27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Stor beslutning! droppe læreplads eller ej !? {{forumTopicSubject}}
Åhh hvor er jeg dog helt på bar bund!..
Ved ikke hvor langt det her indlæg bliver , men HÅBER der sidder nogen der vil læse det igennem!..
Sagen er den at jeg er i lære som 'Lager/logistik operatør'
En uddannelse jeg gik igang med fordi den udd. jeg oprindeligt skulle have været igang med blev givet til anden side (længere historie)
Jeg har lige fra starten af ikke vidst hvad jeg skulle bruge den her uddannelse til, men tænkte nu var jeg jo gået igang og så kunne jeg lige så godt gøre den færdige for kunne jo godt lide arbejdspladsen (Mine kollegaer)
Desværre er alle de gode kollegaer forsvundet (fyret eller sagt op) og nu står jeg så tilbage med nye kollegaer (og ny chef) som jeg slet ikke fungere med!
Jeg har længe gået med følelsen af ikke at høre til der inde mere og hver dag går jeg på arbejde med ondt i maven.. Nogle af dem er så ubehagelige i deres måde at være over for mig så jeg faktisk føler det som psykisk terror.. ( selv cheften viser TYDELIGT han ikke bryder sig om mig)
Mange dage kommer jeg hjem grædende eller pisse sur.. Jeg lader det gå ud over familien.. Jeg stoler pludselig ikke på folk (heller ikke de nærmeste) Jeg sover heller ikke længere om natten, trods jeg er møg træt og mange dage kommer jeg ikke afsted fordi kroppen slår knuder på sig selv.
Jeg går virkelig meget med overvejelsen om jeg skal droppe ud af den her læreplads og så hoppe tilbage på skolebænken og tage en HG i stedet, da den åbner muligheder for den uddannelse jeg oprindeligt gerne ville tage (reservedels ekspedient)
Eller om jeg bare skal bide tænderne sammen og så overleve til midt 2017 hvor uddannelsen er færdig.
Åh ved slet ikke om alt dette giver mening eller hvad jeg skal gøre?
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Så tvivler efterhånden på at der er noget at gøre der..
maj 2004
Følger: 5 Følgere: 358 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.351
nov 2011
Burde være hos 3f
maj 2004
Som situationen lyder ville jeg ikke byde mig selv at stå op til det hver morgen, men jeg har også Været igennem flere depression- og angstperioder.
Er der mulighed for noget merit fra din nuværende uddannelse?
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
nov 2011
Også en af grundene til jeg overvejer at hoppe ud af det hele.. Jeg vil ikke tilbage til den gang hvor jeg ikke kunne gå på gaden alene eller kunne holde ud at være i min egen krop..
nov 2011
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.539
maj 2004
Fagforeningen har flere muligheder. De ved om der bliver lavet noget ulovligt i forbindelse med det her, de har måske kontakt til andre lærepladser hvor du vil kunne fortsætte din uddannelse. Ikke mindst vil der Være en der lytter til dig og hvad du har oplevet og får det snakket igennem.
nov 2011
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Var det til midten af '16 vi snakkede, kunne jeg tænke om man skulle bide tænderne sammen - men 1½ år, det er længe at være udsat for sådan en gang psykisk 'terror' dagligt.
Tænker at en ny skolestart vel ikke er dumt - og ellers er det vel ikke eneste elevmulighed indenfor den branche?! Ville klart søge væk derfra, hurtigt. Alternativt blive sygemeldt i en periode, inden du kører dig selv yderligere ned.
nov 2011
Jeg ønskede at komme ind for et fag hvor jeg kunne være 'service mindet', snakke med kunder .... Og til slut en dag ende ud med egen virksomhed (Hvad det skal være har jeg så ikke den fjerneste ide om mere)
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
Er der i forbindelse med skole og udd. ikke en vejleder du kan henvende dig til og få hjælp af?
nov 2011
Så synes ikke jeg får meget hjælp ... Samtidig med jeg heller ikke præcis hvad jeg ønsker de skal hjælpe med så det er rigtig svært for mig at formulere mig ordenligt når jeg først sidder med dem i telefonen..
nov 2011
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 156 Hunde: 4 Emner: 93 Svar: 1.071
Det har været den bedste beslutning for mig længe! Jeg starter så i job hos Bilka pr. 8/1-16
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
Ergo, du vil gerne meldes ud her og nu, og igang med den uddannelse du endelig drømmer om. Go for it!
Du skal være på arbejdsmarkedet i mange år (forhåbentligt) og derfor er det da også vigtigt at du laver noget du kan lide og som gør dig glad. Med din fortid, vil det være meget nemmere for dig at gennemføre en uddannelse du ønsker.
At have det som du har det med din læreplads, vil intet godt gøre for dig og dine "skeletter i skabet". Du har brug for at kunne stå op med et smil, og være klar til at komme afsted. Der er vel ingen grund til at smide mere vægt på vægtstangen end hvad du kan bære? Det vil blot ødelægge dig istedet for at gøre dig stærkere.
Så afsted med dig mod HG, det er jo netop det du ønsker
nov 2011
aug 2008
Mine udslæt er først "forsvundet" nu her, hvor jeg ikke arbejder for dem længere.
nov 2011
Min læge er desværre først til at få fat i , i morgen så må han sygemelde mig!
nov 2011
aug 2008
Jeg kunne "kun" blive sygemeldt i 1 uge, da jeg ikke sådan rigtigt var "syg". Som fx halsbetændelse eller ligende.
Det er derfor utrolig svært, hvis man har stress at få en sygemelding.
maj 2004
Blev lige lidt paf over at der bliver nævnt udslæt på arme. Jeg har haft håndeksem i en del år efterhånden uden nogen kan finde en forklaring. 'sart hud' var det eneste som speciallægerne kunne fortælle mig. Det går lidt op og ned i perioder, også efter hvor ofte jeg bruger hormoncreme. Den sidste tid af mit speciale fik jeg dog en helt anden type udslæt på mine arme, netop lige neden for albuerne, men på undersiden af armen. Jeg gik egentlig aldrig til læge med det, for tænkte at det måske havde relation til min håndeksem. Uanset, så er udslettet forsvundet nu Ca. en måned efter mit forsvar, og jeg er kun efterladt med hvide pletter der hvor udslettet var. Det tog noget af min pigment med åbenbart. Det har da helt sikkert også skyldtes stress.
aug 2008
Man kan tydeligt se det her. Det er mig som sidder på stenen
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Så jeg stemmer i med de andre om at du skal se at komme ind i en fagforening, sådan at du kan få noget ordentligt hjælp til hvordan du står, og hvad du har krav på... her tænker jeg osse på hvad man kan kræve af sin chefs opførsel.
jan 2010
Følger: 16 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 718
maj 2004
Heldigvis er det ved at være væk nu, og jeg har aldrig været så glad og lettet som efter jeg fik afsluttet uddannelsen.
maj 2004
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 76 Svar: 2.751
Stor beslutning! droppe læreplads eller ej !?