{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Økonomisk støtte? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved om man kan få økonomisk støtte fra kommunen hvis man har en sygdom som gør at man umiddelbart kun kan arbejde deltid? Synes ikke at have hørt om at det kunne lade sig gøre, men ville da lige høre om nogel af jer vidste noget..? smiley

Og er der desuden nogle af jer der ved hvor meget man kan forvente af økonomisk støtte hvis man har en sygdom der gør at man kun kan klare ganske få jobs og man gerne vil tage en selvbetalt uddannelse..?

/ Dina.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomisk støtte?
  • #1   25. aug 2007 kan man ikke få revaldering?

• #2   25. aug 2007 du kan vel søge revalidering??

• #4   25. aug 2007 Flex-job...*SS* Hvis de mener at du opfylder kravene.

• #5   25. aug 2007 Jep.........flexjob........har en mand der lige har været hele baduljen igennem og fik tilkendt flexjob for 2 år siden..........problemet er bare at der ikke findes et job der passer med hans skånehensyn.........så nu søges der førtidspension.

Pengegrisen.........det kan de ikke........hun skal holde på sit ..........de kan ikke bare smide hende på kontanthjælp, hvis hun har en skade.

kigger lige ind senere..........skal hente mad :o)

• #7   25. aug 2007 Så må jeg lige høre hvad henholdsvis revalidering og flexjob vil sige? Er ikke så meget inde i sådan noget.. hehe..

• #8   25. aug 2007 Prøv at søge på denne side , der har vi fået hjælp fra (link fjernet)

• #9   25. aug 2007 Jeanette: Jamen, jeg er jo ikke handicapet, men har en kronisk lidelse, som forhindrer mig i at kunne have et arbejde der er hårdt fysisk og/eller stressende..

• #10   25. aug 2007 http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/AktivBeskaeftIndsats/Fleksjob/Fleksjob.htm

I dette link kan du læse om både flex-job og revalidering.

• #11   25. aug 2007 Hov... Link til forsiden hvor du kan slå de forskellige ting op.... står i alfabetisk orden...*SS*

http://www.fleksjob2.dk/Guide/ForsideGuide.htm

• #12   25. aug 2007 Min morbror fik efter et overfald en metalplade i hovedet, hvilket gjorde at han tit fik så meget hovedpine at han kun kunne lave noget i perioder (altså arbejde i perioder)

Han kom på invalide pension, og laver når han kan på sit hus (lægger tag osv), plus han engang imellem laver vennetjenester, som han får penge for..

Det sker at han engang immel har et deltids job, men når han er væk i perioder pga hovedpine går det jo ikke i længden, og så har han pensionen til at sikre sig en fast indtjæning

• #13   25. aug 2007 Marianne: Det vard et link som Jeanette havde sat ind.. Det var for handicappede.. smiley

• #14   25. aug 2007 Jeg søgte og fik flexjob på 25timer........via kommunen og min neurolog.....det tog 2mdr. får så løn for 37 timer...

Revalidering er kun ved ny uddannelse.

• #15   25. aug 2007 Marianne: Min sygdom er desværre ikke "synlig".. Det er en sygdom som man ikke kan bevise er der (der er ikke studeret særlig meget i den).. Nogle kan leve med det uden at det nødvendigvis går i udbrud og andre lider meget slemt under det (jeg er en af dem).. jeg har gode dage og meget dårlige dage..
    Det er også derfor jeg tror det er så svært for mig at få hjælp af nogen art..
    Dog sagde speciallægen som foretog min kikkertundersøgelse at jeg ikke kunne have et hårdt fysisk arbejde eller stressende job.. Men ved ikke om det er nok..?

• #16   25. aug 2007 tag en snak med en virksomhedskonsulent på din kommune........han er forbindelseled mellem virksomheder og kommunen. Forklar ham at du meget gerne vil arbejde men at din speciellæge fraråder dig et 37 t arbejde. du får så højt sandsynligt et skema du skal udfylde omkring din hverdag m sygdommen...og om hvor mange timer du tror du kan klare........sammen med det og en udtalelse fra din speciallæge.....blir din ansøgning behandlet på kommunen.........sygdommen behøver ikke at være synlig.....

• #17   25. aug 2007 Marianne........hehe det var nu ikke ment som kritik.......mere som at fordi Dinas sygdom ikke er synlig, ska ikke fraholde hende fra at søge........men rigtigt er det i det hele taget nemmere at være synlig syg........jeg har også en "usynlig" sygdom, men ha så fået en klar diagnose fra en neurolog.......:O)

• #18   25. aug 2007 Dina........du skal ikke give op men virkelig holde fast på, hvordan du har det. Din sagsbehandler kan overhoved ikke udtale sig om hvordan du har det........det er kun dig selv der ved det.........og ved usynlige "sygdomme" bliver de altså nødtil at tro på dig og evt speciallæger.

Jeg kender alt til det.........min mand har en piskesmældsskade og den kan jo som bekendt ikke ses........derfor har det været ufattelig svært for ham, at få det offentlige til at erkende at han er så dårlig, som han virkelig er. Han er blevet bakket godt op af sin læge og sidenhen smertekliniken.........så mit råd dina er, at få din læge med for du kan ikke stå alene med det...........kommunen er en meget hård nød at knække.........min mand har kæmpet.... med advokat de sidste par år......siden 2001........nu er der endelig ved at nå en afslutning

• #19   25. aug 2007 Det lille blå lyn: skal man så bare ringe til kommunen og spørge efter en virksomhedskonsulent?

Smilende Susie: Puha.. Det lyder godt nok ikke rart.. Og at det har taget så mange år er da fuldstændig latterligt.. Hvad har han så gjort i mellemtiden..?

Det er utroligt at det skal være så svært at få noget hjælp når man virkelig har behov for det.. :-s

• #20   25. aug 2007 Dina........han fik først sygdagpenge i ca 2 år.......og han har været rundt i forskellige jobtræning........så fik han endelig tilkendt flexjob, men de .....og han selv........har ikke kunne finde et flexjob som kunne opfylde hans skånebehov........så han har gået på ledighedsydelse, som er noget man får når man er tilkendt flex, men ikke er i job........nu har kommunen så søgt førtidspension da de mener at det er det bedste for ham........og det er det også for han kan intet. Nu kan han endelig få lidt fred for det er virkelig psykisk hårdt heletiden at skulle forklare sig og retfærdiggøre, at man faktisk har ufattelig mange smerter. Jeg har deltaget i alle møder han har været til........for han glemmer halvdelen af hvad de siger ........og det er altså bedst at sidde 2 ......så du skal sørge for at have en med dig.
    Men hold da fast hvor bliver der talt dårlige til folk nogle gange..........jeg har været såååå rasende mange gange........det er sku ikke rimeligt at folk som er syge skal tales så nedladende til........jeg har råbt højt mange gange :o))

• #21   25. aug 2007 Det gjorde jeg........de sidder som regel i beskæftigelsescentret.....jeg fik tid hurtigt efter.

• #22   25. aug 2007 Smilende Susie....Du har så ret, har jo selv været igennem møllen...Pt har jeg en veninde som jeg bestemt ikke mener er berettet til pension, fuldstændig vanvittigt hvis hun får en, men det er jo desværre hendes slags som er skyld i at vi andre bliver " gennemtæsket" de skal bare være sikre i deres sag....Jeg er så harm omkring hendes " sag" og håber bestemt nogen gennemskuer det hele...

• #23   25. aug 2007 Smilende Susie: Det lyder godt nok som om at I har været igennem en masse.. Og hvor er det dog modbydeligt at de er så nedladende over for din mand når han er syg!
    Jeg håber da at jeg bliver behandlet med respekt når jeg så kommer ind til dem.. Det er jo ikke fordi man ikke gider at arbejde (Kun i Mariannes venindes tilfælde).. Jeg havde da heller end gerne et arbejde hvor man er meget i bevægelse, da jeg hader at sidde en hel dag (vil gerne lave noget), men det har jeg desværre bare ikke fysikken til.. Især ikke fuldtid..
    Verden er desværre ikke altid fair..

Marianne: Ok.. Det må jeg da så prøve.. smiley

Marianne: Ja, ærgeligt at nogle skal ødelægge det for alle andre.. smiley

• #24   25. aug 2007 Dina....Ja det skal sgi nok lykkes...Nu vil og kan du jo arbejde bare på nedsat tid. Det er jo os der ikke kan arbejde, der " bliver slagtet på skafottet"....Jeg ville virkelig også gerne ud på arbejdsmarkedet. Bare et par timer om ugen. Bare det at have kollegaer at snakke med og deltage i div diskussioner ;o) Få nye input fra livet udenfor ....men sådan kan det så ikke være, og jeg få finde andre input at fylde livet op med...

• #25   25. aug 2007 Marianne: Ja, lige præcis.. jeg elsker også at være i gang og have kollegaer at snakke med.. Men os der gerne vil kan selvfølgelig ikke..

Hvad fejler du siden du ikke kan arbejde?

• #26   25. aug 2007 Dina....Ødelagt bækken, ryggen og nakken med piskesmæld i en trafikulykke for 5 år siden...Reelt var jeg ikke i systemet i så langt tid. 1 år uden noget, 4 mdr hvor jeg blev gennemtæsket igennem systemet. ( skrækkelig oplevelse) visiteret til flexjob, som jeg aldrig kom i, da jeg af gode grunde jo ikke kunne, efter 1½ år kontaktede kommunen mig og indstillede mig til pension....Så jeg skal reelt ikke klage, når man høre om hvordan folk kæmper i flere år....men hold op et skrækkeligt system...

• #27   25. aug 2007 Dina.......ja vi har været gennem meget........og jeg siger vi fordi det rammer hele familien, men så gælder det virkelig om at stå sammen.........man tænker virkelig over sætningen ...." i tykt og tyndt".......:o)

Det har taget hårdt på min mand, at han ikke kan arbejde mere.......og erkendelsen har været lang tid undervejs........han var maler og vandt til at knokle derudaf 10 timer dagligt........og så hjem og bygge vores drømmehus om ....aftener og weekends........jobbet er væk........huset er væk for hvem har råd til det når man også har 2 børn og en ussel sygdagpenge at gøre godt med.........næææ.......det kræver et godt helbred at være syg, men man skal ski ikke give op.........

man skal have nogle som kan hjælpe en med at kæmpe........og ja.....truslen om at smide ham på kontanthjælp har vi da også fået smidt i hovedet et par gange.......eller en sætning som "tag dig nu sammen og find et job".......sagt af en socialrådgiver........eller "helt ærligt.....kan du virkelig ikke holde til at feje en skolegård...alle kan sku da feje"......også sagt af en socialrådgiver da han var i arbejdsprøvning........så ja....man skal ski høre meget inden ørene falder af.

Marianne........det er da utroligt at hun er sluppet igennem........andre har så svært ved det.............det er ski da sørgeligt :o(

• #28   25. aug 2007 Susie...Hun er kun lige startet ;o) så jeg håber hun hurtigt bliver gennemskuet. Hendes egen læge har skrevet i en statusrapport om hende, at han forventer hende i arbejde til efteråret, måske på nedat tid, men det var jo en torn i øjet på pigen .....

• #29   25. aug 2007 marianne..........læste lige din historie........du ved jo nøjagtig hvordan min mand har det så.........ja det er et skrækkeligt system.......man skal være stærk psykisk..........

• #30   25. aug 2007 Marianne.........hun skal nok blive gennemskuet..........man får ikke bare lige pension

• #31   26. aug 2007 Det er ikke kun for handicapede, vi fik hjælp til at få klarhed over hvorvidt jeg stadig kunne beholde min pleje orlov. De kender lovgivningen og de kan derfor hjælpe dig med at finde de § du skal bruge for at få det du har krav på.

Kommentér på:
Økonomisk støtte?

Annonce