13. aug 2008 Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Totalt OT - kærlighed - råd søges ;o) {{forumTopicSubject}}
Hej HG’ere! Jeg har et totalt OT-spørgsmål på vegne af en veninde. Min veninde har lært en fyr at kende, de har ikke været kærester så længe – jeg tror, det er omkring 4 måneder. De bor ikke sammen, men virker egentlig til at være ret glade for hinanden.
Han har så en veninde, som han chatter meget med – næsten på daglig basis. Denne veninde er forelsket i ham, og vil meget gerne være kæreste med ham. Det skal lige siges, at bekendtskabet også med denne veninde er forholdsvist nyt, og de har aldrig besøgt hinanden, men kun mødt hinanden ude i byen. Og så er hun x-kæreste til én af hans venner. Hun skriver meget kærlige beskeder til ham på hans fb-status, som min veninde så kan se. I lighed med: Du er bare noget helt specielt, du er en fantastisk mand osv. – efterfulgt af et hjerte. Han går ligesom med på vognen og skriver egentlig ligeså kærligt tilbage til hende. Ligesom han også altid kommenterer hendes status’er. Veninden VED, at han lige har fået en ny kæreste. Hun har så foreslået, at de skal tage til en koncert sammen – langt væk fra deres bopæl. Det vil han rigtig gerne, og kan slet ikke forstå, at min veninde synes, at det er en træls situation – og ja, hun bliver faktisk meget jaloux over det. Jeg kan godt følge hende, men jeg kan skisme ikke finde ud af, om det er fordi jeg er farvet? Hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg selv, at jeg ville have det meget svært med, at en forholdsvis ny kæreste ville tage til koncert alene med en pige (langt væk fra bopælen, som vil indebære overnatning), og som jeg vidste, var forelsket i den mand, jeg elskede. Jeg ved godt, at det også handler om tillid, men har man bygget den op på så kort tid? Burde han ikke respektere sin nye kæreste så meget, at han undlader at tage til koncert med veninden, når forholdet er så nyt og min veninde ved, hvad den anden gerne vil? Burde han ikke lytte til hende, når hun siger, at hun bliver ked af det? Eller skal han bare køre igennem og så må hun bare stramme elastikken og stole blindt på ham? Vil I hjælpe mig i den her – for jeg kan altså ikke se nøgternt på det… Har I nogle gode råd til, hvad jeg skal sige til min veninde? Er hun (og jeg) helt forkert på den?
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
Han vil både blæse og have mel i munden.
Typisk at ville have bagdøren stående åben!
Enten skal din veninde med til den koncert - ellers må hun bede ham ryge og rejse.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
Enten kan han ikke selv se det, og det er der altså nogle mænd, der ikke kan !!! Og så er det derfor han ikke forstår hende.
Ellers har han en bagtanke... og så er han en gigant nar. Men det burde man altså kunne gennemske ??
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
MEN nu tror jeg egentlig heller ej, min kære mand selv ville tage med
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 749
Hvis han er glad for sin kæreste opsøger man ikke nye " kærlige " bekendtskaber
Der er jo nok en grund til at koncerten skal være langt væk fra der hvor han bor = Overnatning = mere tid til at lede ham ind i fristelsen
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 79 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.453
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
Jeg havde smidt hende ud af mit liv! Jeg har andet at bruge min tid på, end sådan nogen "veninder"
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.627
Nogle mænd er bare stupide(ogso nogle kvinder)
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Jeg tror ikke, det er HENDES veninde, men hans...
Jeg havde være målløs, hvis min kæreste ville tage til en koncert med en forelsket pige-veninde og bare lade mig være tilbage... Nej, sådan en mand ville jeg overhovedet ikke være kæreste med...!
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og så må hun tage hans svar og hans handlinger til efterretning og vurdere, om hun kan leve med det eller ej.
Han kan under ingen omstændigheder klandres for at overskride hendes grænser før hun har fortalt ham hvor de går.
Mænd er desværre ikke SÅ hulens skarpe hvad den slags angår ;o)
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Maj-britt: Hun har faktisk leget med tanken om at "gøre gengæld" ;o)
Henrik: Jeg er faktisk meget enig med dig (og skønt at få en mand på banen) - at han ikke burde dyrke nye kærlige bekendtskaber, når han har en dejlig kæreste.
CH: Hun har markeret sine grænser - først måske for blidt ved at sige, at hun blev ked af det, når.. osv. og derefter sagt, at hun ikke kan acceptere karakteren af deres forhold. Svaret hertil er: "Jeg dropper ikke mine venner, fordi jeg har fået en kæreste". Det er jo for så vidt også fair nok, HVIS det er på rent venskabeligt plan. Han kan ikke se noget forkert i, at han tager til koncert med en pige, der er forelsket i ham. Og holder også stædig fast i, at han VIL chatte med hende. Og ja, det må hun jo så tage til efterretning og træffe sine valg ud fra det.
Konsulent: Interessant betragtning. Hvad angår alder, så er han 40+ - hans venindes alder kender jeg ikke, men hun er i hvert fald ikke purung.
Han har kontakt til mange piger, men dem har min veninde ingen problemer med, for de skriver sammen på et helt andet plan. Desuden har han selv fortalt hende, at hans veninde er forelsket i ham. Så selvfølgelig er det nok svært at undgå at tolke på fb-statusbeskeder..
Så ja, han er en stor idiot, men den konklusion skal hun jo selv komme frem til ;o) Men igen tusind tak for jeres respons
Totalt OT - kærlighed - råd søges ;o)