{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.463 visninger | Oprettet:

Hvorfor ikk bare være ærlig..!!! {{forumTopicSubject}}

Ja, vidste ikk lige hvad jeg skulle skrive i overskriften..

Min kæreste's og min hest står opstaldet et sted i østjylland, virkelig lækkert sted med ridehal osv, også derfor vi valgte at få hesten derhen i august.. Alt er simpelthen gået som en drøm, næsten for godt til at være sandt.. Vi var blevet super gode venner med alle de andre derude plus dem der har stedet..

MEN... har ikke været derude nogle dage nu pga bil stod på værksted, men lejen inkluderede fuldpas, så det burde ikke være noget problem.. Får så et opkald idag fra en af de andre opstaldere derude at den er helt gal, hestene har intet mad eller hø fået i flere dage og de går i deres eget lort...

What, tænkte vi bare, ej det ska vi lige se med vores egne øjne, synet der mødte os gjorde ondt helt ned i maven, vores super dejlige og normalt altid glade araberhingst, stod ude på marken og bare hang med hovedet ligesom alle de andre.. Tog ham ind og fik dækkenet af ham, Chok, man kan se hans ribben nu!! Blev bare rasende, at de har det dårligt derude skal fandme ikke gå ud over dyrene!!

Vores hest blir så afhentet imorgen, vi fandt et andet sted med det samme og glæder os til han er flyttet, nu ska han bare tage på igen så han kan blive fin...

Men øv, hun havde gjort så godt indtryk på os alle, men de har hverken betalt husleje eller noget og står til at blive smidt på gaden, men os opstaldere har de bare holdt hen med den ene løgn efter den anden.. Fatter det ikke og vi er bare i chok allesammen..

I det mindste kunne de være ærlige og sige at det kunne ikke løbe rundt for dem og de havde brug for hjælp, men næh nej, det da meget nemmere bare at lade være med at fodre dyrene..!! ØV...!!!!!!!

Sorry det lidt lange indlæg, havde bare virkelig brug for at komme ud med det..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ikk bare være ærlig..!!!
  • #1   25. sep 2010 Hvordan kan hesten blive så tynd på bare et par dage?

Det er bestemt ikke sjovt, jeg kender en lignende historie herude fra.

Men synes det lyder mystisk at den kan tabe sig så meget på et par dage at ribbenene kan ses.

• #2   25. sep 2010 Kan man ikk melde det som vanrøgt? For det er da ikke iorden... smiley

• #3   25. sep 2010 hvis du intet foder eller hø giver en hest, så den absolut intet har at spise så taber de sig, han havde lige taget en del på, så man lige præcis ikke kunne se hans ribben mere, men det kan man nu, og tydeligt ovenikøbet smiley

Altså på ca 5-6dage

• #4   25. sep 2010 Susanne C - Hvis du læser teksten står der at vi ikke havde været derude nogle dage, ca 5-6dage pga bil på værksted, men det har aldrig før været noget problem, for vi betaler jo for fuldpas og alt.. Aner ikk hvorfor det er gået galt derude ..

• #5   25. sep 2010 Ingen moral prædiken!! det er synd, godt at i kom derud

• #7   25. sep 2010 i har vel forhåbentlig heller ikke lade hesten stå med dækken og ingen hovrensning i 5-6 dage.?

• #9   25. sep 2010 men at tabe sig såååå meget på så lidt dage, har jeg godt nok svært ved at æde.. kender ret godt til heste og det der køber jeg altså ikke

• #10   25. sep 2010 Ej men for pokker. Hvis de har betalt for fuldpas regner man sku da med ens hest bliver kigget til.

synes sku ikke i kan være bekendt at træde på en som egentlig er ked af det der er sket.

trøste kram til dig!:O)

• #11   25. sep 2010 Kunne godt tænke mig at vide, hvor i østjylland, det er..
    Vel ikke ved Fårvang?

• #15   25. sep 2010 Tak til jer der ikke hakker ned på hvad vi har skrevet, kan i kun skrive om at det kan ikke lade sig gøre de har tabt sig så meget og at man burde ta' derud hver dag, så lad være med at skrive, der kører hverken tog eller bus derud og der er over 20km hver vej, så det er ikk bare at ta derud....

Til jer andre, tusind tak fordi i holder god tone.. Nej det er ikke i fårvang smiley

Inge J . der er intet græs på foldene mere, og de har intet stråfoder fået derude, så vi har bare fået nok nu

• #16   25. sep 2010 jeg spørger bar eom hesten har stået med dækken på i 5-6 dage? og om den så ikke har fået renset hove?

• #17   25. sep 2010 10kg er meget, og det kan især ses på vores da arabere ikke er specielt "tykke", så der skal ingenting til før de kan komme til at ligne noget der er løgn ..

• #18   25. sep 2010 nu har jeg selv en fuldblod , og min blev også meget tynd efter bare en forlænget weekend , han fik både foder og hø udenfor , og nu har han også fået dækken på , så han ikke skal slås med at få varmen .. så det er ikke ualmindeligt at nogle racer taber sig meget hurtigt .

godt at han nu kommer et godt sted hen smiley

• #19   25. sep 2010 Gad vide, hvor mange , der så får sandkolik smiley

Det er bare så forbandet, når man ikke kan regne med, at man får, hvad man betaler for.

• #21   25. sep 2010 Efter hva jeg forstår er opholdet jo med FULDPASNING. - at det så ikke bliver gjort er jo brænd ærgeligt og synd for trådstarteren!

• #23   25. sep 2010 de siger derude at de har haft dækken af ham flere gange, men ved ikk hvor meget vi skal stole på mere.. Han er blevet tjekket for orm og det gav ikke udslag..

Vi har ikke haft mulighed for at låne bil, men det nye sted er kun 8km fra hvor vi bor og der kører bus derud, så det er intet problem hvis vi render ind i problemer med bilen igen smiley

Theresa - Mange tak, tror vi vil prøve med linamix for han er nemlig lidt svær at fede op, men er ikke svær at holde huld på når først han er i god foderstand smiley

• #24   25. sep 2010 Årh stakkels hyps smiley
    det var da noget mærkeligt noget, men det har vel bare været for at skaffe flere opstaldere, ved at tilbyde billig fuldpas? Det var det nemlig ved min veninde. det var vidst 1000 for selvpas og 1500 for fuld pas - det jo egentlig fint. når det er i københavn, med ridebane osv. problemet var bare at fuldpas var = ingen pasning overhovedet!

håber i får fedet ham op igen snart, og han kan blive den glade araber hingst igen - de er fantastiske!

• #25   25. sep 2010 Patricia - min låne hest, var en palomino og hun tabte sig altså også meget på få dage! altså sådan at hun havde markerede ribben. og hun fik endda foder - bare ikke nok. så jo, det passer altså fint, især når det er en araber hingst - eller andre spinkle racer.

(det skal lige siges at grunden til at hun tabte sig, var pga. foderskift - og vi ikke lige vidste hvor meget hun skulle have. vi fik selvfølgelig sat hende op i foder med det samme!)

• #26   25. sep 2010 Vil helst ikke udlevere nogle navne og vil hverken be eller afkræfte navne, håber i forstår.. Får lige snakket med dyrlægen igen ang bændelorm, men han har fået taget diverse prøver netop fordi han var tynd, men så begyndte han at ta' super godt på og var blevet rigtig fin igen.. Lige indtil forleden smiley

• #27   25. sep 2010 Øøh... Forstår ikke lige den der med hovrensning?! Hvorofor er det så vigtigt?! Mine heste kan altså sagtens gå 5 dage uden jeg ser til dem. Så længe de har artsfæller, mad og vand, så klarer de sig super. Også uden hovrensning:)

Håber snart han er på toppen igen!

• #28   25. sep 2010 Theresa - Hehe, jamen kan da lige lave et fotoalbum hvor han er pæn smiley

• #29   25. sep 2010 Så er der et album af bassen smiley

• #30   25. sep 2010 Anne - Tak, er glad for der er nogle med kendskab til de ædle racer der også skriver, for de kan nemlig tabe sig ufattelig hurtigt

• #32   26. sep 2010 Alle hestene derude er under opsyn af os opstaldere, jeg holder jo så idag da min blir flyttet, men alle de andre tager turnus ordning så de ikke kommer til at mangle noget mere..

• #33   26. sep 2010 jeg har selv haft hest siden jeg var 5, og har også haft hest på fuldpasning - det er ikke altid lykken! Jeg opdagede min gamle dreng på 21 kun fik havre selvom kontarkten sagde müsli osv - vel og mærke til ældre heste - og det betalte jeg ekstra for.

Ideen med fuldpasning er jo netop at man ikke er nødsaget til at møde op hver dag hvis man fx har meget arbejde, dårligt helbred eller andet.

Dejligt I fandt et andet sted til jeres heste- dyreverdenen er rådden, det er ikke alle der er der for dyrenes skyld...

• #34   26. sep 2010 til alle jer der hakker på hende, hvis i skal på ferie i en uge, hvad ville i så gøre? en uge kan en hest sq godt undvære at blive set til af ejer, når man har fuldpas. med fuldpas skal stedet sørge for at hesten har det godt!

• #35   26. sep 2010 Hej alle, Jete's er nu flyttet og han står og slapper af i hans nye boks med masser af hø smiley Han virkede glad da vi trak ham ud til traileren og gik lige op uden problemer, vi er bare lykkelige for at det har fået en ende nu smiley

• #37   26. sep 2010 jamen hesten skulle jo netop blive tilset når man har fuldpas.

at det her så er hændt er ærgeligt. - men forstår heller ikke lige hva folk ellers ville regne med når man betaler for fuldpas.!

• #40   27. sep 2010 Det er da en rigtig træls oplevelse:( Har selv oplevet at sende min hoppe afsted til bedækning og få den hjem i forfærdelig stand. Hun var ½ fuldblod og ½ new forest. Og blev sendt afsted i perfekt foderstand, samt hun var i topform, rigtig flot muskelsat. Hun skulle være der en uge. Efter et par dage blev ejeren indlagt med blindtarmsbetændelse, og lod en bekendt overtage pasningen af hestene.
    Han valgte så at lukke min hoppe og hingsten ud på en jordfold sammen, og ja så fik de ellers lov til at passe sig selv:(
    Jeg tudede da jeg fik min dejlige hoppe hjem. Hun var på 5 dage gået fra topform til en bunke knogler, uden et eneste gram fedt, og totalt hutlet i pelsen. Det var et forfærdeligt syn!! Så ja, det kan hurtigt gå ned med vægten uden optimal pasning.
    Og til jer der er stødte over manglende hovtjek og dækken. Det er langtfra unormalt at heste går i flere uger uden at få renset hove. Det fungerer sådan på utroligt mange større hestehold, opdræt, rundt om i landet. Og ditto med dækkener, det er ikke ligefrem noget de får varig skade af. Og når man har bestilt fuldpas, og ejeren har solgt sig selv så godt som i dette tilfælde, ja så regner man med at ens dyr er i gode hænder. 5 dage er lang tid ikke at se til sine dyr, men ikke helt uforståeligt..

• #42   27. sep 2010 Jep. Har set både gnavesår, beskadigede hove etc. etc. Og kender udemærket hvad skader det kan give i værste tilfælde.
    Men i de fleste tilfælde er 5 dage ikke noget i forhold til hvor dyrene går i ugevis uden tjek, oven i købet under såkaldte ordenede forhold.

Kommentér på:
Hvorfor ikk bare være ærlig..!!!

Annonce