jeg fatter ikke... {{forumTopicSubject}}
jeg fatter ikke de folk som i deres salgsannonce skriver at de bliver nød til at komme af med hunden fordi de ikke må have den i den lejlighed de skal flytte i..
har man sagt A må man da også sige B.. og hunden var der nu engang først så hvorfor fanden vælger man overhovedet at flytte i en lejlighed hvor man ikke må have sin hund med ?! det er mig en gåde..
ja det kan være dyrere at sidde i de lejligheder hvor man må ha dyr.
men for fanden da man har jo selv valgt dyret og så må man da overveje sin fremsit inden man køber dur. jeg ved godt det ikke altid er muligt at forudsige, men jeg synes sgu det er så trist at så mange, nok oftest unge, ikke tænker sig om inden de køber !
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 632
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ingen kan gøre sig klog på andres liv, og det kan da meget snildt være, at det er den HELT rette løsning ikke at have hund.
GODT for de hunde, der ikke lever hos en familie, der har tid, lyst, rum eller ressourcer til dem, at de ser det i øjnene og findet et andet sted til dem.
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 578
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Og i andre tilfælde så kan det jo være en akut nødvendig flytning og så er det jo at man står i en bæ-stituation og måske ik har det store valg
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Præcis
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Der er en del der desværre har måtte opgi nuværende bolig pga. finanskrisen og hvem var forberedt på dette ? I det hele taget kan der ske meget man ikke selv er herre over, så det er nødvendigt at flytte - fx sygdom, arbejdsløshed osv.
I stigende grad må man ikke ha hund i Boligforeninger eller visse racer - kunne vi forudse dette ?
Er dog enig i, at der er for mange, der ikke tænker langt nok...
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Jeg bliver nu mere gal og ked over de annoncer hvor en hund pludselig skal sælges fordi at ejeren ikke må have hund der hvor de bor. Jeg synes virkelig at det er uforsvarligt at købe en hund hvis man ikke har tilladelse til at have den der hvor man bor.
Det første jeg gjorde da jeg fik muligheden for at få Sitta var da at kontakte min udlejer for at overtale ham til at jeg gerne måtte få hende selvom at der i lejekontrakten står at vi ikke må have husdyr...
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
kan heller ikke forstå at folk flytter hvor de ikke må ha hunden , har de ikke familie/ venner at bo til i mellom tiden ?
feb 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 98 Svar: 1.002
Da jeg valgte at gå fra min kæreste uden at have andet sted at bo udover mine forældre, som ikke må have hund i hverdagene, var jeg nødsaget til at få ham passet hos nogle gode venner/opdrætter på ubegrænset tid da det var svært at finde et sted at bo hvor jeg måtte have hund. Det blev heldigvis kun til omkring 1½ måned, men Aramis har haft rigitg godt af at være adskilt fra mig og omvendt, vi har fået et meget stærkere bånd end vi havde før og jeg har ikke fortrudt et sekund at jeg fik ham passet i stedet for at sælge ham, det havde mit hjerte ikke kunne bære.
Der er selvfølgelig nogen der ikke tænker sig om og ikke ser de muligheder de har for at kunne beholde hunden. Men man kan ikke dømme andres liv udfra noget der bliver skrevet, der kan jo være mange andre årsager til at de vil skille sig af med hunden.
jeg fatter ikke...