{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de der 13 hvalpe der skulle aflives.
  • #1   29. jul 2010 Ja læste godt at sigtelserne var droppet, - mon ikke hundene snart bliver aflivet så... Hvordan med farhunden, - skal han også aflives efter han bed pigen?

  • #2   29. jul 2010 han skal mentaltestes.

  • #3   29. jul 2010 Både tæve og hanhund skulle mentaltestes, det var det sidste jeg læste.

    Ejer har tidligere selv udtalt at hunden var et mix af ambull og italiensk mastiff, så hun er jo lidt dum *G*


  • #4   29. jul 2010 jeanette jeg vil lige rette lidt det var nemlig italiensk amstaff (Fordi jeg undrede mig over det lol)

  • #5   29. jul 2010 Lool det gør sgida ikke sagen meget bedre *GG*

  • #6   29. jul 2010 nej jeg tænkte også bare hvad dælen er en italiensk amstaff? der tabte jeg alt for de ejere.

  • #7   29. jul 2010 hvad er det for noegt den tråd her
    er ikke med og har ikke hørt om det


  • #8   29. jul 2010 Det er et par, der har 2 listehunde.. Hanhunden har angiveligt overfaldt en 12-årig pige.

    De havde fået 11 hvalpe, der står til aflivning.

    Det er sagen i korte træk..


  • #10   29. jul 2010 Jeg skrev nu altså også "angiveligt".. Men det er vel også derfor de skal mentaltestes.. De har jo ikke dømt hunden endnu

  • #11   29. jul 2010 Ja lad os da endelig sende vores hunde af tvivlsom herkomst til udlandet, så kan de da bøvle med dem i stedet for.....

  • #13   29. jul 2010 Næh hvalpene har ikke gjort noget forkert. De er desværre resultatet af useriøse klaphatte til ejere, som vælger at avle på hunde af tvivlsom herkomst og sind.... Og jo eftersom der hverken er papir på mor eller far hund, er de yderst tvivlsom herkomst.

    Tja latterligt eller ej, - så kan de ejere som har støttet denne form for avl klappe sig selv på skulderen og takke dem/jer selv for forbuddet.


  • #15   29. jul 2010 De som avler på racerene og testede hunde, bliver desværre straffet for andres folks dumhed....
    Nej, nej, og en jagthund er heller ikke en jagthund, når den ikke bliver brugt til jagt...
    En kost er heller ikke en kost førend den har fejet mine fliser...


  • #18   29. jul 2010 til stolte ejer: jeg er til dels enig med dig, syntes heller ikke de skal aflives. men at sende dem videre til andet land ville jo ikke løse det.. men syntes nu os at hunde der er krydsede er/kan være lige så gode hunde med tavle, min er en amb/amstaff og hun er fandme dejlige og god i sind, hun elsker børn og er den største skødehund.. så nej en tavle er ikke ensbetydende med at de er raske i hoved, det kan sige klik i hoved på alle hunde..

  • #20   29. jul 2010 nogen der har et link til denne sag

  • #21   29. jul 2010 takker.. nej jeg fatter det heller ikke, jeg syntes det er tåbeligt og så er det jo ingen gang de hunde der bider mest...

  • #22   30. jul 2010 Har hus til leje : http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1381087.ece

    Den stolte ejer : - Øhm nej, - jo de hunde som er avlet af seriøse ejere, som virkelig ønsker det bedste for racen, og som har racen for racens skyld og ikke som modefænomen. Enig - de er avlet væk fra de agressive tendenser, - men alle de hunde som er uden tavle er alle af tvivlsom herkomst og blandet med skidt og kanel.
    Ud af hvor mange af de overfald der er begået af kamphunde, tror du der er tavlehunde blandt? - Ingen! Det har alle været KH af tvivlsom herkomst.
    Så igen - de som har støttet op om den tvivlsomme avl, som ikke aner hvad deres hund indeholder, og værst af alt ikke vil/har ikke evnen(?) til at erkende, hvad hundene indeholder af gener, - de kan klappe sig på skulderen - de er nemlig skyld i forbuddet.
    Ikke hundene, ikke "ikkeliste"hundeejere, ikke schæferen, ikke labben, ikke cocken, - men klaphattene som har købt en tilfældig avlet hund af en tilfældig, hvis hund vil elske at være moar......!

    Erkend dog jeres ansvar, smid mundkurv og snor på hunden, vis jer som ansvarlige ejere, få luget ud i ukrudtet, - og bevis at forbuddet er en fejl - først der kan I håbe på at det blir ophævet. At lave latterlige protester, såsom at nægte at følge loven, omregistere hundene til anden race mv. - I straffer kun jer selv, og værst af alt - de som aldrig har fortjent dette forbud.


  • #24   30. jul 2010 Se vi kan godt blive lidt enige - problemet er ganske som du påpeger, at de bider ikke kun får at markere, men for at forvolde skade/død... og derfor er de farligere end den lille arrige tæppetisser, labben, cocken osv.
    Og jeg er enig i med dig i, at loven desværre også rammer de forkerte. Men dem hører du aldrig råbe op, og pege fingre af andre racer/ejere. - For de ved at der skal ryddes ud - og dette er desværre pt den eneste måde at gøre det på.
    Man kunne jo have valgt at aflive alt med KH i sig uden tavle, - dog ville det nok koste endnu flere stemmer og ramaskrig, - så man har så ganske fornuftigt valgt at luge ukrudtet fra stille og roligt.....
    Så derfor nytter det ikke at skåne disse 13 hvalpe eller alle fremtidige hvalpe, - så kommer der jo aldrig ro på, og ej heller et ophævet forbud.

    Så selvom det er barsk, så er det desværre menneskets dumhed, som er skyld hvalpenes død.
    Så du burde ændre dit profilbillede til - "shame on irresponsible owners"


  • #27   30. jul 2010 det er for sygt

  • #31   30. jul 2010 Hmm synes ellers prinsens gravhunde fyldte flere forsider i flere dage...- Og den anden dag var overskriften Labrador flænser hund - eller noget i den stil...
    Der er bare flere voldsomme angreb fra kamphunde end andre racer, logisk at de så blir ramt...
    Inden dem var det schæferen og rootweileren der var i søgelyset - der blev der heldigvis handlet i tide, eller også var kamphundens popularitet schæferens og rottweilerens "redning".....


  • #33   31. jul 2010 jo altså når folk siger rammer forsiden jamen så ryger et kamphundeangreb direkte på bt eller ekstra bladets forside - hvor mange af dem ser du derimellem? jeg ser en 4-5 stk det er dæleme ikke mange, men jeg ved godt hvad du mener hehe.

Kommentér på:
de der 13 hvalpe der skulle aflives.

Annonce