{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Tilbage på skolebænken {{forumTopicSubject}}

Jeg har kun gået i skole i 5 år af mit liv, og har kun 9. klasse i ét fag - dansk.
De sidste 2 år af mit liv, har jeg festet, taget stoffer og været afhængig, har ikke snakket med familie og var mildest talt langt ude ..
Min mor fortalte mig for 3 mdr. siden, at hvis jeg ikke snart stoppede min vilde livsstil, så ville jeg enten dø, ende på gaden eller ikke kunne få børn ..
Hun fik mig til at åbne øjnene, og jeg vågnede op.
Nu har jeg været clean i 3½ måned.
Det har været super svært, men jeg prøver virkelig.
Jeg får hjælp når jeg har det værst, og går jævnlight til psykiater som også udskriver medicin til mig...

Nu har jeg så taget valget at jeg skal muligvis starte på VUC til august og få taget 10. klasse der. Når den er gennemført vil jeg på HG og have en studenter eksamen.

Jeg vil trodse min families ord "du gennemføre aldrig noget", og vise dem, at de godt kan være stolte af mig !!
Jeg skal ikke ende som en bistandsmodtager, og uden arbejde resten af mit liv. Jeg skal kunne forsørge min familie når jeg en dag får en...

Jeg starter et nyt og bedre liv nu smiley

Er der andre af jer, som er kommet i skole efter mange mange år uden og har det været svært for jer ?

Jeg kan tåle jeres dumme kommentare, så bar kom med dem....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbage på skolebænken
  • #1   9. jul 2010 Jeg har taget den ganske almindelige vej (9.-10.-gym.- halvandet sabatår- videregående uddannelse) så jeg kan ikke sige noget om, det er svært at komme igang igen.

Men jeg vil bare lige give dig et skulderklap! Det er så mega fedt, at du tager dit eget liv alvorligt og gør noget godt for dig selv! Der er ikke nogen federe fornemmelse end når man er herre over sit eget liv!

Thumbs up og du skal nok klare den smiley

• #3   9. jul 2010 Jeg har også tgaet 9-10 og teknisk skole, og så et sabatår og derefter på HG, og derefter kun arbejdet.Vil gerne have en uddannelse, men det svært når man får fuldtidsløn og så skulle ned på SU.

Men det er nok bare det med at tage det store skridt og sige nu det nu og så må man tage den hårde tid med SU med også.

Og stort skulderklap til dig, efter alt det du har været igennem.

• #5   9. jul 2010 Mange tak for jeres støtte, det motiviere mig kun endnu mere !

Håber også det lykkedes - det skal det simpelthen bare !

• #7   9. jul 2010 Jeg havde meget dårlige eksamer til 9 klasses afgangsprøver, da jeg mødte en skidt fyr.
    Det kostede to år i helvede fra jeg var 15-17 år.
    Da jeg kom tilbage til verdenen, valgte jeg også at starte på VUC for at tage min 9. klasse om smiley
    Det er jeg sgu glad for at jeg gjorder smiley Og lærte samtidig en masse søde mennesker at kende.

Så bare klø på smiley Det skal nok lykkes smiley

• #8   9. jul 2010 Louise - Jeg syntes det er rigtig flot. Jeg overtalte min mor for omkring et år siden om at gå tilbage på skolebænken, da hun hadet at arbejde som ufaglært. Hendes drøm var at blive kok. Hun er i dag 48år og i lærer som kok og hun elsker det virkeligt.
    Så jeg kan bare sige klø på og så skal du nok vise dem hvad du er lavet af. smiley

• #9   9. jul 2010 Mange tak Sanne ..

Min mor er også 48, og hun starter på skole i brøndby til september ...
    Hun vil gerne være SOSU medhjælper ..
    Hun har arbejdet på fabrik hele sit liv, men kom i januar på et plejehjem og arbejde .. Hun havde altid væmmes ved tanken, men hun ELSKER det simpelthen ..

• #10   9. jul 2010 (Min mor har ingen folkeskole eksamen, da hun gik ud i 6. klasse for at hjælpe min mormor og morfar i deres bageri i roskilde)

• #12   9. jul 2010 Jeg har godt nok folkeskolens afgangseksame men den blev taget i 1999 og jeg hr gået lidt i skole siden..(ikke noget seriøst) Jeg skal også begynde til august på studentereksamen.
    Og ja det bliver hårdt...Men vi må bare klø på smiley

• #13   9. jul 2010 Jeg må indrømme at jeg gik den gængse vej: 9 kl, gymnasie, 1 års orlov og så på Handelshøjskole hvor jeg tog EG, så hold da op hvor tager jeg hatten af for dig.
    Det er et virkelig flot valg du har truffet, så du kan roligt give dig selv et kæmpe klap på skulderen og være stolt af dig selv at du indtil nu er nået så langt. Det er SÅ godt gået!

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dit videre liv. Hvis (når) du selv tror på det skal det nok lykkes smiley

• #14   9. jul 2010 Lena - Ja, der er ikke andet for smiley

• #15   9. jul 2010 Jeg gik ud af 7 kl i 1971. I 2005 begyndte jeg på VUC, så fat mod og kom igang. Held og lykke med det.

• #17   9. jul 2010 Jeg har arbejdet det meste af mit liv, og gad ikke skolen da eg gik i Folkeskole, og det endet også med jeg blev smidt ud.

Min arbejdsgiver og fagforening havde ved overenskomsten afsat penge til deres medarbejdere / medlemmer kunne komme på efteruddannelse så jeg fik fuld løn imens eg tog 9. og 10. klasse på VUC, og læste senere videre på HF og KUA.

Jeg har idag en uddannelse som jeg kun fik fordi det var økonomisk muigt for mig jeg startede i en alder af 35 og selvom de ungen kursister var hurtigere i øverste etage så fandt jeg det ikke svært med boglig indlæring.

Havde forøvrigt nogle fantastiske medstuderende....

Er sikker på du nok skal klare den når du har viljen - you go girl!

/ Trine

• #18   9. jul 2010 Jeg kom på skolebænken sidste år i en alder af 34 år og har lige taget 9 klasse med et enkelt 7 tal og resten af 10 taller. Tog kun dansk og engelsk for det er det jeg skal bruge for og komme på pædagogpakken. Har kun til og med det halve af 9 klasse i folkeskolen.

VUC er bare det bedste der skete for mig

• #19   9. jul 2010 Hvor er det dog skønt at høre, at i har klaret den allesammen ..

Jeg glæder mig helt til at komme igang nu

Kommentér på:
Tilbage på skolebænken

Annonce