1.480 visninger
|
Oprettet:
Jeg tuder ikke {{forumTopicSubject}}
Mange skriver sjove historier, andre sørgelige, nogle skriver om deres kommende hvalpe. Jeg vil gerne skrive om min begejstring og glæde..
En begejstring og glæde over at fra i morgen af at kunne gå sikkert og trygt på gaderne. Specielt her i bolbronx (odense) hvor der virkelig er mange slemme eksemplarer.!
Jeg ved jeg rammer mange mennesker personligt, men jeg er total glad! Jeg kan igen slappe af og ikke frygte hvor jeg skal gå hen når vi går tur...
Lige et glædes brøl fra mig af..!!!
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Os der bruger mundkurv har aldrig været de ejere og hunde du skulle tage dig i agt for.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Tror du ikke de er sådan nogle personer der skider højt og helligt på loven ?
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Du skal ikke forvente at dem nu skaber frygt i gadebilledet er de samme som overholder denne lov - desværre
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Det er så få af disse hunde der reelt har udgjort et problem.
Derudover synes jeg det er tåbeligt, at folk bilder sig selv ind, at det hele er ovre fra i morgen af.
Vel er det ej. De personer som har haft problemhunde førhen vil da skide loven et stykke, så de hunde der reelt kunne ende med at udgøre et problem, kommer ikke til at overholde loven, mens alle de veltilpassede hunde, med ansvarlige ejere, er dem der kommer til at lide under det.
jan 2007
Om du vil debatere det eller ej, det er self op til dig selv - men se dog realiteterne i øjnene *S*
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Der er ingen af os der debattere .. Vi forsøger og åbne dine øjne op og vise for dig at du ikke bare kan gå på gaden imorgen og tro at idioterne der ikke har styr på deres hunde pludselig har styr på deres hund og at de kommer gående med den i snor og med mundkurv på ...
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 251 Svar: 2.445
tror du selv at de berygtede og "farlige" eller som jeg vælger at omtale dem - misforståede hunde. - er væk, bare pga. en skide lov?
de sked jo på loven før, hvorfor skulle en hundelov ha ændret deres syn? kom ned fra himmelen, og join nutiden. desværre
dec 2006
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
dec 2008
"Skrevet: 30-06-2010 23:26:58
Hehe... Og det er kun mennesker med disse 13 racer der skriver "
Muligvis fordi vi har et mere realistisk syn på situationen...?
Men så gå du da tur i din ghetto i morgen, nu hvor alle de farlige hunde er med line og kurv på.. men lad være med at tud herinde når din hund er blevet slået ihjel.. Kig i stedet din glade tråd igennem igen, og husk den sindsstemning du er i nu
aug 2008
Hehe... Og det er kun mennesker med disse 13 racer der skriver
^^er der en pointe i det ?
feb 2009
Vel er det da ej???
Jeg har ikke en af de pågældende racer, men det forhindrer mig altså ikke i at logisk istedet for at følge strømmen....
jan 2007
Mon ikke det er fordi vi synes det er super frustrerende at skulle overholde denne lov, når vi har hørt fra så mange andre at det vil DE i hvert fald ikke?
Jeg skal nok overholde loven og putte mundkurv på min hund
feb 2009
dec 2006
Jeg viser min begejstring og er i min fulde ret til det. Og jeg gider ikke gå op i hvem der følger og ikke følger lov. De må selv om konsekvenserne for ikke at gøre det.
Jeg er de første til at ringe og anmelde folk!
Men nu er der er en lov og jeg er rigtig glad for det! Og jeg viser det ved at skrive det herinde
Total lykkelig dag i morgen. Skal købe masser af tøj og sko, spise middag i byen og så træder loven i kraft. Niceeeeeee!
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
dec 2008
ring du bare og meld Strisserne er hamrende ligeglade..
Men det er fint at du er så glad, du bliver nok bare voldsomt skuffet når du kommer ud i morgen med alt dit nye bras, og ser at intet er forandret. Naiv, dum og provokerende har man vel også ret til at være, det er bare ikke tegn på et voldsomt stort talent for hverken empati eller intellekt..
feb 2009
dec 2008
Når du tydeligvis er bange for at færdes der hvor du bor (man undrer sig over at du bor der?) viser det jo også at du godt ved hvem der må tage konsekvenserne? Det bliver jo dig og dine hunde.
Hovsa-løsninger og hurtige love baseret på artikler i de kulørte blade er IKKE løsningen på så stort og omfattende et problem som dette..
Hvor jeg bor er her mange hunde, og også rigtig mange MH. Indtil videre har jeg ikke set andre med kurv på, og forventer det heller ikke. På trods af at flere af hundene her i nabolaget er ustabile og ejes af alt for unge mennesker.
jan 2007
Selvfølgelig er du i fuld ret til at vise din begejstring - lev du bare i din egen drømmeverden, og lad os håbe at du ikke får en rigtig grim forskrækkelse når der kommer 1 stk amstaff-lignende kræ uden stamtavle, med en stor pumpet Brian løbende efter, hunden løs og uden mundkurv farende over til dig og din hund(e)
At ringe og melde det får du nok desværre ikke ret meget ud af, da politiet ikke har fået tilført recourser til at administrere denne nye lov.
feb 2009
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
en skam !
dec 2008
Det er jo ingen hemmelighed at pitbullen har været forbudt i landet i 20 år.
Og at dengang den blev ulovliggjort var der omkring 500 af den type hunde i landet, og nu er der over 20.000 lignende typer. Deres popularitet er altså steget voldsomt, og det hverken til hundenes eller den almindelige borgers fordel!
Nu er hundene så et problem, som en indirekte konsekvens af en gammel ugennemtænkt lov, og en ny nytteslov er udfærdiget og gennemtrumfet.. Desværre uden at det vil hjælpe.
feb 2009
Synes nu ikke det er dig der er den grove i den her tråd. Tvært imod.
dec 2008
nu mener jeg også lignende racer Altså både pit, ast, ambull og hvad vi ellers har
Men ja, tallet er nok meget mindre.. Det var jo en sjælden race herhjemme..
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
aug 2008
feb 2009
Jeg er enig. Og hvis det er hensigten, så har den virket glimrende på mig :O)
dec 2008
yeps, enig. Det er for at provokere og det virker helt bestemt på mig.. Jeg kom lige helt op i det røde felt :S
det er jo et ømt punkt, og jeg er virkelig tyndhudet når det gælder Bassehunden..
aug 2008
Men man må da håbe personen sidder og morer sig, og får shoppet igennem i morgen.
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 380
dec 2008
tjae, hvis folk opretter en tråd og skriver "jeg sidder og tuder" får de den heller ikke i fred? Og de er da sjældent lige så provokerende som TS er her..
Og så lige en lille repost til dig:
Og undskyld hvis mine udtalelser er lidt grove, men jeg synes det er vildt at folk nægter at se problemet ved denne lov!
Det er jo ingen hemmelighed at pitbullen har været forbudt i landet i 20 år.
Og at dengang den blev ulovliggjort var der omkring 500 af den type hunde i landet, og nu er der over 20.000 lignende typer. Deres popularitet er altså steget voldsomt, og det hverken til hundenes eller den almindelige borgers fordel!
Nu er hundene så et problem, som en indirekte konsekvens af en gammel ugennemtænkt lov, og en ny nytteslov er udfærdiget og gennemtrumfet.. Desværre uden at det vil hjælpe.
sep 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 94 Svar: 380
Oh happy day ..
dec 2008
er det mig du skriver til? Læs, eller skal jeg reposte?..
Hvordan forventer du at folk reagerer når TS skriver så provokerende som hun gør?..
Hun har tydeligvis fået lukket luft ud nu og er skredet, godt for hende.
feb 2009
Jeg synes det er mere skræmmende, at man kan side og være så hoverende over noget der smerter andre folk så meget.
Og så synes jeg da, de fleste i denne tråd har været i stand til at holde en neutral og saglig tone.
aug 2008
Tine : Selvfølgelig er det ok hvis man er glad- ligemeget over hvad- men hvis man vil 'dele sin glæde' på denne...erm..alternative måde,må man forvente lidt modstand..vil du ikke mene det?
Som AnjaCS skriver, er der ingen forskel på denne tråds udvikling, og tilsvarende tråde med modsat fortegn.
Alt efter hvor man befinder sig holdningsmæssigt til den nye lov, har folk nok mere eller mindre følelserne undepå tøjet.
dec 2008
det virkede bare som om du havde svært ved det
Nej, at gå i seng skal ikke godkendes (eller nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du bor) men jeg kan stille mig undrende overfor at man opretter en tråd og skriver særdeles provokerende om et emne mange brugere er ømme ved og så smutter.. Men det er nok blot mig der ikke rigtig forstår den adfærd.
Men TS har selvfølgelig en stor shoppedag i morgen, så det kan være hun lægger planer og træner løftemuskler i armene.
feb 2009
aug 2008
feb 2009
Godnat
dec 2008
du har i hvert fald min tilladelse
godnat..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
maj 2008
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Jeg er personligt ked af det på de ansvarlige hundeejeres hundes vegne...
Som AnjaCS - Hoppeboldens moar !skriver tidligt i tråden er det jo ikke de ansvarlige hundeejere med stabile sociale og omgængelig hunde som er problem hundene selvom de vil overholde LOVEN:
DEM som ejer de hunde som går amok er jo desværre ofte personer som ikke engang aner hvad det er de ejer.
De kender ikke hundens oprindelse, genetik eller hvad de er avlet til, de opdrager hundene med magt og straf og de hunde er dem der har de største problemer da de så angriber sagesløse hunde eller mennesker i frustrationer over ikke at TURDE angribe ejeren som egentlig er hundens mål for bide adfærden...
Igen kan jeg kun være enig med Anja - det med loven giver en falsk trykhed, for jeg tror ikke på dem med problem hundene tager liner og mundkurve på deres hunde. Hundene er jo erstatning for mercedes'en i indkørslen og huset på strandvejen - en hund med mundkurv øger ikke deres værdighed på samme måde som at eje en "FORBUDT HUND"
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Desværre.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Helt ærlig, du skulle f.... skamme dig, du er direkte modbydelig, i din måde at være på..
Sidder her og tænker.. Hmmmm endne en der tror at MIN hund er den eneste der er plads til...
Håber virkelig du får en go' dag, og den første hund, med mundkurv, du møder, letter ben op af dig !
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.360
husk nu på andre racer også kan rammes af denne lov
måske du vil være den første til at melde, men tro mig det vil jeg bestemt også
den første hund der viser truende adfærd (som faren hen til hegnet og gø og knurre) bliver da helt klart meldt
har da en nabo med netop din race der da klart bliver meldt!!!!
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
apr 2005
Det er skam også en usmagelig kommentar, ingen tvivl om det...
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 262
Men fælder da en tårer for de dejlige MH, vi har mødt på vores vej, som har været så kærlige overfor min lille vaps....
Mener, som en masse andre, at loven rammer de forkerte, og blev godt nok også provokeret af tonen i TS indlæg!
-Og kan godt forstå, at I ansvarlige ejere tuder på jeres hundes vegne, det ville jeg også gøre i samme situation...
Dyrepoliti og "kørekort" til dyr, uanset hvilken art man ønsker at skaffe sig, det er, som jeg ser, det den eneste rigtige løsning mod mishandling, misrøgt, uvidenhed og idioti!
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 9 Svar: 59
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Nej, denne lov, rammer KUN de mennesker der i forvejen tog ansvar... Ikke alle de der er ligeglade med lovens bogstav... Så fra nu af, vil vi se alle de ansvarsfulde ejeres hunde MED mundkurv og i kort line... mens tåberne vil forsætte med at skide på det hele....
Så ser du en muskelhund af de pågældende racer, så smil og nik til ejeren.... Ser du en uden, og løs... hmmm så måske du skal overveje at løbe... griner
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
maj 2008
- Vil da godt pænt bede mig fra - at blive svinet til og dømt på den måde i offentligt rum! -
Du kender mig overhovedet ikke!
maj 2008
maj 2008
Hvad F***** bilder du dig ind!
Du skulle da virkelig skamme dig!
Citat:
>> Jeg græder heller ikke over loven, men over alle de dumsmarte MH ejer som har ødelagt det for de seriøse opdrætter af disse racer.
Til Ts kan jeg oplyse, at du ikke skal glæde dig for meget, dem som er skyld i denne lov, vil ikke følge den alligevel, bla. Line her i tråden, hun vil ikke bruge mundkurv trods påbuddet !
aug 2008
Fordi man vælger ikke at give sin hund mundkurv behøver ens hund jo ikke at være en der at hunde de rhar overfladet andre, SOM JO NETOP ER GRUNDEN TIL DENNE LOV!
Det forstår jeg virkelig ikke at folk ikke fatter.
Fordi jeg kører for stærkt, så betyder det jo ikke at jeg er skyld i at naboen er blevet kørt ned.
^^ jeg ved godt at folk ikke mener at dette kan sammenlignes, men hvis man tænker sig om - så kan det faktisk godt.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Det kan i yderste konsekvens betyde total forbud mod disse forbudte racer fordi den nye lov ikke opnår den ønskede effekt. Og det er da værd at tænke over da man næppe kan have interesse i total forbud - loven tages op til revision om 3 år.
Men jeg synes i skal tiltale hianden i en ordentlig tone og lade være med, at komme med beskyldninger som man rent faktsik ikke har belæg for at udtale sig om.
/ Trine
aug 2008
^^^Det er også helt rigtigt - men rigtig mange herinde har den mening at det er de personer der har sørger for at loven nu er blevet sådan, og det behøver nødvendigvis ikke at være sandt.
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
maj 2008
Tror lidt folk glemmer hundene i dette her halløj...
Jeg frygter også mit image - som værende blive stemplet kriminel fordi jeg har tænkt mig at bruge civil ulydighed...
Jeg mener for mit og min hunds liv, at det gavner os mere at fortsætte vores liv som vi plejer.
Hvilket indebærer at vi går de 2 faste ture a 30min-1,5t, med kombination af apport-øvelser, sportræning, hundemøder/leg, boldleg og finde pinde....
Ja jeg ved, at folk siger - det kan du/I da bare gøre i en have!
Uanset hvilke glimrende forslag folk kommer med - så er og vil det blive en ubehagelig stor omvæltning af mit og min hunds liv, og det vil indskrænke vores frihed og livskvalitet ganske stort....
Da Freja - min amerikanske bulldog - bl.a. kom ind i familien under stor krise - og har reddet/gavnet utrolig meget - blot ved at være familiehund og aktiv tur-hund...
Og jeg bliver trist oer - at høre folk - tro, at disse hunde ikke er mulige at have som enhver anden familiehund....
Vi har både børn, hunde, katte og burdyr i familien . . . Disse har også altid fået lov at tumle frie rundt sammen.
Ovenikøbet er det Freja ud af samtlige 6 familiehunde der er den mest lydige og rolige - men det er så nu hende der skal straffes med konstant snor og mundkurv - der både fysisk inskrænker hende og jeg fra vores normale aktive og sociale liv - samt. laver et 'potens'-forlængerlook på mig og sender signal om at 'hold' afstand - denne hund holdes stramt og har kurv på, med rette, den er farlig!
Ikke alle love er skabt med rette - mange love er førend blevet lavet med store konsekvenser - og denne her - går måske heller ikke meget fra de forslag og love der før har været lavet - som har udelukket, nedlukket og 'aflivet' typer af mennesker fra lande, jobs, boliger m.m.
Dette her er lige præcis lignende forrige fejl - racediskrimination - bygget på gisninger, fordomme og uvidenhed....
Og nej - så synes jeg ikke det er ok, bare at bøje hovedet og 'tage sin straf' fordi man har valgt og er som man er.... og fordi nogle ikke har kunnet/villet undersøge sagen til bund før en afgørelse...
Jeg/vi har skabt os en rigtig god atmofære her hvor jeg bor - det har foregået helt normalt og naturligt - men da også hvor jeg har stået og talt med mange folk m./u. hund, og fået en snak om racen, og hunde generelt...
Det er information det handler om - og ikke én eneste af de mange mange hundeejere herude klandrer mig - eller undgår mig, fordi Freja ikke har mundkurv på, eller fordi jeg ikke har snor på hende...
De kender Freja ... de kender racen ..... de kender hunde .....så på den måde kender de også mig....
maj 2008
jeg har tænkt meget over det.l
Men for at en vigtig ting også kommer frem, så har vi bl.a. politi i familien, disse kan ogå berette at majoriteten dels af mening og dels af mangel på tid - vil tage sig af dette... >Forseelser såsom bilkørsel uden håndfri, er farligere og mere prioriteret, men dette når de sjældent.
Men for det andet, så har jeg tygget meget på det - og skulle jegt blive stoppet pga. manglende mundkurv og evt. min hund løber frit - så kan der her blive tale om en advarsel første omgang - dernæst en bøde - denne bøde har jeg Ikke tænkt mig at betale,l så derfor må de indkalde mig til retten, hvor jeg der vil tale min sag....Skulle udfaldet blive mundkurv eller aflivning, så må jeg købe en mundkurv. . . men det bliver fisme ikke med egen fri vilje jeg gør det, og det bliver ikke uden kamp.
De kan aflive en hund, hvis hunden og/eller ejeren udviser aggressiv og skræmmende adfærd primært- og både Freja og jeg er altså nogle fredelige og rolige nogen...
Det er her - jeg bl.a. håber at politikerne også vil begynde at se at denne lov er dybt urimmelig og krænkende. Og jo flere der nægter dette - desto hurtigere vil de indse dette.
maj 2008
Jeg er lige netop IKKE en af dem.
Eftersom jeg har sat mig grundigt ind i racen inden jeg fik den. Jeg har forstand på dyr og hunde generelt. Har trænet og socialiseret efter alle kunstens regler. Bliver brugt på adfærdskurser - til angste hunde der kan finde på at bide.
Jeg nægter simpelthen at lide i tavshed, og bøde for andre folks dumheder...og vente 3-6 år til politikerne ser de samme fejl som de andre lande har gjort nu.
Og jeg mener ikke dette er med til at opstramme lovgivningen - tværtimod, viser vi, at vi ikke finder os i det mere.
Vi nærmer os censurisk kinesisk retssystem -
Deraf hellere civil ulydighed end at følge denne diktatoriske demokratiske måde at score/manipulere folk på...
maj 2008
>>Den første hund er allerede blevet aflivet netop pga. tanker som dine Line,<<
øh - hvor er det lige du har det fra???
Den første hund der er blevet aflivet - er blevet dette pga. at det ikke lykkedes at finde en omplacering inden den 1/7.¨
Og hvad er det lige der får dig til at tro, at du ved hvad jeg går og tænker???
Og hvad bilder du dig overhovedet ind, at 'forfølge' og svine mig til på denn måde - når jeg blot skriver min mening udfra egne omvæltninger og konsekvenser!!!
K R
- jeg er enig med dig - og kan også godt forstå dig - har som sagt selv tænkt meget over det - men vælger at 'gå' til stregen, i håb om en hurtigere omstødelse - og så tænker jeg også, at så er min hunds og mit liv da i det mindste ikke blevet helt smadret under 'ventetiden'...
apr 2005
SÅ skulle der være hunde der er taget er det fordi de har udgjort en fare for andre..
Personligt har jeg det sådan, er fløjtende ligeglad om jeg skulle møde en uden mundkurv, bare den er i snor bliver holdt tæt til kroppen ved møde og iøvrigt ikke er til gene for nogle eller noget...
maj 2008
Præcis!
Jeg tuder ikke