{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.258 visninger | Oprettet:

"Træt af min kat" :-S {{forumTopicSubject}}

Jeg har altså meget blandede følelser her..

Har to katte. min hankat har jeg haft i 10 år og hunkatten har jeg haft i 8 år, fra killing.

Fik hende hjem for et par måneder siden, hvor hun havde været væk i 2 mdr og var skelettynd og dage fra at dø af sult. (Hun blev indleveret hos en dyrlæge og han fandt mig via øretattoo)
- Hun tager ok på, men er stadig meget slank. Har tabt meget af sin pels og ligner efterhånden en korthåret kat, på trods af at hun normalt har tæt på Norsk Skovkatpels.
Hun brækker ekstremt mange hårboller op og har har skidt på badeværelsesgulvet en del gange efter at hun er kommet hjem, på trods af at de tisser og skider udenfor (Hun er ikke bange for at være ude og står selv ved terassedøren og "siger til" når hun vil ud, hvilken er 5-10 gange om dagen)
Men her til aften da jeg kom ind i soveværelset, kunne jeg lugte kattetis.........
Synes at det er pænt træls hvis hun skal begynde også at tisse over det hele smiley

Jeg vil ikke ha' en kattebakke indenfor, de har en udenfor..

Hun virker ikke til at ha' ondt nogen steder, har klare øjne og er kælen og rørig.
Hun brækkede dog nogle bændelorm op for et par uger siden og jeg var ved dyrlægen og få ormekur. Så de burde jo ikke genere nu.

Jeg føler mig splittet ..
Jeg elsker min kat, men véd bare at jeg ikke vil kunne holde ud i længden hvis hun skal begynde at gå og tisse over det hele.
Synes at det er rigeligt med kattehårsbræk i hele huset i tide og utide. Og de periodiske kattelorte på badeværelsesgulvet (Det er dog "heldigvis" efterhånden kun ca en gang om ugen)
- Tænker på at bliver dette ved så kan jeg ikke ha' hende mere og hun vil blive aflivet..

Vi har ikke særligt mange penge og bare det at tage hende til dyrlægen og få hende gennemchecket får mig til at gyse ved tanken om regningen..
Min kæreste har mistet sit job og jeg er langtidssygemeldt så vores økonomi er langt fra normal i disse tider..
Har jo også dårlig samvittighed over at jeg tænker sådan, men prioriterer mine børn og deres mad og bleer højere end min kat..
Kigger på hende og tænker at hun ser jo frisk ud, men i baghovedet ved jeg jo godt at jeg bør gøre et eller andet..

Måske er det også noget psykisk at hun nu OGSÅ er begyndt at tisse indenfor.....

Hmm, ved ikke rigtigt hvad jeg vil med min indlæg. Nok bare ha' lidt tanker ud ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Træt af min kat" :-S
  • #1   14. dec 2009 tænker bare hvorfor du ikke vil ha en kattebakke undenfor? Det har alle da selvom katten også har udendørsadgang... Og det ville måske løse problemet?

• #2   14. dec 2009 puha jeg forstår godt dine tanker... det virker ikke til at din kat har det godt psykisk, og den kan ha oplevet mange grimme ting i den tid den har været væk....
    katte som plejer at være renlige, går ikke bare sådan hen og tisser et sted inden for, der ligger somregl en grund til det vil jeg da mene...
    jeg syns du skal gøre op med dig selv om du syns det er værdigt for hende at leve videre hvis du allerede nu kan se der er noget galt og du ikke ved hvad hun har oplevet...

• #4   14. dec 2009 hmm - kan godt forstå dine tanker - set i lyset af hun er så afpillet så kunne man godt have mistanke om at hun har lidt problmer med sine nyre/lever efter denbarske omgang.

selvom hun tager på. hun har jo været skubbet ud at ballanche rent kropsmæssigt og skal komme sig. så måske et tjek hos dyrlægen. ved godt pengene er små men snak med dem om i ikke kan betale lidt af gangen. ellers prøv at give hende lidt mere tid og se om hun ikke kommer sig.

• #5   14. dec 2009 jeg tror hun har det rigtig skidt endnu, og derfor gør som hun gør, prøv med en tissekasse i en periode,den skal nok komme væk igen når katten har det godt igen

• #6   14. dec 2009 for en stabil mave,så kan du give A38,det er rigtig godt,det brugte jeg meget da jeg opdrættede perserkatte

• #7   14. dec 2009 Skriver jo også at de har en bakke udenfor smiley
    Og min kæreste er er sygemeldt hjemme og sidder næsten konstant foran computeren som står ved siden af terassedøren så han er dørmand for kattene.. (Jeg vil ikke ha' en kasse indenfor mere. Det havde jeg i mange år da de var indekatte og jeg var ved at blive sindsyg over al det grus overalt. Og nu hvor vi har små børn der har deres fingre mange steder, vil jeg slet ikke)
    Og kattene har været vant til den ordning i 3 år nu og der har aldrig været nogen problemer med at holde sig.
    Heller ikke om natten hvis de har valgt at være indenfor.
    De holder sig lige så godt som hunden.. Katten har tisset indenfor mens vi har været hjemme for der lugtede igår aftes da jeg kom op og vi havde været hjemme hele dagen.

Nej jeg ved slet ikke hvad hun har været ude for. Bortset fra at hun blev "fanget" i en lagerhal hvor hun havde holdt til i en måned. Så hun har været en måneds tid om at lande i lagerhallen som ligger 1 km fra hvor vi bor i et industrikvarter..

Jeg tænker også nyreproblemer, men dyrlægen (Snakkede med ham da jeg var oppe og hente ormekur) siger at selvom at hun var SÅ tæt på sultedøden så ville organsvigt ikke ske før til allersidst, hvis hun før udsultningen ellers var en stærk og rask kat.

Ja må snakke med dyrlægen igen så, selvom at min pengepung bare udånder støv når jeg åbner den.
    Da jeg hentede ormepillerne havde jeg heller ikke de 400 kr med som de kostede (Var dum og troede ikke at det ville blive mere end 100 kr) og der sagde han at jeg bare kunne tage pillerne og komme og betale når det passede mig. Men at jeg selv skulle huske på det for han havde glemt det imorgen..
    Så han er rimelig large min dyrlæge *G ...

Vil prøve med A38, tak for tippet smiley

Her til morgen ligger der opkast 2 nye steder.. Kæmpestore hårboller der ligner lorte...
    Er så træt af det.

Hvorfor brækker nogen katte SÅ meget hår op og andre slet ikke. Min hankat har jeg aldrig set brække en eneste klump har op i de 10 år jeg har haft ham.

• #8   14. dec 2009 Ja, jeg stemmer også i at du er nødt til at have hende til dyrlæge, selvom det er dyrt og et uheldigt tidspunkt..

Jeg hæfter mig især ved at hun pludselig er urenlig.. For jeg er ikke i tvivl om at hun rent fysisk burde kunne holde sig. Mine forældres katte har heller ikke kattebakke eller kattelem, men det er der intet problem i.
    Eller, faktisk har de en kattebakke, men de bruger den ikke, kun hvis en af dem er syge.. De foretrækker at holde sig, og så sige til når de gerne vil ud..

Hvis ikke du kan finde en værdig løsning, synes jeg du skal overveje en anden retning..

• #11   14. dec 2009 Nå nu har jeg snakket med dyrlægen..
    Og han siger at den måde jeg har beskrevet hende på med at hun knækker alle de hårboller op og tisser indenfor, tyder på stress.. Og det passer jo også meget godt med den omvæltning det har været at være væk hjemmefra i 2 mdr..

Han forslår at jeg starter med at komme op og købe noget "Feliway" som er et eller andet afslappende for katte.
    Og virker det ikke så så snakkede han om evt lykkepiller eller et bestemt foder..

Så min lille kat har højst sansynligt stress.. :-S
    Ved ikke om det er værre eller bedre end at være fysisk syg, men så ved jeg da hvad det er..

Så nu må jeg op til dyrlægen og købe Feliway og så må det være julegave til manden. Det må han bare finde sig i *G* ..

Han forslog også at jeg købte Kattemalt som skulle smøre systemet og få mere af hårbollerne til at købe ud i den anden ende istedet..

Prøver lige at se om Zooplus har anti-hårbolle RC foder, for desværre er jeg også ved at løbe tør for RC foder nu smiley

• #13   14. dec 2009 Stine,
    jeg har ikke erfaringer med at kattemalt virker. Bare så du ved det..
    mine katte er vilde med det, især bestemte mærker (andet æder de ikke, der er stor forskel på malt) men jeg har aldrig oplevet at det hjalp på hårboller, hverken hos mine eller andres katte.. og det koster snildt 100 kr...

og hvis jeg må komme med min ærlige mening, så ville jeg stå af før tiden kom til lykkepiller og des lige.. Den slags er jeg ikke på til dyr og i særdeleshed ikke katte.
    Min ene kat har allergi, i øjeblikket har hun gode og dårlige dage. Men når hun begynder at få flest dårlige, så siger jeg stop og farvel.. Sådan har jeg det bedst, jeg ser især katte som lidt flygtige væsener, der trods deres ni liv lever på lånt tid..

• #14   14. dec 2009 Mig og de -
    Ja det er sgu synd for den lille kat. Hun har altid været så stærk og selvstændig.. Hun er ikke dybt underlig nu eller noget, men der er bare et eller andet over hende..

Susanne -
    Ok jamen det vil jeg da holde øje med så..
    Hun har både fået Avocate i nakken og så har hun fået Milbevax i pilleform. Og Milbevax skal hun og min anden kat ha' igen i 2. omgang i starten af januar, så håber da virkelig at det tager ormene..

Hvordan fik du kureret din kats stress ?

• #15   14. dec 2009 Anja -
    Nej jeg kommer heller ikke så langt ud til at prøve alle mulige mærkelige ting.. Det går jeg ikke ind for.

Men jeg vil gerne prøve foderskift hvis det kan hjælpe.
    Min veninde overtog en 8 årig kat som startede med at være sød, men efter et par måneder så begyndte den fuldstændigt umotiveret at angribe hende..
    Hun var lige ved at tage den til dyrlægen og give den sprøjten, men dyrlægen anbefalede et foderskift til noget specialfoder og en hormonindsprøjtning.
    Og det var det eneste der blev gjort og idag er katten blid som et lam og helt roligt og velafbalanceret..
    Så lidt vej vil jeg godt gå ned af den sti smiley

• #16   14. dec 2009 Susanne -
    Hmm ok..
    Ja tænker også at der må være noget hun stresser over og er det nogen af vores andre dyr eller vores børn så er der jo ikke så meget at gøre..

Har haft min hankat længst så jeg føler at det er ham der skal blive hvis nogen af dem ikke skal være her mere.
    Og min hunkat er 8 år så synes også at hun er ved at være for gammel til omplacering.
    Og vil heller ikke omplacere en halvtynd, stresset kat.....

• #17   14. dec 2009 Tror nu mest hun stresser over hun har været udsultet og væk.
    Men nu hvor hun har stress bliver du nød til at holde øje med hende for det kan udvikle sig til en depression og den er svær at slippe af med.

Jeg ville nok personligt heller ikke starte på lykkepiller, så ville jeg også aflive.
    Dyr koster desværre hvis jeg tænker over hvad jeg har lagt i dyrlæge regninger de sidste 3/4 år så tror jeg der er mange der ville vælge fra.

Kommentér på:
"Træt af min kat" :-S

Annonce