{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

mærkeligt valg af de 13 racer der skal {{forumTopicSubject}}

være forbudte , en kangal må man ikke ha men du må godt ha en bullterrier det giver jo ingen mening det forslag der ender jo snart med at vi heller ikke må ha labrador hunde eller schæfer ,rotweiler osv hvem fanden for lov til at bestemme hvilken hunderacer der er farlige ,det er sku da en indsats mod ejerne der skal tili første omgang ,et eks. er min bror som har 2 bullterrier de er da så gode ved andre hunde ,mennesker og ikke mindst børn heriblandt min søn på 4 COME ON !!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mærkeligt valg af de 13 racer der skal
  • #1   18. mar 2010 Jeg synes der mangler en masse racer på den liste.. Vil ikke nævne dem for jeg træder HELT sikkert nogle folk over tærene så!


  • #3   18. mar 2010 ja det gør der sikkert også men nu må de da lige spænde hjelmen og se hvor fejlen i det hele taget er , det er meget muligt de hunderacer kan ha tendens til at gå amok men det kan en schæfer og andre i den gruppe også ,tag nu fat i de skide ejer som netop i mange tilfælde bruger disse hunde som en skide potensforlænger ,
    sorry hvis nogen bliver stødt men det er sku min mening


  • #4   18. mar 2010 hvad er en kamphund ? jeg har haft en kangal som min ven har overtaget og hun går med en rotweiler til hverdag og jeg ved da godt hvilken af de 2 jeg stoler mest på og det samme gælder den nye ejer

  • #5   18. mar 2010 Arhh jeg synes nu det er ok Kangal er blevet ulovlig. Det er en hund der er skabt til at vogte i tyrkiske bjerge, og er ikke en familiehund! Vil da helt klart sætte mine penge på en kangal i forhold til en Bullterrier. Bullterrieren er jo gennem generationer og koncentreret avl, fået minimeret deres aggressivitet og instinkter. Og er i dag en fremragende familiehund. Derimod er Kangalen som race, ikke blevet gjort mere medgørlig eller mindre skarp i deres vogter gen, da det stadig er det racen bliver brugt til.

    Synes det er en god og overvejet liste der er blevet lavet!


  • #7   18. mar 2010 det er jo også det jeg skriver altså det er ikke racen men ejerne af hunden der skal forbydes

  • #8   18. mar 2010 Synes det er helt i orden at kangal er på... Men hvad med feks en cane corso ????

  • #10   18. mar 2010 Tja...

    eftersom man ikke kan forbyde dumme mennesker, er det da bedre deres muligheder for at holde bestemte typer hund bliver minimeret, men jeg tror ikke det hjælper en skid på 'problemet', da det jo ikke er de enkelte racers skyld, men derimod de fjolser der har dem af de forkerte grunde, fra de forkerte opdrættere og under de forkerte forudsætninger.


  • #11   18. mar 2010 Nu er jeg imod et forbud, men hvis man absolut skulle lave en liste over "farlige hunde" eller potentielle "farlige hunde", så kan man nok ikke indevinde meget mod de hunde der er på listen. Dog er det svært at forstå, at så mange IKKE er på listen. Der er mange som ikke er på listen, som potentielt er lige så farlig.
    Det virker som om, at racerne på den nuværende liste er grebet ud af luften.
    Der findes vel omkring 50 store vogter racer, som er potentielt farlige, og her har man så taget 8 stykker af, og gjort dem forbudte.


  • #12   18. mar 2010 håber heller ikke din buller ryger på listen som skrevet har min bror 2 af dem og de er bare så skønne og dejlige ,der er knald på men på den gode måde


  • #13   18. mar 2010 syntes bare at laver man sådan en liste kunne man da lige begrunde hvorfor man lige har valgt den race osv for min gamle kangal var dansk opdræt og hun vogter da huset men ser hun mennesker så er hun da bare glad ,ser ikke hende farligere en end rotweiler eller schæfer eller for den sags skyld irske ulvehinde og grandanoair

  • #14   18. mar 2010 Jeg har det som Tony og Maja fint med en liste over farlige hund.. Men at den blev brugt til at kræve stamtavle tvang, og krav for at eje sidde hunde. En form for uddannelse og evt alders krav.

    Min holdning til om det hjælper er præcis som tanjas. Jeg tror det vil reducere antallet af denne type hunde kraftigt, men problem ejerene vil fortsætte deres hærgen, med et andet "bæst" ..

    Valget af racerne ved jeg dog ikke om jeg synes er tilfældigt. Jeg tror faktisk der er tanke bag. Men i forhold til en forbudsliste synes jeg den er ved siden af, der burde ikke være nogen, men var det en restriktions liste, så burde den udvides-


  • #15   18. mar 2010 Jeg er imod forbud, men hvis man absolut vil lave en liste over hunde som skal forbydes, så hjælper det ikke at man kun forbyder 12 racer ud af omkring 50 potentielle farlige racer.
    Lige præcis bullterrieren kan være lidt tricky. De har ikke samme drive og kort lunte som feks. amstaff, men de er så umådelig stærke, og kan også have egetkøns problemer. Bullterrieren er heldigvis ikke blevet en modehund som feks amstaff, men jeg er sikker på, hvis mange af de ejere skiftede deres amstaff ud med en bullterrier, så vil vi se en stigning i overfald fra bullterrieres. Det er en skøn race, men også en race der kan ødelægges.
    Så nej jeg vil ikke sætte en bullterrier på en liste på 12-13 hunde som nu, men hvis man vil lave en liste over potentielle farlige hunde og forbyde dem, så vil bullterrieren nok være blandt de ca. 50 stykker.
    Blandingsavl på bullterrieren er også noget der kan ende farligt.
    I Brasilien laver de bla. blandinger mellem bullterrier og boxer, og har fået en skarp brugshund med højt drive ud af.


  • #16   18. mar 2010 nu står jeg og lige købt en amerikansk bulldog.. så vil sige jeg skal ud købe mundkurver..??

    og hvad sker der hvis man ikke har mundkurv på sin hund..


  • #17   18. mar 2010 ja helle en mundkurv skal den have og sådan som jeg har forstået skal den også kasteres eller steriliceres.

  • #18   18. mar 2010 Tonny og Maja - Du kommer jo med et perfekt eksempel på at forbud ikke nytter noget som helst!!!!

    Det er ejerne af hunden som er problemet... Næsten alle racer ja faktisk alle kan gøres bidske og agressive - Det er et rov dyr!!

    jeg kender nogen som har en Hovawart, som er agressiv og ustyrlig.. jeg kender adskillige Chier, Newfer og Rottweiler som er agressive.. Alle hunde kan Fuckes op... Så forbud hjælper IKKE!!


  • #19   18. mar 2010 har lige hørt i tv at de hunde der bliver forbudt skal bare altid ha snor på også må man ikke anskaffe sig de racer ,der var en dame der sagde hun flyttede til sverige ,der kunne hun ha sine hune i fred og det var bare en hyrdehund som hun selv avlede på som aldrig var trænet til kamp

  • #20   19. mar 2010 så er vi på benene igen smiley N
    jeg kan kun gi dig 100 procent ret, det er for sygt et forslag som ikke vil hjælpe en skid

    og for det andet vil jeg gerne se politiet søre for at de 13 hunde racer bære mundkurv, hvad mig selv angår lufter jeg ikke min hund ude på vejbanen men på store græsarialer og der har jeg sku ikke mødt en betjent endnu
    jeg håber i er lykkelige alle jer med familehund
    kan i ha det så pænt
    hilsen en skuffet hunde ejer


  • #21   19. mar 2010 Maria - Nu handler jo det jo ikke kun om at man sagtens kan finde en anden race - men at der er gået politik i hele hunde situationen - desuden hjælper et forbud ikke!!!!

  • #22   19. mar 2010 Ja sådan kan man vel også afslutte en diskussion!

Kommentér på:
mærkeligt valg af de 13 racer der skal

Annonce