{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.336 visninger | Oprettet:

Hjæææælp min hund tygger vores hus {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har I nogle gode råd, hvis min 1 år gamle hund tygger i vores paneler osv i stykker.

Jeg fik hunden for 14 dage siden, og jeg har købt gummiben og gummiben med smag, kødben, legetøj, aktivitetslegetøj med guffer i. Giver den aftensmad på græsset, så den virkelig får brugt snuden. Kæler med den stille og roligt inden jeg forlader den, så den er rolig, men alligevel gumler den i paneler, og trapper.

Please, hvis der er nogen der har et mirakel råd, vil jeg blive glad. smiley

Mvh Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæææælp min hund tygger vores hus
  • #1   12. aug 2010 har du trænet alend hjemme træning...?

  • #2   12. aug 2010 Evt et bur, til alene timerne.
    Påsat drikkedunk.


  • #3   12. aug 2010 Start forfra med alenehjemmetræningen. Forlad kun hunden få minutter ad gangen flere gange dagligt. Hvis den kun har boet hos jer 14 dage er den stadig utryg og du kan ikke regne med den kan være alene selvom den kunne hvor den kom fra. En flytning er meget stressende for en hund og rigtig mange går tilbage til hvalpestadiet i en periode.
    Nu har du en hel weekend at træne i, selvom det næppe er tid nok, er det da bedre end ingenting:-)
    Prøv også at aktivere den med lydighedsøvelser og tricks, godbidder gemt under viskestykker o. lign, så det ikke kun er næsen, der bliver udfordret, men også hjernen....


  • #4   12. aug 2010 Sæt den endelig ikke i bur.......

  • #5   12. aug 2010 Vores store hvalp tygger også vores hus itu og kradser pus af væggene.
    Vi har taget konsekvensen og købt det størset bur vi kunne støve op (så han har god plads) og der er han så om dagen når vi er på arbejde. Vi vil ikke have ødelagt vores hus mere end det han har gjort indtil nu.

    Vi håber dog, at når han er blevet voksen, at han stopper det, så vi kan undvære buret.
    Og vi har trænet alene hjemme, han har bare stor trang til at bide og kradse.


  • #6   12. aug 2010 Hvis du kun har haft den i 14 dage, er der ingen tvivl om, at den er utryg ved at være alene. Så som de andre siger - forfra med alene-hjemmetræningen, som om du havde fået dig en hvalp på 8 uger.

  • #7   12. aug 2010 Ja, har trænet med ham om at være alene hjemme. (Jeg har været hjemme den 1. uge, og jeg er lige startet på arbejde efter lang tids sygdom, så jeg kommer tidligt hjem hver dag.) "uheldene" sker også mest når vi går op og sover.

    Han har ikke været i bur derfra hvor han kom. Men er det noget han kan vende sig til?? For så bliver det sidste udvej


  • #8   12. aug 2010 Jeg tror ikke ligefrem, at der er nogen hunde, der selv frivilligt ville foretrække at være i bur. Hvorfor er han alene om natten? Må han ikke sove sammen med jer?

  • #9   12. aug 2010 1 uge er ikke nødvendigvis tid nok til at få en adfærdsændring. Giv det en chance og lad evt hunden være i et bestent rum, hvor den ikke kan ødelægge så meget......det kræver træning at få hund. Som sagt sørg for at stimuler ham tilstrækkeligt kombineret med motion, så han er i balance med sig selv....

  • #10   12. aug 2010 Hvis det er om natten, så tag dog hunden med op til Jer. Den er kommet til et fremmed hjem og så skal den da ikke være alene i et rum om natten, den skal være ved sin familie.

  • #11   12. aug 2010 I bør (eller en af Jer bør) sove sammen med hunden dér hvor I vil have den til at være.

    Vend den til at man sover om natten, altså ikke nusse, putte, hygge, bare vær i samme rum som den sig godnat og vær konsekvent samt tålmodig.

    Du har overtaget en hund, hele dens verden er vendt op og ned og den skal lige lære at I er til at stole på.

    Et bur er ikke forfærdeligt, det er en rigtig god løsning, hvis man vel og mærke bruger tid på at lære hunden at det er den helle, der den får de gode ben, der den har ro og fred osv osv


  • #12   12. aug 2010 Et bur er en rigtig god ting, man skal bare sørge for at det er rigeligt stort.
    Det vi har, kan vores store hvalp være i 2½ gang. Det fylder godt nok ad h.... til ude i gangen, men hvis det er det der skal til, jamen så er det det.


  • #13   12. aug 2010 Anne - mener du så virkelig at hunden skal være i buret, både når den er alene om dagen - og om natten? Det ville jeg godt nok ikke byde nogle af mine....

  • #14   12. aug 2010 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen
    Hvis du læser hvad jeg skriver længere oppe, så vil du se at jeg absolut ikke anbefaler at hunden skal være i bur om natten, der skal den være i soveværelset sammen med dem.
    Men hvis det også er et problem, at den gnaver i huset om dagen, når den er alene hjemme - JA, så er et bur (stort bur) en god løsning, forhåbentlig kun en overgang til hunden er holdt op med at gnave (det er jo stadig en stor hvalp) eller den bare er blevet voksen og dermed vokset fra disse hvalpe-unoder.


  • #15   12. aug 2010 Han er i samme rum om dagen og om natten. Han har også rig mulighed for at komme op til os om natten, Vi sover med åben dør, så han ved vi er der, men han tør simpelthen ikke at gå op af trappen lige meget hvor mange godbidder jeg lokker med. (heldigt vi ikke bor i lejlighed med trappeopgang)
    Og de første dage han var kommet hos os, sov vi nede ved ham, så han havde os hele tiden.


  • #16   12. aug 2010 Jeg vil som udgangspunkt heller ikke have min hund i bur når jeg er ikke er hjemme, eller om natten.
    De har dog et "telt" der står åbent så de kan vælge at ligge sig derind for tryghed og hygge.
    Men det er ikke lukket herhjemme.

    Da jeg fik Fraya var hun understimuleret og hun åd ALT - sofa, lerfigurer, sko osv...
    Jeg startede til træning med hende i DCH, sørgede for hun fik brugt de små grå og i en overgangsfase brugte jeg DAP.
    Hun kom super hurtigt over de problemer hun havde.
    Jeg fratog hende muligheden for at tage noget når hun var alene - alt var fjernet.
    I stedet havde hun en spand med det ½ af hendes legetøj - jeg byttede lidt ud ind i mellem så det stadig var spændende og "nyt".
    Så kunne hun selv hive alt op af spanden og rode rundt med hendes egne ting i stedet for mine.
    Jeg lavede også en papkasse med lidt legetøj i og hendes foder - så skulle hun bruge tid på at ødelægge den og få tingene ud.
    Så accepterede jeg bare, at den ene ting måtte hun splitte af i atomer og jeg skulle gerne rydde det op når jeg kom hjem - hvis det betød mine ting var hele.
    Og det virkede.
    Hun elskede den kasse og sin spand med legetøj.

    Sidst men ikke mindst - kraftben har været guld værd for os.
    De kan bruge så meget tid på et frosset et af slagsen!


  • #17   12. aug 2010 vores gamle har været vandt til og være i bur om dagen eg hun elskede sit bur det var hendes helle da vi fik en hund mere syntes vi det var synd at hun skulle sidde i bur så vi åbnede lægen og hun sov stadig i sit bur

  • #18   12. aug 2010 Vores hvalp er i bur og det vælger den selv.. Bare buret står åben går den derind og sover når vi ikke er hjemme. Før det blev sat op pillede den vores dør i stykker.....

  • #19   12. aug 2010 kisser ja selvfølgelig var hun det men jeg vænnede hende til det som 1 års tog lidt som en selvfølge at man vidste at man skulle vænne hunden til det ...ligesom med alt andet

Kommentér på:
Hjæææælp min hund tygger vores hus

Annonce