Tilbage på skolebænken {{forumTopicSubject}}
Jeg har kun gået i skole i 5 år af mit liv, og har kun 9. klasse i ét fag - dansk.
De sidste 2 år af mit liv, har jeg festet, taget stoffer og været afhængig, har ikke snakket med familie og var mildest talt langt ude ..
Min mor fortalte mig for 3 mdr. siden, at hvis jeg ikke snart stoppede min vilde livsstil, så ville jeg enten dø, ende på gaden eller ikke kunne få børn ..
Hun fik mig til at åbne øjnene, og jeg vågnede op.
Nu har jeg været clean i 3½ måned.
Det har været super svært, men jeg prøver virkelig.
Jeg får hjælp når jeg har det værst, og går jævnlight til psykiater som også udskriver medicin til mig...
Nu har jeg så taget valget at jeg skal muligvis starte på VUC til august og få taget 10. klasse der. Når den er gennemført vil jeg på HG og have en studenter eksamen.
Jeg vil trodse min families ord "du gennemføre aldrig noget", og vise dem, at de godt kan være stolte af mig !!
Jeg skal ikke ende som en bistandsmodtager, og uden arbejde resten af mit liv. Jeg skal kunne forsørge min familie når jeg en dag får en...
Jeg starter et nyt og bedre liv nu
Er der andre af jer, som er kommet i skole efter mange mange år uden og har det været svært for jer ?
Jeg kan tåle jeres dumme kommentare, så bar kom med dem....
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
Men jeg vil bare lige give dig et skulderklap! Det er så mega fedt, at du tager dit eget liv alvorligt og gør noget godt for dig selv! Der er ikke nogen federe fornemmelse end når man er herre over sit eget liv!
Thumbs up og du skal nok klare den
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 35
Men det er nok bare det med at tage det store skridt og sige nu det nu og så må man tage den hårde tid med SU med også.
Og stort skulderklap til dig, efter alt det du har været igennem.
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 75 Hunde: 3 Emner: 229 Svar: 1.172
Håber også det lykkedes - det skal det simpelthen bare !
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Det kostede to år i helvede fra jeg var 15-17 år.
Da jeg kom tilbage til verdenen, valgte jeg også at starte på VUC for at tage min 9. klasse om
Det er jeg sgu glad for at jeg gjorder Og lærte samtidig en masse søde mennesker at kende.
Så bare klø på Det skal nok lykkes
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Så jeg kan bare sige klø på og så skal du nok vise dem hvad du er lavet af.
apr 2007
Min mor er også 48, og hun starter på skole i brøndby til september ...
Hun vil gerne være SOSU medhjælper ..
Hun har arbejdet på fabrik hele sit liv, men kom i januar på et plejehjem og arbejde .. Hun havde altid væmmes ved tanken, men hun ELSKER det simpelthen ..
apr 2007
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
Og ja det bliver hårdt...Men vi må bare klø på
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Det er et virkelig flot valg du har truffet, så du kan roligt give dig selv et kæmpe klap på skulderen og være stolt af dig selv at du indtil nu er nået så langt. Det er SÅ godt gået!
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med dit videre liv. Hvis (når) du selv tror på det skal det nok lykkes
apr 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Min arbejdsgiver og fagforening havde ved overenskomsten afsat penge til deres medarbejdere / medlemmer kunne komme på efteruddannelse så jeg fik fuld løn imens eg tog 9. og 10. klasse på VUC, og læste senere videre på HF og KUA.
Jeg har idag en uddannelse som jeg kun fik fordi det var økonomisk muigt for mig jeg startede i en alder af 35 og selvom de ungen kursister var hurtigere i øverste etage så fandt jeg det ikke svært med boglig indlæring.
Havde forøvrigt nogle fantastiske medstuderende....
Er sikker på du nok skal klare den når du har viljen - you go girl!
/ Trine
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 19 Svar: 286
VUC er bare det bedste der skete for mig
apr 2007
Jeg glæder mig helt til at komme igang nu
Tilbage på skolebænken