{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Mette S
Mette S
Emner: 8 Svar: 26

At have hund, arbejde og hobby {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Mit spørgsmål går på, om i går fra jeres vovser mere end en gang om dagen?
Altså først på arbejde/skole, så hjem, også måske afsted igen til en sport eller anden hobby. Hvor længe er i hjemme inden i går igen, og gør i noget særligt med jeres hunde inden i går fra den 2 gang?

Dette er ikke for at bebrejde nogen noget, eller løfte en pege finger og sig fy. Det er ren nysgerrighed og måske for at lette egen samvittighed og for at få nogle ideer smiley

Jeg har i 8 år arbejdet om aften, og skal til maj tilbage på skolebænken. I og med jeg nu får fri om aften kunne jeg godt tænke mig at gå til ridning eller svømning igen. Jeg har i de 8 år ikke ville/kunne gå til det, da jeg kun kan komme hver anden gang også til fuld pris. Det er simpelhen at smide penge ud af vinduet, hvilket jeg så gør alligevel med noget af min hundetræning. (Altså kun kommer hver anden gang og betale fuld pris, da jeg ikke vil undvære hundens træning)

Jeg har altid kørt det princip at jeg ikke forlader min hund 2 gange på en dag, nok mest pga samvittighed. Hun har kun mig, og jeg sys når jeg skal på arbejde så er jeg længe væk i forvejen.
Men som sagt ændre min hverdag sig snart, og nye muligheder kommer frem nogle dage bliver kortere andre ikke.

Misforstå mig ikke, min hund Kommer først. Men alt forgår i hundeverden for mig, vi går til hundetræning pt hver anden tirsdag aften og hver lørdag formiddag. Så lidt nyt input kunne da være rart, hundetræningen dropper jeg ikke. Jeg vil forsat tage afsted til begge hold vi går på, da det ene er spor hold og det andet er hygge hold med gode fif.

Håber i har lidt input, evt fortæller hvad i gør eller ikke gør.
det er ikke for at starte nogen diskution om hvor vidt hunde kan være alene 5 8 eller 10 timer, vi kender vores hunde bedst selv så den lader vi bare ligge der. Go weekend smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have hund, arbejde og hobby
  • #1   14. jan 2017 jeg er meget sjældent fra mine basser, som regel kun når jeg skal handle og så er manden altid hos dem smiley
    måske en enkelt gang imellem er der en måske to alene hjemme, men det er hvis de ikke gider gåturen, så får de selvfølgelig lov til at hygge hjemme og sige til når de skifter mening! smiley

• #3   14. jan 2017 mine hunde er max alene i 6 timer på en dag, det kan så godt være af to gange, men har du først været væk i 6 timer eller mere så ville jeg ikke lade en hund være alene igen, det giver alt for meget alenetid i min verden smiley
    Hvad med fx at finde en fast passer en gang ugentligt?

• #5   14. jan 2017 En voksen, afbalanceret hund kan godt forlades flere gange på en dag. Det er i udviklingsfaserne og indlæringsperioden, eller ved utrygge hunde, af den slags kan give problemer.

Da vi kun havde en enkelt hund, forlod vi den kun én gang pr døgn, for det var forladelsen der var svær for hunden. Nu har vi en flok, og der er ingen problemer.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #6   14. jan 2017 Jeg går kun fra min hund 1 gang om dagen. Og hun er alene i Maks 5 timer.

• #7   14. jan 2017 Jeg gør det kun hvis det er få timer de skal være alene af gangen og sammenlagt at det ikke overstiger en alm. arbejdsdag.
    Så kan de fint håndtere det. Har det bedst med at være hjemme et par timer, så de lige kan nå at geare ned efter glædeshilsnerne, gåtur og hygge.

Det har svigermor lidt svært ved at forstå, når hun invitere til aftensmad og det ALTID er fredag - Aldrig lørdag eller søndag smiley
    Og siden vi fik den første hund har svaret altid været, at enten er det kun den ene af os, eller også kommer der 4 hunde med smiley

• #9   14. jan 2017 Jeg har ikke noget fast system (til stor frustration for omgangskredsen smiley )
    Jeg har et maks på at forlade på 2 gange, og maks omtrent 7timer i alt.
    Men, har hun været alene i 4-5 timer første gang jeg går, går jeg ikke igen, og er hun kun alene én gang har jeg nogle gange været tvunget til at komme op på de 10timer (arbejde, skole-ting...) Og så skal der gå en del timer imellem 1. og 2. gang man går, synes jeg.
    Men som udgangspunkt kan jeg godt finde på at forlade mere end én gang. Har jeg fri og fx skal til træning er jeg kun væk i 1-1,5 time, og skal jeg så måske ud om aftenen så kan der jo gå 4 timer inden jeg går igen. Det tror jeg altså ikke, hunden tænker på. Og man skal altså også unde sig selv et liv udenfor det at have hund, efter min mening smiley

• #11   14. jan 2017 Jeg arbejder alm. 8 - 16 5 dage om ugen, og plus transport så bliver det 9 timer alene hjemme. Nu har jeg så flere sammen, bortset fra at Celtia nu mest ligger i huset og de andre i stalden.

Jeg går kun nødigt fra dem efter arbejde, dog hvis jeg har hvalp(e), så kan det være nødvendigt at skulle afsted til træning eller andet med dem om aftenen. Træning med de voksne hunde foregår om lørdagen.

I øjeblikket hvor Celtia er kommet op i alderen, må jeg dele eftermiddags/aften turen, fordi de unge hunde har et andet behov end hun har, så jeg går med dem to og to. Om morgenen går jeg med alle på en gang.

Jeg er ikke så vild med at komme hjem og kort efter forlade de to for at gå med første hold, men hundene tager det fint. Jeg gør det så ens hver dag, så alle ved, hvad de kan forvente.

• #13   14. jan 2017 Jeg har faktisk aldrig tænkt over, hvor mange gange jeg forlader dem på en dag. Nogle gange smutter jeg sikkert en 5-6 gange, fordi jeg lige skal handle, lige glemte noget, eller lige skal et eller andet smiley

Men hundene er jo også vant til det, så de lader sig ikke påvirke af det, og de er alligevel aldrig alene mere end 8 timer om dagen.

Dengang jeg boede alene med Saga, havde jeg dog lidt a samme problem, da jeg gik i gymnasiet, og havde fritidsjob hver mandag fra 16-21 ved siden af.
    Der havde jeg dog altid mine forældre eller en veninde til at passe hende - altså ikke bare gå en tur, men at være hos hende hele eftermiddagen/aftenen og selskabe hende smiley
    For Saga er det nemlig ikke selve gå turen, der er vigtig, det er selskabet.

• #14   14. jan 2017 Har du undersøgt om du evt må tage din hund med til ridning?

Saga har været en del med ude i stalden, ejeren havde selv en lille hund, som Saga legede super med. Så hun rendte bare fri derude. Når jeg red, kom hun dog op og ligge i sin kurv på en bænk ved siden af banen, så vidste jeg hvor hun var, og hun var glad for at kunne holde øje med mig smiley

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

Emner: 8 Svar: 26
    #15   14. jan 2017 Tak for inputs, kan se de fleste har samme holdning som mig smiley
    griner lidt, at jeg ikke er den eneste der giver et valg til familien eller venner. Jeg plejer bare at sige enten så kommer Daisy med ellers kan jeg ikke komme.
    Jeg ved faktisk ikke om jeg ville kunne tage hende med i en stald, hun er ikke glad for fremmede og jeg er lidt usikker på om hun så ville gø af hver person som kom. Men det kan selvfølgelig komme an på en prøve og en masse godbidder smiley hun kan sagtens sidde i bilen, ingen problem, det gør hun tit når jeg er inde og handle. Sommeren er så bare et problem, der er hun ikke med. Ellers jo fast passer er en mulighed, jeg har tænkt på at høre min søster. De tager hende hvis jeg Feks har en arbejdsdag på ti timer, så har de været så søde at tage hende. Trods de selv har hund og to små børn, så sender jeg hunden i dagpleje som vi siger smiley

Jeg skal vist ha googlet dogparkour det er jeg ikke lige klar over hvad er smiley

• #16   14. jan 2017 Jeg har en smertegrænse der siger 7 timer, men det er yderst sjældent at vi kommer derop da jeg hovedsageligt arbejde hjemmefra. Har dog har fuld forståelse for folk der f.eks. har et stykke vej til arbejde kommer op på en 8-9 timer.

Prøver så vidt muligt at undgå at gå fra hende mere end en enkelt gang pr. dag. Det er sket enkelte gange i hendes snart 9 årige liv, men igen, det kom sammenlagt ikke op på over 7 timer.

• #19   14. jan 2017 Som udgangspunkt så efterlades mine hun 1 gang om dagen, nemlig mens jeg er på job.
    Men det kan da ske at jeg er nødt til at køre igen senere på job, feks. har jeg i næste uge en dag hvor jeg er nødt til at skulle på job to gange på samme dag. Det sker sjældent, men det sker altså.
    Mine hunde er voksne og hviler i sig selv og de falder ikke døde om af savn eller kedsomhed en enkelt dag.
    Jeg holder så ret meget på at tiden jeg ikke arbejder, bruges sammen med hundene, ligesom at weekenderne gør det. Jeg bestræber mig på at være hjemme både lørdag og søndag, men den går selvsagt ikke hver weekend, men jeg prøver.
    Jeg har dog ingen hobby, jeg synes det er alt rigeligt at mine hunde er alene hjemme mens jeg er på job, jeg er single og bor alene, derfor er mine hunde alene mens jeg arbejder. Det klare de dog rigtig fint, men de skal ikke være alene mere bare fordi jeg skal have en hobby.
    At have hund er et valg man tager og en livsstil man vælger.

• #20   14. jan 2017 Der skulle stå hunde og ikke hun smiley

• #23   14. jan 2017 Jeg kan sagtens gå fra hunden flere gange om dagen- fx hvis jeg kommer hjem fra arbejde og går ned og handler. Men han skal ikke være sådan rigtig alene hjemme to gange pr dag. De aftener, hvor kæresten ikke kan være hjemme, tager jeg ikke af sted til min hobby.

• #25   15. jan 2017 Jeg går ca.7:15 om morgen inden jeg skal i skole! Så går min nabo med ham ved middags tid! Så kommer jeg hjem og går med ham! Også træner vi og efter vi har spist aftens mad går jeg igen! Også går min mor med ham når hun går i seng!<3

Kommentér på:
At have hund, arbejde og hobby

Annonce