Stil i skolen {{forumTopicSubject}}
Erden go' gerne rettelser det er det jeg har brug for...
Kravene
Jeg går i 5.b og er 11, vi skulle skrive en stil med dagbog brev nogle krav jeg valgte dagbog og brev.. nu kan i se den
Ris og ros:-)
Min sommerferie
27/6 2008
Kære dagbog…
Min sommerferie startede ret trist.. Min kat døde han blev kørt over det var Lige hvad at vi kunne redde ham, men ak nej skæbnen var en anden. Sådan er det jo, vores yndlings ko døde også plus Nibe vores lille fugl døde fredag den.13 det eneste lys der var ved min side var min fantastiske Mp4 den skal simpelthen også have en ære, i diog dagbog. Det var en sørgelig tid og tilmed var vejret lige med en våd klud. Indtil jeg begyndte at se lidt fjernsyn. Mærkeligt at et fjernsyn kan redde en 14 årig fra kedsomheden og alt det sørgelige. Men det kunne det altså godt. Det der reddede mig var tørklæde debatten den rev mig bare væk. Jeg syntes det var helt vildt spændene og jeg fik indflydelse i det efter at have skrevet en opdigtet historie om en muslim der først ikke kunne komme hen til sin kone i Danmark og derefter blev pinet og hånet af at have et sølle tørklæde på hvorfor? Var det sidste der stod i min lille bog. Og den blev rent faktisk udgivet. Det gik forrygende i flere måneder, men så var jeg ikke så ”heldig” mere nej bestemt ikke jeg begyndte at støde på store robuste og klamme mænd. Som kom og sagde, at jeg var en fucki*g muslim elsker og at hvis jeg ikke tog alle mine rådne bøger og kaserede fik jeg tæsk. Jeg anmeldte det og blev beskyttet. Jeg begyndte at fortryde mit valg af at blive berømt og jeg valgte at her skulle min karriere sluttes. Mine forældre havde advaret mig, men jeg hørte ikke jeg hørte kun efter hvad nogle dumme mennesker sagde om berømthed det ord der betød så meget for mig, men som nu betyder ulykke. Men jeg kom jo aldrig helt af med den bog. Dagene gik og jeg blev en helt almindelig pige igen. Mange sagde ”14 år det tror jeg ikke på” ”en 14 årig bliver ikke berømt på den måde og kan ikke skrive en voksenbog” Det blev heller ikke bedre når de så mig, jeg er ikke stor af min alder.
20/7 2008
Kære dagbog
Jeg er blevet MEGET klogere, det bedste jeg har lært er at berømthed kun gør ting værre man kan ikke have meninger når man er berømt og jeg er glad for jeg blev glemt så hurtigt. Der bliver stadig mumlet om mig men ikke så voldsomt, jeg er heller ikke beskyttet mere. Jeg er heldig jeg slap så hurtigt og sikkert fra berømtheden. Så ønsk ikke at bliver berømt ”Promis me”.
Min X kæreste og nu rigtig god ven skrev dette i et brev:
13/7
Hejsa…
Du har virkelig været modig og stærk. Jeg har læst din bog det var sjovt da jeg kunne kende dine træk fra de aftner vi har haft sammen hvor du har snakket om det det var virkeligt flot. Jeg kan se du har trukket dig tilbage hvorfor? Du gjorde det jo rigtigt flot. Da jeg læste det så jeg at du ville blive en go’ journalist du var virkeligt flot. Du har skrive evner så det gør noget. Brug det og nyd det
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Emner: 238 Svar: 1.728
jan 2008
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Det hedder spændenDe - det er et udsagnsord -det er navneord der ender på -ene
Indflydelse - mener du indblik?
Der er noget rent tidsmæssigt der ikke stemmer - du skriver det gik forrygende i flere måneder - det ved du vel ikke den dag du skriver? du kan jo ikke se frem i tiden - en dagbogsside omhandler jo somregel kun det der er sket indenfor densidste dag/uge.. og den dato du nævner efter ligger ikke flere måneder efter den ovenstående
skrive evner i et ord altså skriveevner
Og et forstærkende tillægsord ender ikke på -t så det hedder bare virkelig flot og rigtig stærkt....
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 679
jan 2008
Min sommerferie
27/6 2008
Kære dagbog…
Min sommerferie startede ret trist…
Min kat døde, han blev kørt over, det var lige ved, vi kunne redde ham, men nej, skæbnen var en anden. Sådan er det jo, Nibe vores lille fugl døde også, det skete fredag d. 13., det eneste lys, der var ved min side, var min fantastiske Mp4 og min lille lampe. De skal simpelthen også have en plads i dig, dagbog. Det var en sørgelig tid, og tilmed var vejret lig med en stor, våd og dryppende klud. Indtil jeg så lidt fjernsyn, som jeg ellers ikke var vant til, men vejret gjorde det. Mærkeligt, at et fjernsyn kan redde en 14-årig fra kedsomheden og alt det sørgelige. Men det kunne det altså godt. Det, der reddede mig, var tørklædedebatten, den rev mig bare væk. Jeg syntes, det var helt vildt spændende. Og jeg fik indflydelse på det efter at have skrevet en opdigtet historie om en muslim, der først ikke kunne komme hen til sin kone i Danmark, og derefter blev pint og hånt for at have et sølle tørklæde på, HVORFOR? Var det sidste, der stod i min lille bog. Og den blev rent faktisk udgivet. Det gik godt i omkring en uge, men så var jeg ikke så ”heldig” mere, nej bestemt ikke, jeg begyndte at støde på store robuste og klamme mænd, som kom og sagde, at jeg var en rådden muslimelsker, og hvis jeg ikke tog min rådne bøger og kasserede skrottet, fik jeg tæsk. Jeg anmeldte det, og blev beskyttet. Jeg begyndte, at fortryde mit valg af berømtheden, og jeg valgte, at her skulle min karriere sluttes. Mine forældre havde advaret mig om det at være berømt, men jeg hørte ikke efter, jeg hørte kun efter, hvad nogle dumme mennesker sagde om berømthed, det ord der betød så meget for mig, men som nu betyder ulykke. Men jeg kom jo aldrig helt af med den bog. Dagene gik, og jeg blev en helt almindelig pige igen. Mange sagde ”14 år, det tror jeg ikke på” ”en 14-årig bliver ikke berømt på den måde og kan ikke skrive en voksenbog”. Det blev heller ikke bedre da de så mig, jeg er ikke stor af min alder.
20/7 2008
Kære dagbog
Jeg er blevet MEGET klogere. Det bedste, jeg har lært, er, at berømthed kun gør ting værre, man kan ikke have meninger, når man er berømt, og jeg er glad for, jeg blev glemt så hurtigt. Der bliver stadig mumlet om mig, men ikke så voldsomt, jeg er heller ikke beskyttet mere. Jeg er heldig, jeg slap så hurtigt og sikkert fra berømtheden. Så ønsk ikke at blive berømt, ”Promise me”.
Min X-kæreste og nu rigtig gode ven skrev dette i et brev:
13/7
Hejsa…
Du har virkelig været modig og stærk. Jeg har læst din bog, det var sjovt, da jeg kunne kende mange af dine træk fra de aftner, vi har haft sammen, hvor du har snakket løs om de tørklæder, det var virkeligt flot. Jeg kan se, du har trukket dig tilbage, hvorfor? Du gjorde det jo rigtigt flot. Da jeg læste det, så jeg, at du ville blive en virkelig go’ journalist, du var virkelig dygtig. Du brugte ordene godt og viste, at du havde meninger, man kunne forstå at tyde dine meninger. Du har evner, brug det og nyd det.
Stil i skolen