Hundegalleri.dk ©

Hundegalleri.dk ©

Medlemmer: 978
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvad kan hjælpe??? Hvad kan hjælpe???

hej...

jeg har haft en depression. som jeg fik medicin for, og jeg stoppede med medicinen for ca 1½ års tid siden.

men i øjeblikket har jeg svært ved at overskue tingene i hverdagen.

MEN! jeg har så den holdning, at jeg ikke vil give op, give efter eller hvad det nu hedder.
jeg vil så gerne have et stort overskud, få indhentet alt hvad jeg mangler i skolen, få masser af energi osv...

jeg vil også gerne begynde at løbetræne og styrketræne og begynde til ridning igen...

men det er bare svært at trække mig selv op "sølet"

er der nogen, der kan hjælpe mig med nogle gode råd eller lign?

for jeg VIL bare i gang nu, få det bedre med mig selv og få godt med overskud og energi osv...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan hjælpe???
  • #1   11. mar 2010 simpelthen fordi jeg i hele november 2008 sov mellem 15-22 timer om dagen, og allerede dagen efter jeg stoppede med medicinen kunne jeg mærke energien komme langsomt tilbage...

det kom sig egentlig af, at jeg ville hjem til min far en fredag aften (havde kat på det tidspunkt), og ham og hans kæreste overtalte mig til at tage min kat med, så det gjorde jeg. Da jeg ikke skulle overnatte, tog jeg ikke min medicin med, men min far overtalte mig til at blive, og jeg kom først hjem sent søndag eftermiddag. Jeg havde om fredagen ringet til min læge fordi jeg sov så meget, og ikke kunne forstå det, og jeg fik en tid om mandagen efter weekenden. Jeg fortalte min læge, at jeg ikke havde taget medicinen i weekenden, og hvordan jeg havde kunnet mærke energien komme langsomt igen, og så blev vi enige om, at jeg skulle prøve en periode uden medicin, og jeg er ikke startet igen...
    Jeg vil heller ikke starte igen, for jeg har ikke brug for endnu en periode, hvor jeg ikke laver andet end at sove smiley

• #2   11. mar 2010 jeg var på det samme mærke i 3/4 år. efter de første to måneder flyttede jeg fra jylland til sjælland, og det første min nye læge gjorde var at sætte mig fra 20 mg til 40 mg fordi det ikke havde den rigtige virkning... så gik der ca 5 måneder og vinteren kom, og så blev jeg så træt.

men jeg vil ikke på medicin igen... ved at det ikke er en falliterklæring, men jeg ved også, at hvis jeg kan klare at komme op uden medicin, så vil jeg få det så meget bedre, end hvis jeg var på medicin + at jeg ville have en meget større chance for at falde tilbage, hvis jeg er på medicin...

• #3   11. mar 2010 Har man en depression handler meget om ikke at sætte sig for mange mål. Et mål ad gangen og det skal være et realistisk mål. Det er ikke sikkert du selv kan mærke om det gør nogen forskel om du har et eller flere mål. Men det ligger i underbevidstheden, og den kan du ikke sætte dig op imod.

Så jeg vil råde dig til at opfylde et mål ad gangen.

• #4   11. mar 2010 jeg vil give Gitte ret...

alle de ting du gerne vil - som du ikke gør i forvejen.
    Det er utrolig mange ting.

Jeg tror også du skal tage et mål ad gangen og undgå at presse dig selv for meget...

• #5   12. mar 2010 jeg vil sige jeg er på de piller, jeg sover så meget om vinteren... men det er fordi det er mørkt.. en dep, bliver størker at mørket.. jeg købte en lampe der tænder en halv time, stille og roligt op inden jeg skal op, og så sprang jeg ud af senge.. jeg spiller meget musik om morgen og tænder lys i hele min lejlighed, og gør jeg har god tid til mig selv.. derefter gør jegg at mine weekender er sat af til mig... så jeg kan få sovet... så ugen løber nemmer.. og du laver alt alt for meget pluds du har hund... jeg rider max 3 gange om ugen.. du er nød til at tænke på dit heldbrede og overskud til dig og sin hund..

og så du nød til at fortælle folk hvordan det er og at man falder i dybe huller.. jeg hr lige været i et, pga valget om at skille mig af med en af mine hunde og det gjorde jeg måtte give afkald på at uden om, så som hesten, by ture, for mange mennesker omkring mig så jeg kunne fungere med arbejde og hunden der hjemme..

• #6   12. mar 2010 Måske du skulle sætte dig små mål i stedet for så mange fx sige nu vil jeg starte med at løbe og så kun fokusere på dette.
    Det kræver at man er villig til at kæmpe selvom det er meget svært til tider.

• #7   12. mar 2010 jeg tager også små mål... der er ikke noget fast mål, med de tng jeg gerne vil... det eneste der er et mål som sådan er, at løbe. jeg vil følge et løbeprogram fra I FORM, og så fuldføre det. de andre ting jeg vil, er der ikke noget bestemt mål med. det er bare ting jeg vil gøre fordi jeg elsker det (ridning) og for at styrke mig selv mere (styrketræne - som er på hjemmebasis med nogle få øvelser, som ikke tager mere end max ti minutter i alt)

• #8   13. mar 2010 Prøv lysterapi...

Kommentér på:
Hvad kan hjælpe???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce