{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Alene i bur {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 1½ uge siden købt et bur til Louis, som han skal være i når han er alene, da jeg har hørt fra flere det kan hjælpe på hans alene problemer, som pludseligt opstod.
Jeg har siden vi fik det hjem haft det stående i stuen med lagner over, så det minder lidt om en hule, og de første mange dage lagde jeg mig ind sammen med ham og spiste guffer for han fik nogle gode oplevelser. Nu går han selv ind i det i løbet af dagen og ligger sig. Nu er mit spørgsmål bare:
Hvordan gjorde i når de skulle være selv? Altså skal jeg træne det med ham ligesom alene hjemme træning. Altså ind 5-10 min og sådan osv.
Jeg er i tvivl om jeg skal lade det stå i stuen. Normalt er han i sit "eget" værelse når han er alene.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg gør det nemmest for ham? og også gerne for mig selv selvf. Men Louis kommer i første række smiley Han hører i øvrigt også radio når han er selv smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene i bur
  • #1   17. maj 2010 Bodil K : Jeg har købt buret i str. som svarer til en lab, og Louis er en mindre hund på 14 kg, så han har masser af plads, også til der skulle ske uheld. Og ja, jeg har tænkt det meget nøje igennem, og fået mange råd omkring buret herinde fra, så jeg er sikker på det er det rigtige valg for os. Desuden er han glad for buret nu, og det er hans "fristed".

• #2   17. maj 2010 Jeg må indrømme at vi også har været rigtig glade for vores bur til Zena. Jeg har altid set alene hjemme problemer som et resultat af dårlig opdragelse, men så fik vi Zena. Vi fik hende fra hvalp, og hun var virkelig nem at træne op til at være alene hjemme, og så lige pludselig begyndte hun at få problemer. Ikke fordi hun ikke havde lært det ordentligt til at starte med, ikke fordi hun havde en traumatisk oplevelse men bare fordi hun var Zena. Hun åd væggen, gulvet, paneler og alt andet hun kom i nærheden af.
    Jeg søgte selvfølgelig råd her inde, og fik at vide at det simpelthen var hunden der kedet sig, og jeg derfor skulle aktivere hende meget mere. Jeg fik også at vide at jeg bare skulle begynde forfra med alene træningen. Og lige lidt hjalp det. Jeg endte med at gå til træning med hende 3 gange om ugen, gå ca. 3 timers tur om dagen samt mental aktivering der hjemme.
    Til sidst sagde en veninde til mig at hunden da sikkert bare var stresset, og hun havde hørt at det kunne forværre stress at den befandt sig i store rum. Derfor trappede jeg ned på almindelig træning, og gå turer. Jeg begyndte at gøre mig umage med at hunden fik min. en halv time til at falde ned efter en gå tur inden jeg tog hjemme fra, og jeg begyndte at bruge et bur.
    Det var lige det der skulle til. I dag bruger jeg ikke buret, men det står i stuen så hun kan bruge det om hun vil. Ofte ligger hun og sover i det når jeg kommer hjem smiley
    Jeg lærte hende det på samme måde som almindelig alene træning. Jeg fodrede hende dog i buret i et par uger før jeg begyndte træningen, i starten var buret åbent, og da hun havde vænnet sig til det lukkede jeg buret mens hun spiste og så lukkede jeg hende ud igen smiley

• #4   17. maj 2010 Anja F : Det er nemlig lige præcis sådan Louis er. Han har aldrig haft problemer med det før, men lige pludselig en dag begyndte han bare at hyle helt vildt når vi ikke var hjemme, og jeg aktiverede ham også rigtig meget, og har trænet og trænet, men lige lidt hjælper det. Eller, det hjælper nogen dage. Så nu har vi købt buret. Han har også fået sin mad derinde, og masser af guffere. Nogen gange lukker jeg også lågen imens han er derinde og lukker ham ud igen efter et par min. smiley Men så er det bare sådan jeg forsætter jo smiley

Jeg er bare i tvivl om jeg skal lade buret stå i stuen, eller sætte det ind i vores ekstra værelse.
    I stuen er der have bagved, og i værelset er det lige ud til fortovet hvor folk går forbi.

• #6   17. maj 2010 tja, jeg ville ikke vælge et sted hvor hunden står og stresser over at kunne høre andre mennesker gå forbi hele tiden. Zenas bur står i stuen hvor hun kan se alle dem der kommer ind ad døren. Men hun er så lige glad nu at hun ofte ikke engang gider komme over og hilser før man har fået taget overtøj og sko af smiley

• #7   17. maj 2010 Jeg vil også helst lade den stå i stuen, men nu har jeg lige prøvet at rykke den derover hvor den ikke står i vejen, og buret er selvfølgelig for stort. Så det er nødt til at stå i værelset. Der hvor den har stået indtil kan den ikke blive ved med at stå, da den er for bred, og man næsten ikke kan gå forbi og om til vores have dør. Men nu er den rykket i værelset, og jeg lukkede ham ind i det med en guffe stang og gik i ca. 2 min, og der var ingen hyl smiley Så han fik masser af ros, og nu ligger han i haven og nyder solen lidt igen. Håber på det kan hjælpe på ham med buret smiley Det er jo synd for ham at han bliver ked af det.

• #8   17. maj 2010 Ja det er nemlig rigtig hjerteskærende at have en hund der bare står og hyler!!! Held og lykke med det smiley

• #9   17. maj 2010 Det er det nemlig! Jeg får SÅ dårlig samvittighed, både for naboerne, men bestemt også over at ha forladt ham!
    Nå, jeg ombestemt mig igen igen, jeg har stillet buret i soveværelset, som også ligger ud til haven, og fået det møbleret om, så nu står den for enden af sengen. Så kan han også putte sig i den om natten. Så nu starter jeg lige forfra med at vænne ham til det smiley Men det må være den bedste løsning at have det i soveværelset.

• #11   19. maj 2010 Det er jo lige det smiley Louis har ikke været selv i det endnu, lige nu skal han lige vænne sig til det, som et par gange om dagen lukker jeg ham derind og sidder og roser + giver godbidder. Buret står i soveværelset, og han ligger i det i løbet af natten også nu smiley

Kommentér på:
Alene i bur

Annonce