Postbud/bid {{forumTopicSubject}}
Efter min episode med postbudet for 10 min. siden forstår jeg godt at nogle bude bliver bidt...
Jeg står i køkkenet og pakker min frugtkasse ud, så hører jeg en mærkelig lyd og døren blive smækket. Det syns jeg var noget underligt noget, så går selvfølgelig ud og kigger. Tre af mine hunde står så i gangen og kigger, og på gulvet ligger en pakke!!
Så har posten åbnet døren og smidt pakken ind - jeg blev simpelthen så sur at jeg gik efter hende og sagde at jeg en anden gang gerne ville have at hun ringede på, da jeg altså havde hunde til at gå herinde.
Hendes svar; Ja det havde jeg set, det var også derfor jeg bare skyndte mig at smide den ind...
Mage til dum kvinde skal man da lede længe efter!
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
aug 2007
men i præncippet så er det egentlig forfærdentlig hvis det er skyld i postbudene blir bidt og i en sådan situation kan postbudet så kræve hunden aflivet... her tænker jeg især MH hunde på egen matrikel hvis postbudet vælger at gå derind??
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
aug 2007
jeg tænker især på MHer der skal bære mundkurv uden for privat grund men hvis nu der var indhegnet som her(2 m høj hegn) og postbudet bare går ind kan de så kræve hunden aflivet og hvem betaler evt skader og svie og smerte som postbudet får?
jeg ved godt man skal have den lovpligtige hunde ansvar men ville den dække i tilfælde af at det er indtrængen på privat grund??
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Men jeg ville blive ret godt sur da jeg mener det er over stregen at trænge ind på folks private grund og i folks hjem på den måde uden at ringe på eller banke på.
Min hund kunne ikke finde på at bide eller gø af postbuddet, han elsker alle mennesker, men postbuddet skulle bestemt ikke gå indenfor ude ved min mor ved hendes dobermann.
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 227 Svar: 476
Nej den var heller ikke rettet mod dig Jeg var bare enig i din holdning om at de jo ikke kan vide om hundene bider eller ej.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 134
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.761
En morgen vågner vi så ved at Lúa står og brøler udenfor. Hun har hundelem, så hun lukker bare sig selv ud. Vinduespudseren er i gang med stuevinduerne og havelågen står pivåben!
Heldigvis har vi ikke en afstikker-husky. Hun ville hellere brøle af den fremmede mand. De fik senere en klage og har husket at banke på siden da.. altså.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 446
Får spaden mente nemlig han skulle helt ind i gangen - og ligge pakken på fryseren - hvilket resulterede i at min hanhund bed ham i benet...
Postbud/bid