre skal skilles, men du er 18 år og må derfor til at stå på egne ben. Du skriver at du ikke tror at du kan klare hvis din mor finder en ny mand, ja det ville da bestemt ikke være unaturligt og du skal huske at det er din mors liv, så hvis du ikke kan samarbejde på det punkt, ja så må du jo flytte.
    Jeg undskylder hvis du synes det er hårde ord, men sådan er det bestemt ikke ment, men en realitet at du skal leve dit liv, det samme skal dine forældre.

• #2   18. okt 2010 Min mor og stedfar blev skilt da jeg var 18 år, og det var også svært. Jeg lavede bare en aftale med dem, at jeg kunne besøge dem hvornår jeg ville. (Boede hos min mor). Så aftalte med min mor at hun ikke måtte blive sur hvis jeg lige pludselig ikke var hjemme en hel dag fordi jeg besøgte min stedfar eller spiste spontant aftensmad hos ham. Det fungerede okay og det gjorde det nemmere for mig.
    Min stedfar har fungeret som en min far det meste af mit liv - da jeg i rigtig mange år ikke har haft nogen kontakt med min biologiske far.
    Man kan jo ikke ændre deres beslutning og der er jo en grund til at de har valgt som de har valgt. Efter et stykke tid kunne jeg mærke at det var det rigtige og det blev nemmere med tiden. Har intet problem med det nu. Nu har jeg en stedfar jeg kan besøge, min biologiske far jeg kan besøger og sørmer også min mor jeg kan besøge. Det har bare givet mig 3 extra hjem smiley Prøv at vend det til noget positivt, selvom det er en kæmpe omvæltning.

• #4   18. okt 2010 jeg ved godt jeg er 18 og skal stå på egne ben. Men derfor er det stadig svært når de har været sammen hele mit liv og det så foregår sådan! Og selvfølgelig får min mor da en anden kæreste på et andet tidspunkt. Og det skal hun også have lov til. Men derfor er det stadig underligt. Havde jeg økonomi til at bo alene gjorde jeg det skam også. Men det har jeg ikke. Synes bare det er svært. Og føle et eller andet sted jeg har valgt min far fra? Men ved bare jeg ikke ville kunne bo fast ved ham.

Jean- så er jeg da ikke alene. Det var da rart? Var det meget hårdt at vænne sig til for dig? Jeg skal flytte til øst og bor i vest nu. Så kommer jo også automatisk væk fra mine veninder. Selvom der ikke er længere end jeg kan tage bussen.

• #6   19. okt 2010 Da min biologiske far og mor gik fra hinanden flyttede vi til en helt anden by og jeg skulle skifte skole - kom både væk fra min far (og så ham ikke i 8 år) og alle mine gamle venner.
    Altid noget det "kun" er øst og vest der er forskellen.

Det var svært at vænne sig til. Både det ene og det andet brud min mor (og jeg) var igennem.
    Det skal nok gå det hele. Den næste tid bliver bare lidt fortvivlende og træls. Snak med din mor og far om det. Det hjælper. Det hjalp hvert fald for mig!

• #7   19. okt 2010 ja ved godt det er deres og ikke min. Men jeg kan bare hverken snakke med dem om sådan noget og føler jeg må være ekstra stærk i denne tid for min søsters skyld.. Og ja ved godt det kun er øst og vest der er forskellen men alligevel. Det er en rigtig lorte tid og kan ikk rigtig koncentrere mig om min skole selv om jeg gerne vil.

Kommentér på:
forældre skal skilles.

Annonce