923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Sygdom og kommunen. Sygdom og kommunen.

Jeg er godt nok ikke meget for at lægge et så privat emne her på åbent forum, men jeg er så ked og sur at jeg blir nødt til det.

Jeg er simpelthen SÅ frustreret lige nu.

Min kæreste lider af depresson, angst, personlighedsforstyrrelse og social fobi.

I Lolland kommune blev han sat i behandling og sygemeldt.

Nu er vi flyttet til skive kommune som kører efter HELT andre regler.
Han skal gå ovre på noget der hedder sporet.

Uanset om man tropper op med lægeerklering eller ej, så har man bare at møde op.

Vi var til samtale derinde idag, og hende vi snakkede med sad faktisk og gjorde grin med min kæreste. Hun kunne overhovedet ikke sætte sig ind i at min kæreste er syg. I hendes verden skulle han bare ud og arbejde, og det han fejlede var da ingenting.

Min kæreste kan IKKE arbejde, gå i skole eller det p*s de vil sætte ham til. Der er en grund til at JEG altid handler, JEG altid snakker i telefon. Min kæreste kan ikke sådanne ting. Og det fatter de bare ikke!

Det værste der sker her er at min kæreste bliver så arrig på dem at han går derfra og så mister sin kontanthjælp. Men hvad fanden skal man gøre hvis de ikke fatter noget?

Han skal op og snakke med en eller anden social og sundhedshjælper som har arbejdet på distrikt psykiatrien, på torsdag. Hun BURDE vide lidt om det her, men hvis ikke. Så er jeg bange for at det går galt.

Jeg er selv lige blevet sygemeldt på skolen, pga depression. Jeg kan simpelthen ikke klare at skulle deale med det her også. Jeg aner simpelthen ikke hvad vi skal gøre, hvis de ikke fatter at han ER syg.

Og jeg vidste slet ikke at de stadig måtte sende ham ud, trods lægeerklering.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom og kommunen.
  • #1   1. jun 2010 Hold da kæft nogle uforstående idioter i er oppe imod..
    Kan man ikke klage over den behandling i har fået??

• #2   1. jun 2010 Jo man kan godt klage, men kommuner er hårde at skulle være oppe i mod, så der vil gå lang tid før klagen ryger igennem, og får man overhovedet noget ud af det?

• #3   1. jun 2010 Skive kommune er desværre ikke særlig forstående i sådanne situationer. Min svigerfar har først lige fået førtidspension sidste år,. Det er så også 5 år siden han blev sygemeldt fra arbejde.

Han har haft en hel del problemer med dem derinde.
    Er ked af at høre i har så mange problemer, det giver ikke området et særlig godt ry. Er i ellers glade for det derude?

• #4   1. jun 2010 Ja det var også noget lignende jeg tænkte.. hmm.. Kan godt forstå din frustration..

Måske skulle din kæreste snakke med sin læge omkring noget førtidspension af en art.. Der er jo ingen grund til at gå og være på kontanthjælp og stå som jobsøgende hvis man ikke kan arbejde igen..
    Eller prøve at få lægens direkte udtalelse om at han altså IKKE KAN det som den uforstående person fra kommunen mener.. Jeg synes virkelig ikke at de kan være det bekendt at behandle os borgere på den måde..

• #5   1. jun 2010 Camilla - Ja vi er rigtig glade for det smiley

Nå ja, så sagde hende koen også at vi skulle have tænkt på at når han er på kontanthjælp så skulle vi ikke være flyttet så langt væk fra skive. WHAT?!??!?!

• #6   1. jun 2010 Miss Andre - Jeg ved med 100% sikkerhed at min kærestes psyke er SÅ smadret at han ALDRIG kommer ud og arbejde igen. Så planen er også førtidspension. Men ærligt.. hvis han allerede har så meget bøvl lige nu, hvor meget bøvl bliver der så ikke hvis han søger FTP?

• #7   1. jun 2010 Hold da kæft.. ja hun lyder da godt nok som en uforstående ko..

• #8   1. jun 2010 Jeg synes i skal prøve at gå ned på kommunen igen og få fat i en helt anden person end lige hende der..
    Har selv oplevet at folk siger nogle forskellige ting på kommunen

• #9   1. jun 2010 Jeg kan kun sige: KLAG KLAG KLAG...

Det er SÅ tungt, men klag alligevel.

Og kig ind på www.k10.dk - derinde kan I får rigtig mange gode råd til, hvordan i skal forholde jer. Plus at der er mange derinde, der ved præcis hvordan det er, at stå i Jeres situation.

Mange tanker herfra.

• #10   1. jun 2010 www.k10.dk

Det kan tage MANGE år at kæmpe med kommunen - men den side er bestemt et besøg værd !

• #11   1. jun 2010 CH - du var hurtigere end mig smiley Btw også CH der viste mig siden smiley

• #12   1. jun 2010 CH og Sandie - Har lige meldt mig ind på k10 og skrevet mit indlæg smiley Tak for det.

Hvem skal vi klage til?

• #13   1. jun 2010 Bed om et møde med din læge hvor I fremlægger dette og sig til lægen at han/hun skal tage kontakt til hans sagsbehandler og få en diaglog igang. evt. indkald til et møde mellem jer, hans læge og sagsbehandleren.

• #14   1. jun 2010 Ja han skal ihvertfald til lægen. Problemet er bare at kommunen ikke har flyttet hans læge endnu (trods han er flyttet d. 1/5) så han står stadig som patient i lolland kommune.

• #15   1. jun 2010 Der er ikke noget der hedder lægeerklæring mere.

• #16   1. jun 2010 Jo?

• #17   1. jun 2010 Doggy - jo det er der da - jeg har da fået en så sent som i sidste måned !

• #18   1. jun 2010 De hedder lidt forskellige ting - eksempelvis en mulighedserklæring...

Men det, der skal til er, at der skal en ordentlig udredning i gang. Og så skal der en læge til at skrive, hvis der er begrænsninger i et omfang der gør, at det vil være skadeligt at deltage i de fancy aktiveringstiltag for syge, som kommunerne nu skal foranstalte.

De må IKKE aktivere en syg, hvis det er kontraindicieret - altså hvis det kan gøre tilstanden værre.

Du skal have alt på skrift - også at man vælger at aktivere trods lægens råd. Og så skal I have krævet aktindsigt - det kan de hjælpe med på K10.
    Herefter klager man til beskæftigelsesankenævnet, når man har fået sin sag ridset godt op....

Det kan aldrig betale sig ikke at klage, men der er ingen tvivl om, at det er hårdt, når man i forvejen er nede at ligge.

• #19   1. jun 2010 Den 'gamle' blanket der hedder en lægeerklæring eksistere ikke mere. Derimod kan lægen selv udforme en.

Nu er det gået overtil at hedde en mulighedserklæring.

Den sagsbehandler som han havde på på Lolland kan denne person tage kontakt til den nye og overdrage sagen til hans fordel eller...?

• #20   1. jun 2010 Reiki - De indhenter alt fra lolland kommune.. men altså det lader bare ikke ligefrem til at der er hul igennem.

CH - Puha.. det lyder godt nok uoverskueligt det hele.

• #21   1. jun 2010 Natascha, det er også tungt - men på K10 får man rigtig god vejledning, step by step, hvis man har brug for det.

Og det er så vigtigt at have noget god støtte i sådan en situation. Man skal i den grad passe på sig selv, for man bliver presset ekstremt.

• #22   1. jun 2010 desværre er det sådan at man som syg er "stavnsbundet". hvis man har fået en ydelse et sted så kan den nye kommune tage det op til vurdering, så det kan være "farligt" at flytte kommune.

nogle sagsbehandlere er også "gode" til at misbruge at man har fået en ny læge som ikke kender borgeren.

med hensyn til førtidspension så er det svært hvis man har nogle modvillige sagsbehandlere.
    man kan ansøge selv, men så er der 99 % risiko for at man får afslag hvorimod hvis det er sagsbehandlere der indstiller så er den nemmere at få igennem.
    især fordi der er så mange unge der får førtidspension pga. psykiske problemer er der mange kommuner der strammer op..

• #23   1. jun 2010 Det var ikke det jeg mente. Jeg mente at sagsbehandleren personligt satte den nye sagsbehandler ind i hans psysk. lidelser som forhindre meget.

Jeg må høre dig har I kunnet finde en behandler til ham...? -Min mand har nemlig diagnoser som din kæreste

• #24   1. jun 2010 Nu har vi så det problem at vi ikke kan komme til den samtale på torsdag. Bliver så nødt til at ringe og sige vi ikke kan komme, pga ingen kørsel. Så må vi se hvordan de tager det smiley

Reiki - Vi er næsten lige flyttet herop, så han er ikke startet i behandling heroppe endnu.

Estrid - Tak smiley

• #25   2. jun 2010 læge erklæring hedder nu mulighedserklæring.

• #26   2. jun 2010 Hvilke behandlere har han gået hos og hvilken terapiform...?

Er inter da min mand har de samme diagnoser

• #27   2. jun 2010 Reiki - Han har gået til psykolog og psykiater i lolland kommune.

• #28   3. jun 2010 Er det kognitv eller DAT behandling eller noget helt fjerde..?

Jeg spørger hertil da der er ganske få der kan tilbyde det rette behandlingstilbud

• #29   3. jun 2010 Reiki - Øhm.. Det aner jeg ikke smiley

• #30   3. jun 2010 Det er desværre et fucking beukratisk (staves?) system I er blevet en del af, og den eneste grund til at I får den behandling, det er fordi der er SÅ mange andre der har snydt systemet og stadig gør det. Så det er en lang og sej kamp, min mor har også kæmpet mange år mod systemet og vandt så heldigvis til sidst og fik hendes sygdom godkendt og de fattede at hun ikke kunne varetage et 37-timers job. Og de forværrer jo nærmest ens situation, plus de sidder på ens pengepung:(

De kender ikke til med-menneskelighed!!!! Øv, jeg har ondt af jer:(

• #31   3. jun 2010 Kan du evt høre han af?

Kommentér på:
Sygdom og kommunen.

Annonce