Dum episode på gåtur :-/ {{forumTopicSubject}}
Jeg er ige kommer hjem fra en herlig tur i skoven... Jeg bor for tiden i et sommerhus område hvor der er ret så øde her om vinteren.. Derfor tillod jeg at slippe min hund løs i skoven, velvidende om at min hund ikke gider at komme hvis den ser en anden hund den kan lege med...
Lige pludselig kom der en dame gående forbi med sin labrador i snor, og min hund løb straks der hen for at snakke, og jeg kunne selfølgelig ikke kalde hende til mig Suk.... Den anden hund var heldigvis meget sød, men damen blev selfølgelig sur på mig og jeg kunne ikke andet end at undskylde imens jeg skammede mig...
Jeg bander og svovler altid af dem der ikke har sin hunde i snor, og ikke kan kalde dem til sig men denne gang var jeg selv den "dumme"..
Jeg skammer mig MEGET, og hvis damen sidder der ude og læser dette, så er undkylder jeg meget... Ups.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Jeg forstår simpelthen ikke, at man fristes til at slippe sin hund, når man udemærket ved, at den ikke kommer hvis den ser en anden hund....
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 1.228
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 93 Svar: 506
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 160 Svar: 484
Men jo.. Der er ingen undskydning for dette, og ja jeg var meget heldig med at hunden var så sød... Gisp.. det var bestemt også en lærestreg
mar 2008
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
mar 2008
mar 2008
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
mar 2008
Jeg har bestemt ikke noget imod at møde løse hunde, som ejerne har styr på - hvilket i min verden betyder, at ejerne kan kalde hunden til sig og ikke lader hunden løbe hen til andre hunde uden forud indgået aftale med den anden hunds ejer.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.111
Jeg har forståelse for, at der kan ske uheld og at hunden bliver "momentant døv" for indkald. Når det sker, er ejerne som regel efter hunden med det samme og undskylder - og selvom sådan en situation er træls og kan ende galt, så er vi (selv jeg!) altså kun mennesker, og kan komme til at fejle...
DET der pisser mig af, er når nogle hundeejere kommer med en nonchelant og arrogant attitude i forhold til når man f.eks. beder dem tager deres hund i snor, eller når man siger nej til at hundene skal hilse på hinanden når de er iført snor... En lille historie fra virkelighedens verden:
Zico og jeg kommer gående (han er i snor) på en meget befærdet sti i Silkeborg - klokken er omkring 16.00, og der er mange cyklister, så vi går på et smalt græsstykke ved siden af stien. Længere nede ad stien, kommer en pæn midaldrende dame gående med en border collie-lignende hund, hunden går løst. Jeg kommanderer Zico på plads og kortner snoren (Hvilket jeg opfatter som et tegn til, at hundene ikke skal hilse.) Damen gør ikke tegn til at ville tage hunden i snor - hunden får nu øje på os, og sætter kursen mod os.... Damen gør stadig ikke tegn til at ville foretage sig yderligere... Jeg råber til hende: "Vil du være sød at tage den i snor?"... hun råber "Hva'?" - Hunden er nu kommet hen til os... Jeg råber det samme igen - og hun går bare stille hen mod os mens hun råber: "Den gør ikke noget". Her mister jeg så tålmodigheden og brøler "Det er muligt - men det gør min!"... Hun er nu nået hen til os, hun kigger på mig, og hun kigger på Zico - og siger så smågrinende: "Gør den? - ej det tror jeg nu ikke".
Her kunne jeg havde givet hende en lang og detaljeret forklaring om hvordan Zico hænger sammen. Men valgte den kortere løsning (og den kortere lunte) og sagde spydigt: "Nej okay, det er jo godt at du kender min hund meget bedre end jeg gør!" Og så skred vi.
Ovenstående er det værste eksempel jeg har oplevet, men har haft mange lignende oplevelser med folk, der simpelthen ikke kunne forstå, at når nu deres egen hund ikke gør noget, så må de gerne rende hen til andre hunde i snor.
Min mor er sågar blevet bedt om at gå en anden vej, hvis hun ikke ville finde sig i at, en hund kom springende ud fra en have, hver gang hun og Zico gik tur i området.
Dum episode på gåtur :-/