363 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

hvad kan hjælpe??? hvad kan hjælpe???

hej...

jeg har haft en depression. som jeg fik medicin for, og jeg stoppede med medicinen for ca 1½ års tid siden.

men i øjeblikket har jeg svært ved at overskue tingene i hverdagen.

MEN! jeg har så den holdning, at jeg ikke vil give op, give efter eller hvad det nu hedder.
jeg vil så gerne have et stort overskud, få indhentet alt hvad jeg mangler i skolen, få masser af energi osv...

jeg vil også gerne begynde at løbetræne og styrketræne og begynde til ridning igen...

men det er bare svært at trække mig selv op "sølet"

er der nogen, der kan hjælpe mig med nogle gode råd eller lign?

for jeg VIL bare i gang nu, få det bedre med mig selv og få godt med overskud og energi osv...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad kan hjælpe???
  • #1   11. mar 2010 Hvil i Fred: Du er NØDT til at tage din medicin hvis du har det sådan her! Jeg har selv været i behandling, og når det går godt er jeg tilbøjelig til at stoppe med at tage min medicin. Men den holder bare ikke i længden. Det er sku for farligt at lege med sit hoved:-( Vil råde dig til at tage dem fast, det er bestemt ingen falit erklæring at tage anti-depressive:-)

• #2   11. mar 2010 her er grunden til at jeg stoppede med medicinen:

det kom sig egentlig af, at jeg ville hjem til min far en fredag aften (havde kat på det tidspunkt), og ham og hans kæreste overtalte mig til at tage min kat med, så det gjorde jeg. Da jeg ikke skulle overnatte, tog jeg ikke min medicin med, men min far overtalte mig til at blive, og jeg kom først hjem sent søndag eftermiddag. Jeg havde om fredagen ringet til min læge fordi jeg sov så meget, og ikke kunne forstå det, og jeg fik en tid om mandagen efter weekenden. Jeg fortalte min læge, at jeg ikke havde taget medicinen i weekenden, og hvordan jeg havde kunnet mærke energien komme langsomt igen, og så blev vi enige om, at jeg skulle prøve en periode uden medicin, og jeg er ikke startet igen...
    Jeg vil heller ikke starte igen, for jeg har ikke brug for endnu en periode, hvor jeg ikke laver andet end at sove

• #3   11. mar 2010 Det hjælper ikke at sige "jeg vil ikke". Der findes mange præperater, så må du finde et sammen med din læge, som ikke gør dig så træt.

Depression er en sygedom der kræver behandling, det er ikke bare noget man lige tager sig sammen og kommer over.

God bedring smiley

• #4   11. mar 2010 Hold da op det er mange ting du gerne vil. Med de forventninger til dig selv kan jeg godt forstå det er uoverskueligt.
    Start med de små skridt. Hvad med at sige du vil/skal gå en tur et bestemt sted hen hver dag. Evt ud til rideskolen? Del dine forventninger op i små bidder og tag en bid ad gangen.
    Motion er rigtig godt i forbindelse med depression så bevæg dig lidt hver dag, det giver også energi. Du har masser af tid, så lad være med at have så travlt.
    Ikke alle der har haft depressioner er nødt til at tage livslang medicin, men nogle er.
    Husk at fede fisk og olier og avocado har en gavnlig effekt....God kamp smiley

• #5   11. mar 2010 tanken med at gøre en ting en dag, og en anden ting dagen efter har jeg også tænkt... jeg overvejer endnu engang at lave en form for dagsplan og ugeplan, men min erfaring er bare, at det aldrig lykkes, men det kan være det er nu det skal være....

lige det med fisk og avokado må vente til april, for vi har ca 600 kr til resten af måneden nu til to mennesker, så der bliver kun købt det allervigtigste... men i hvert fald noget, jeg vil begynde på, så snart jeg kan....
    det kan jo være det er det jeg har brug for, for går virkelig og har så meget lyst til røget laks, gravad laks, røget hellefisk osv til min madpakke....

• #6   11. mar 2010 altså, jeg tænker, om kroppen på den måde fortæller mig, hvad den har brug for?

• #7   11. mar 2010 hej med dig .
    jeg har selv en depression. jeg er også medicinen
    jeg har taget det et år nu ,
    jeg har prøvet at stoppe med at tage det en gang . det gjodre det kun meget være. så sys du skal snakke med din læge det lyder lidt som om den ikk helt er væk.

• #8   11. mar 2010 Prøv og sæt dig nogle små mål. De skal selvf. være realistiske. Start evt. med en lille løbetur på bare fem min. Det gir som regel lidt ekstra overskud, til f.eks. lektier.

• #9   11. mar 2010 Tror også kroppen fortæller hvad den har brug for, men det er jo ikke kun det, der er løsningen. Kosten skal jo kombineres med at du tager vare på dig selv såvel fysisk som psykisk. Hvad med daglidagen? Fungerer den eller er selv de små ting uoverkommelige (tage et bad, børste tænder osv)?

• #10   12. mar 2010 dagligt tager jeg bare en dag af gangen, og er der noget jeg ikke kan overskue den ene dag, så må det bare vente til næste dag eller en anden dag...

de små ting som bad og tandbørstning er i orden.. det er bl.a. derfor jeg kan mærke, at jeg godt kan komme op af denne omgang...

• #11   12. mar 2010 jeg tager også små mål... der er ikke noget fast mål med de ting jeg gerne vil... det eneste der er et mål som sådan er, at løbe. jeg vil følge et løbeprogram fra I FORM, og så fuldføre det. de andre ting jeg vil, er der ikke noget bestemt mål med. det er bare ting jeg vil gøre fordi jeg elsker det (ridning) og for at styrke mig selv mere (styrketræne - som er på hjemmebasis med nogle få øvelser, som ikke tager mere end max ti minutter i alt)

• #12   12. mar 2010 Ja det er godt du reagerer inden du ryger helt ned, hvor du ikke kan komme ud af sengen. Solen skinner her, så mit råd er, skynd dig ud få lidt stråler i ansigtet og se om du kan overkomme en gåtur smiley

• #13   12. mar 2010 Jeg har i mange år lidt af tilbagevendende depressioner og fik i flere år også antidepressiv medicin. Jeg tålte det dog dårligt og trappede til sidst ud af det i en periode, hvor jeg havde det godt. Nu klarer jeg mig nogenlunde og sørger for at komme så meget ud i frisk luft og sollys som muligt. Samtidig lader jeg være med at stille for store krav til mig selv i de perioder, hvor jeg ikke er på toppen. Det er vigtigt at lytte til sin krop og sindsstemning, så hellere små skridt som du ved du kan klare fremfor at lave planer som du ikke kan overholde og derfor får nederlag.

Meget antidepressiv har desværre en del trælse bivirkninger som f.eks. træthed, så prøv at tale med din læge om der måske er noget andet medicin du bedre kan tåle. Evt prøv med Perikum, som er et naturlægemiddel.

Kommentér på:
hvad kan hjælpe???

Annonce