Alene i bur {{forumTopicSubject}}
Jeg har for 1½ uge siden købt et bur til Louis, som han skal være i når han er alene, da jeg har hørt fra flere det kan hjælpe på hans alene problemer, som pludseligt opstod.
Jeg har siden vi fik det hjem haft det stående i stuen med lagner over, så det minder lidt om en hule, og de første mange dage lagde jeg mig ind sammen med ham og spiste guffer for han fik nogle gode oplevelser. Nu går han selv ind i det i løbet af dagen og ligger sig. Nu er mit spørgsmål bare:
Hvordan gjorde i når de skulle være selv? Altså skal jeg træne det med ham ligesom alene hjemme træning. Altså ind 5-10 min og sådan osv.
Jeg er i tvivl om jeg skal lade det stå i stuen. Normalt er han i sit "eget" værelse når han er alene.
Har i nogle gode råd til hvordan jeg gør det nemmest for ham? og også gerne for mig selv selvf. Men Louis kommer i første række Han hører i øvrigt også radio når han er selv
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg søgte selvfølgelig råd her inde, og fik at vide at det simpelthen var hunden der kedet sig, og jeg derfor skulle aktivere hende meget mere. Jeg fik også at vide at jeg bare skulle begynde forfra med alene træningen. Og lige lidt hjalp det. Jeg endte med at gå til træning med hende 3 gange om ugen, gå ca. 3 timers tur om dagen samt mental aktivering der hjemme.
Til sidst sagde en veninde til mig at hunden da sikkert bare var stresset, og hun havde hørt at det kunne forværre stress at den befandt sig i store rum. Derfor trappede jeg ned på almindelig træning, og gå turer. Jeg begyndte at gøre mig umage med at hunden fik min. en halv time til at falde ned efter en gå tur inden jeg tog hjemme fra, og jeg begyndte at bruge et bur.
Det var lige det der skulle til. I dag bruger jeg ikke buret, men det står i stuen så hun kan bruge det om hun vil. Ofte ligger hun og sover i det når jeg kommer hjem
Jeg lærte hende det på samme måde som almindelig alene træning. Jeg fodrede hende dog i buret i et par uger før jeg begyndte træningen, i starten var buret åbent, og da hun havde vænnet sig til det lukkede jeg buret mens hun spiste og så lukkede jeg hende ud igen
dec 2009
Jeg er bare i tvivl om jeg skal lade buret stå i stuen, eller sætte det ind i vores ekstra værelse.
I stuen er der have bagved, og i værelset er det lige ud til fortovet hvor folk går forbi.
nov 2007
dec 2009
nov 2007
dec 2009
Nå, jeg ombestemt mig igen igen, jeg har stillet buret i soveværelset, som også ligger ud til haven, og fået det møbleret om, så nu står den for enden af sengen. Så kan han også putte sig i den om natten. Så nu starter jeg lige forfra med at vænne ham til det Men det må være den bedste løsning at have det i soveværelset.
dec 2009
Alene i bur