{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme i bur
  • #1   17. maj 2011 Det gør ondt at se en hund, der er så frustreret. Øv

• #3   17. maj 2011 Jeg vil så heller ikke mene at man har trænet det bur ordenligt..
    Jeg har selv haft brugt bur til Wictor, og filmede ham ligeledes i det..
    Og han lagde sig vitterligt til at sove..

Jo til tider rejste han sig da og endte sig osv.. Men der var intet piveri, intet frustration eller forsøg på at slippe ud af buret smiley

• #4   17. maj 2011 Helt enig med Krumme.... :ó(

• #5   17. maj 2011 Det er som om at bur er den fantastiske HG-løsning for tiden.

Det kan være en løsning - men det er dælme da ikke på alt.

Der er flere ting, der er på mode på HG.

Abort. Aflivning. Den slags hyldes for tiden....

Når man har aflivet en hund er det flot og man får mange roser og respekt herinde...

Og anerkendelse, når man handler og sætter hunden i bur, når den har alene-hjemmeproblemer....

• #6   17. maj 2011 Puuhaaa... sikke et held at hunden ikke har siddet fast dernede under, og er blevet kvalt! endnu...

"The dog is sort of cennel trained - except, she keeps getting out"..
    Skal vi gætte på at træningen blot er at hunden har lært at gå derind og det er det?

Tina,
    ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg tolker lidt delingen af denne video, som en stikpille til os der har hunde alene hjemme i bur?..

• #7   17. maj 2011 nåår lille pus smiley

• #8   17. maj 2011 Mener bestemt ikke et bur er løsningen for alle hunde..
    Bare lige så jeg ikke blir misforstået..

Til gengæld er jeg heller ikke imod bure, så længe man sørger for at indtræne det ordenligt.. OG i mine øjne bør det kun være i en begrænset periode at hunden er lukket inde i det..

Selv pillede jeg lågen af buret efter 3mdr, men rutinen var den samme for Wictor.. Han gik stadig i buret og lagde sig når jeg tog jakke på.. Og han lå der stadig når jeg kom hjem..
    Det blev helt klart hans "safe place" som han var tryg i !

• #9   17. maj 2011 Jeg har jo brugt bur læææænge nu..

Da jeg flyttede ind i denne lejlighed, kunne hunden ikke længere være i køkkenet, som hun var i den gamle.

Og selvom jeg arbejdede ganske lidt, og havde god tid til at vænne hende til at være alene her, så gik det bare helt galt! På en uge gik hun fra at underholde sig selv lidt ved at pille i gulvmåtten, til at flå kabler og lister ned af væggene..

Jeg var rådvild, og tænkte at nu måtte et bur komme på banen, oprindeligt for at hun IKKE skulle få det for vane at rasere hjemmet..
    Min oprindelige tanke var at det skulle være midlertidigt. Hun skulle bare ikke få vanen med at ødelægge alt. Så kunne vi arbejde videre på at være korrekt alene hjemme..

Men tjae, til sensommeren er det to år siden jeg introducerede buret.. Metalburet blev hurtigt skiftet ud med et stofbur (altså, kan hunden bare gå ud hvis hun vil - de er ikke udbruds-sikre) og som det er nu har jeg slet ikke travlt med at vænne hende af med det.. Af og til er hun i mit soveværelse når hun skal være alene, men buret fungerer altså.. Det er virkelig et af de bedste køb jeg længe har gjort!..

Det betyder også at når jeg er i sommerhus, eller hvis mine veninder passer hund for mig, så kan de bare have buret med, og kan derfor sagtens tillade sig at smutte ud at handle, eller tage en tur alene med deres egen hund, uden risiko for at Basse bliver forvirret og ængstelig - for hun har sin trygge base..

Jeg tror bestemt ikke at et bur er løsningen for alle hunde, og det skal trænes og indlæres.
    Nogle hunde har det bedst med meget plads - nogle med begrænset plads.

Men jeg er SÅ glad for mit bur!..
    Basse ligger derinde og sover nu, det gjorde hun også det meste af dagen i går.. Når jeg om en halv times tid lukker buret og kører, åbner hun måske det ene øje?.. og når jeg så kommer hjem senere, rejser hun sig og strækker sig, så jeg er nu ganske sikker på at hun blot sover videre..

• #10   17. maj 2011 Natasja..
    Alle de almindelige forslag var forsøgt inden jeg købte bur til Wille.. Det virkede ikke!

Jeg forstår ikke hvorfor de her debatter altid skal udvikle sig til at folk med hund i bur nærmest er mishandlere..
    For nogle hunde virker det altså, men det kræver tid og tilvænning!

• #11   17. maj 2011 Stakkels hund. Er bare så enig med Krumme.

• #12   17. maj 2011 Henriette,
    nej, den forstår ejg heller ikke. Og kommentarer som "hvorfor ikke bare træne hunden?" Jamen, man træner da også hunden til at bruge buret? Det er bare ofte meget lettere for begge parter at tilvænne..

Og det handler jo i den grad også om HVAD problemet er?..

Basse har altid fungeret bedst med begrænset plads.. Lige fra hun var helt lille hvalp. Var hun begrænset til køkkenet, lavede hun ikke ballade, sagde ikke en lyd, og var helt renlig.
    Havde hun derimod hele lejligheden, skulle der findes noget man kunne ødelægge, rykke rundt på, samt pisse og skide over det hele..

• #14   17. maj 2011 Krumme,
    men Basse lader ikke til at have separationsangst. Hun keder sig bare når hun er alene?

Hvis hun har meget plads, så skal der altså dø et eller andet..
    I en periode forsøgte jeg at lade de ting hun allerede havde ødelagt (som f.eks sko og fjernbetjeninger) ligge fremme, så hun bare kunne fortsætte med dem. Men nej, der skulle findes nye ting..
    Nu hvor hun er i buret, kan jeg styre hvad hun har at underholde sig med, og jeg har i øvrigt indtryk af at hun ikke tonser rundt og vil lege, men derimod bare sover.. hun er som sagt altid udhvilet og har behov for et stoooort stræk (som der er fint plads til inde i buret) når jeg kommer hjem..

Hun har aldrig sagt så meget som et pip, når hun har været alene, og har altså ikke kaldt efter nogen..

• #16   17. maj 2011 Jeg kunne da heller aldrig ha fundet på bare proppe en af mine hunde i et bur pga de tissede eller sked på gulvet..

Men faktum er at Wictor var en fare for sig selv inden buret kom til!
    Han led i så alvorlig en grad af seperationsangst at han gnavede sig ud af døre, han brød låste døre op, osv osv..
    Det var et spørgsmål om tid før han ville komme til skade, og min far kunne af gode grunde ikke forsætte med at ha ham...

Da buret kom til vendte det hele LYN hurtigt.. Det blev gjort til en mørk lille hule, ganske som jeg havde forsøgt med soveværelse, med badeværelse med køkken osv osv..
    Men buret var passende for Wictor i størrelsen! Han var tryg LYNhurtigt! Men ikke desto mindre blev det trænet rigtig længe før han var alene første gang i en arbejdsdag smiley

• #18   17. maj 2011 Krumme,
    jeg tror bestemt hun vil forlade det, og gå på opdagelse, hvis jeg lader det stå åbent..

Måske jeg en dag skal prøve det, inde i soveværelset, hvor hun af og til er alene (når al elektronik er pakket væk), men som udgangspunk virker det som om hun føler at hun SKAL benytte sig af det plads hun har? Hvis det giver mening?..

Hun har som sagt aldrig virket angst, eller sagt en lyd, men ja, alle ting skal undersøges og bides i når hun er alene.. medmindre hun er i buret..

Det fungerer for mig, og jeg har slet ikke travlt med at fravænne det..

Og så synes jeg altså det er lækkert at jeg kan have hende med fremmede steder, og alligevel have en sikker base, så jeg kan forlade hende uden at hun er utryg..

• #19   17. maj 2011 Klippet er ment som en bøn til at dem der af forskellige årsager vælger at bruge bur til hunden når den er alene hjemme sikre sig at hunden tilvænnes buret over en periode og at man sikre sig at hunden vitterligt bare sover / forholder sig roligt i buret.
    I klippet er ejerne kun lige kommet ud af døren før problemerne starter, og hunden virker ikke umiddelbart ked af at være i bur så længe de er hjemme.

Jeg tænker bare på hvilke skader hunden kan pådrage sig selv i forsøget på at komme ud... tænk hvis den sidder fast..
    Jeg har hørt om en labrador der sad fast da den ville bryde ud.. Familien kom hjem til en kvalt hund.

Det er ikke et forsøg på at punke nogen for at bruge bur, men en "heads up" for hvad det kan have af konsekvenser hvis man ikke er opmærksom

• #22   17. maj 2011 Alfisten,
    hvad med: Hund kan ikke overskue al pladsen, og forsøger at stimulere sig selv = hund ryger i bur = hund og ejer er tilfredse?..

Hvorfor er det forkert, når det fungerer for os begge?

Igen, så er det et stofbur, så hvis hun ville ud, ville hun bare gå ud.. Jeg har set en hund vade direkte gennem siden på et stofbur, det var ingen forhindring..

• #23   17. maj 2011 nå hvor synd det bur er da alt alt for lille til så stor en hund hvorfor ikke lave en afskærmning hvis der er rum man ikke vil have den i eller en god hunde gård det der er synd

• #24   17. maj 2011 Buddy ødelagde ting i stuen, når han var alene hjemme. Han kom ud i gangen med kurv og vandskål. Vi flyttede skoene ud af rummet.

Han kunne så være alene uden at hærge smiley vi blev gradvist længere tid væk og skoene er nu flyttet tilbage i gangen.

Ingen ødelæggelser smiley

Altså på nær at der undertiden bliver gnasket i fletkurven i stedet for hans tyggeben... Aner ikke hvorfor den er så fristende, når den er hærget til ukendelighed, tror jeg, jeg prøver med en billig plastkurv fra Harald Nyborg.

Men vi bor, hvor der går mange mennesker forbi, han stressede over dette og at der var snak/støj så tæt på huset en overgang, det er så gået i sig selv igen. Men siden han kan se fodgængere fra stuevinduerne 8og han er den han er), tror jeg vi nøjes med at have på gangarealerne smiley

Men áfskærmet til lille gang/køkken eller stort bur er det ikke nærmest det samme??

• #25   17. maj 2011 nej synes ikke afskæmning er det samme , min lab. har gangen at være i når vi ikke er hjemme hun får ikke lov at være i stuen når vi ikke er hjemme

• #26   17. maj 2011 Tania:

Jeg tænker på sådan et stort metalnur til hvalpe.

Der er da ok plads. Så om man har en lille gang som vores eller sådan et metalbur - der er jeg ikke sikker på, at jeg kan se den store forskel smiley

• #27   17. maj 2011 her skal hunden slæbes ud under sengen og smides i bur for... : Morskabs skyld

http://www.youtube.com/watch?v=qsrguE4KlLE

• #28   17. maj 2011 Årh nej... Stakkels Leah...

• #29   17. maj 2011 Hehe stavefejl er gratis, jeg plejer at skrive på mac tastatur smiley

• #30   17. maj 2011 Natasja..
    Jeg kan sagtens følge dig i at det ikke er optimalt når hunden hader buret som her i klippet..
    Men..

Som Anja skriver, når hunden vitterlig elsker sit bur, så kan jeg ikke se faren i det smiley
    Wictor lagde sig som sagt stadig ind i sit bur efter at lågen var fjernet, og når jeg filmede ham viste det sig at han lå der alle timer selvom jeg ikke var hjemme..

Jeg er så også gået over til stofbure, fordi de er det mere mørke og dermed hule for hundene smiley
    Men ja som Anja fortæller.. Hvis Wictor endelig vil ud, så GÅR han ud *G*

Dette så vi bevis på at Wille skulle være i ro efter et overfald, så han sad i buret da Anja og Freja kom på besøg..
    Wictor ELSKER de to kvinder, og VILLE altså hilse som normalt, ikke bare klappes på hovedet af den åbne topluge, så han gik da ud *G*

• #31   17. maj 2011 Tina..
    Jeg blir direkte ARRIG når jeg ser sådanne klip.. Der er jo INGEN grund til at hunden skal derind.. Og det er tydeligt at det bestemt ikke er noget den ønsker eller synes om!

Og i det tilfælde, ja så ER det mishandling i mine øjne!

• #32   17. maj 2011 Sarah Trebbien R synes buret er lille synes det skal være så de kan gå rundt smiley

• #33   17. maj 2011 Tania -

Nåh, ja buret i klippet - det er jeg helt enig i!

• #34   17. maj 2011 Henriette: Ja det er fuldstændig unødvendigt.
    Igen må jeg konstatere at mennesket er en underlig skabning.. Ved simpelthen ikke hvad Gud har tænkt på

Men der er MANGE eksembler på direkte overgreb, som folk glade poster på nettet..
    Et klart udtryk for kæmpe uvidenhed og manglende forståelse for deres "bedste ven"

• #35   17. maj 2011 Sarah Trebbien R ja det var den jeg mente smiley

• #36   17. maj 2011 Tina..
    Ja jeg forstår det heller ikke..
    Helt klart at havde jeg en bekendt som behandlede sin hund sådan der, så skulle jeg virkelig kontrollere mig for ikke at baske dem een og smide dem i bur så de kunne hyle!

• #37   17. maj 2011 Her er en smart nok hund, men igen mangler tilvænningen til bur..
    http://www.youtube.com/watch?v=y3YR_DfnYpE&feature=related

• #38   17. maj 2011 Og den her er virkelig slem......
    Vist mere held end forstand der ikke skete mere

http://www.youtube.com/watch?v=5hqRslj_4nE

• #39   17. maj 2011 Nej nej nej nej nej...
    Hvor gør det sidste klip bare ekstremt ondt at se på!

Noget jeg synes man ser på dem alle er selvfølgelig mangel på tilvænning, men også at man slet ikke har gjort buret hyggeligt for hunden..

Jeg brugte Wictors som hans safe place, en hule.. Der var en masse tæpper/puder, der var ben han kunne hygge med, legetøj hvis lysten til det skulle komme over ham osv..

Samtidig var det dengang det var metalbur, dækket over på alle sider pånær fronten med et kæmpe lagen, for at gøre det mørkere og igen huleagtigt..

Skal så også lige siges at Wictors metalbur var det største der laves, det bruges normalt til GD.. Hans nuværende stofbur er også det største der laves, stort nok til at jeg kan sidde inde i det med fuldt udstrukket ben, og jeg er altså 180 høj *G*

• #40   17. maj 2011 Ej, det er nogle grimme klip smiley

• #41   17. maj 2011 Henriette: ja det bider jeg også mærke i.
    Der er INTET i buret.. Ikke engang et tæppe... Eller vand for den sags skyld.

Det er virkelig sørgeligt.
    Jeg har ikke noget imod brug af bur hvis det er tilvænnet ordentligt

• #42   17. maj 2011 Tina..
    Lige præcis.. hvordan kan man forvente hunden synes om buret sådan der?
    Det er en hård dum plastik bund smiley

Stakkels hunde!

• #43   17. maj 2011 Tina -

Lidt OT men hvordan sikrer man at hunden virkelig er tilvænnet ordentligt??

Vi har et transportbur til Buddy. Vi bruger det i bilen og ellers står det hjemme i stuen. Han har et tæppe, 1 kødben og 1 bamse derinde og det er hans foretrukne sted at trække sig tilbage og sove.

Men buret er altid åbent undtagen ved transport. Så hvordan kan man være sikker på at han ikke reagerer, hvis lågen pludselig er lukket?

• #44   17. maj 2011 Kan nogen forklare mig hvorfor man vælger at lægge sådanne klip ud på nettet ?

Var det mig der havde fanget min hund på video med det resultat som den sidste jeg har linket til, så ville jeg sætte mig ned og tude og slå mig selv hårdt i hovedet.. Sige undskyld til hunden og ALDRIG gøre det igen....
    Og det sidste jeg ville gøre var da at udstille mig selv ved at offentliggøre mishandlingen ( som jeg mener der er tale om i det klip )

• #45   17. maj 2011 Sarah..
    Nu er jeg ikke Tina..
    Men eneste måde du kan sikre det på er at prøve..
    Meget kort tid af gangen, ligesom alene hjemme træning..

Jeg filmede så også Wictor i laaaang tid efter buret var tilvænnet for at sikre mig han var rolig også i længere tid smiley

• #46   17. maj 2011 Tina..
    Fordi folk vel et eller andet sted mener det er hundens skyld og ikke deres egen :S

Jeg så til det ene link at ejer havde skrevet at dem der mente det var mishandling skulle vide at de arbejdede ude fra og han ødelagde hjemmet..
    ja men det er ikke undskyldning for at du ikke tager dig tiden til at tilvænne hunden! KLOVN!

• #47   17. maj 2011 Sarah. Ganske godt spørgsmål..
    Når hunden er kommet så langt at den selv søger buret for at få ro, så vil jeg prøve at lukke buret og sætte videooervågning på.
    Har man ikke et videokamera så vil jeg gå i et andet rum i huset så jeg kan høre hvis der bliver noget vrøvl.
    ganske kort i starten og så langsom øge tiden.
    Præcis som med alene hjemme træning

• #48   17. maj 2011 Jeg kan sagtens forstå frustrationen når man kommer hjem til et hus der er vendt på hovedet...

jeg har selv været der og man er grædefærdig til sidst....
    Men at man ikke kan se hvor dårligt hunden har det går over min forstand

• #49   17. maj 2011 Ja, man kan jo være i en´anden del af huset, men han er så smart at han da ved, at jeg så ikke er gået... Men det giver da en indikation i det mindste.

Overvejede at det var en mulighed at bruge det, hvis han skulle med på tur i uvante omgivelser, men de klip der får mig da til at tvivle... Ville være uhyggeligt, hvis han panikkede og kæmpede for at komme ud og kom til skade...

Kan være det var bedre at give ham hans sele på og en kæde i - så bliver han da ikke kvalt i halsbåndet eller får paranoia af buret...

• #50   17. maj 2011 Ja div. link kan jeg ikke kommentere, havde ikke lyst til at sidde og glo på noget såååå længe, som den første....inden jeg gled frem, og så hunde komme ud til sidst....
    Pt. bruger jegh ikke bur andet end i bilen....Og når jeg har brugt buret inde til andre hunde end de som jeg nu har, ja så har jeg ikke filmet dem, så ved reelt ikke hvad de har gjort når jeg har forladt dem...
    Men jeg har måske bare været god til at tilvende dem, for jeg har aldrig obs. at tremmer er beskadiget eller andet.

• #52   17. maj 2011 Nu har jeg ikke set de efterfølgende videoer, for det lyder simpelthen ikke som noget jeg har lyst til :S :S

men her beder jeg ikke hunden gå ind i buret - hun er der længe i forvejen.

Basse har som nævnt et stofbur nu, og i det er der et tæppe, et lammeskind en bamse og en vandskål. Så får hun som regel en Kong eller noget andet at tygge i hvis jeg er væk længere tid, og nogle gange har hun noget mere legetøj derinde.

Da hun i sin tid skulle lære at være i bur, brugte jeg et metalbur.

Så lavede jeg en masse pølsestykker klar, og lokkede hende først til at gå ind i buret og direkte ud, da begge låger kunne stå åbne. Som tiden gik og der var succes med det, lukkede jeg den ene låge, og guidede hende så til at gå ind i buret, vende og gå ud igen.
    Da det var indlært og sjovt, blev hun guidet til at gå ind i buret, sidde og ud igen.
    Derfra blev det ind i buret, ligge ned, og ud igen.
    Da hun var tryg ved det, gik vi frem til at hun skulle ligge lidt tid derinde (ligesom en simpel afdækning).
    Da det sad fast, begyndte jeg at lukke lågen, og åbne den direkte bagefter. Og med tiden kunne jeg trække det, så jeg lod lågen være lukket 5-10-20 sekunder osv. Og da hun var tryg ved ved, kunne jeg gå ude af syne og komme tilbage igen, og til sidst strække den til at gå ned med affaldet.

Jeg gjorde altså på samme måde som med alene-hjemme, her var fejl-margingen bare meget mindre, og vi havde faktisk kun succeser med det..

De eneste gange jeg har været ked af mit brug af buret, har været de tre gange hun har haft dårlig mave :S :S
    Havde hun ikke været i bur, havde hele stuen godt nok været smurt ind i dårlig mave, men til gengæld havde hun kunnet gå væk fra det.. Buret var godt nok stort nok til at hun ikke sad direkte i lortet, men hun kunne ikke gå et par meter væk, som hun ellers ville gøre.. Det var jeg rigtig ked af, og det er heldigvis længe siden.. og jeg håber ikke det bliver aktuelt igen!

• #53   17. maj 2011 Av av det gjorde ondt at se det første klip smiley :( Stakkels hund at være så frustreret og heldigt den ikke sad fast eller blev kvalt ! smiley

Kommentér på:
Alene hjemme i bur

Annonce