hvad kan hjælpe??? hvad kan hjælpe???
hej...
jeg har haft en depression. som jeg fik medicin for, og jeg stoppede med medicinen for ca 1½ års tid siden.
men i øjeblikket har jeg svært ved at overskue tingene i hverdagen.
MEN! jeg har så den holdning, at jeg ikke vil give op, give efter eller hvad det nu hedder.
jeg vil så gerne have et stort overskud, få indhentet alt hvad jeg mangler i skolen, få masser af energi osv...
jeg vil også gerne begynde at løbetræne og styrketræne og begynde til ridning igen...
men det er bare svært at trække mig selv op "sølet"
er der nogen, der kan hjælpe mig med nogle gode råd eller lign?
for jeg VIL bare i gang nu, få det bedre med mig selv og få godt med overskud og energi osv...
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 443 Svar: 2.851
det kom sig egentlig af, at jeg ville hjem til min far en fredag aften (havde kat på det tidspunkt), og ham og hans kæreste overtalte mig til at tage min kat med, så det gjorde jeg. Da jeg ikke skulle overnatte, tog jeg ikke min medicin med, men min far overtalte mig til at blive, og jeg kom først hjem sent søndag eftermiddag. Jeg havde om fredagen ringet til min læge fordi jeg sov så meget, og ikke kunne forstå det, og jeg fik en tid om mandagen efter weekenden. Jeg fortalte min læge, at jeg ikke havde taget medicinen i weekenden, og hvordan jeg havde kunnet mærke energien komme langsomt igen, og så blev vi enige om, at jeg skulle prøve en periode uden medicin, og jeg er ikke startet igen...
Jeg vil heller ikke starte igen, for jeg har ikke brug for endnu en periode, hvor jeg ikke laver andet end at sove
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.618
Depression er en sygedom der kræver behandling, det er ikke bare noget man lige tager sig sammen og kommer over.
God bedring
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
Start med de små skridt. Hvad med at sige du vil/skal gå en tur et bestemt sted hen hver dag. Evt ud til rideskolen? Del dine forventninger op i små bidder og tag en bid ad gangen.
Motion er rigtig godt i forbindelse med depression så bevæg dig lidt hver dag, det giver også energi. Du har masser af tid, så lad være med at have så travlt.
Ikke alle der har haft depressioner er nødt til at tage livslang medicin, men nogle er.
Husk at fede fisk og olier og avocado har en gavnlig effekt....God kamp
feb 2008
lige det med fisk og avokado må vente til april, for vi har ca 600 kr til resten af måneden nu til to mennesker, så der bliver kun købt det allervigtigste... men i hvert fald noget, jeg vil begynde på, så snart jeg kan....
det kan jo være det er det jeg har brug for, for går virkelig og har så meget lyst til røget laks, gravad laks, røget hellefisk osv til min madpakke....
feb 2008
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 161
jeg har selv en depression. jeg er også medicinen
jeg har taget det et år nu ,
jeg har prøvet at stoppe med at tage det en gang . det gjodre det kun meget være. så sys du skal snakke med din læge det lyder lidt som om den ikk helt er væk.
nov 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 334
okt 2009
feb 2008
de små ting som bad og tandbørstning er i orden.. det er bl.a. derfor jeg kan mærke, at jeg godt kan komme op af denne omgang...
feb 2008
okt 2009
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.245
Meget antidepressiv har desværre en del trælse bivirkninger som f.eks. træthed, så prøv at tale med din læge om der måske er noget andet medicin du bedre kan tåle. Evt prøv med Perikum, som er et naturlægemiddel.
hvad kan hjælpe???