1.128 visninger
|
Oprettet:
Jeg fatter ikke... {{forumTopicSubject}}
Hvorfor folk bliver ved med at tage chancen om købe blandinger der bare ligner listehunde....
Ned hvilken begrundelsen er det , man selv "forsvarer" disse køb ?
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Jeg kunne kun overveje at gøre køb af noget som ligner en listehund, hvis der er tavle på..
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
jun 2010
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Og nej jeg fatter det heller ikke, slet ikke..
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Hos mange mennesker - desværre;
'de skal fandeme ikke bestemme hvad for en hund jeg ska' ha'......
'de kan ikke bevise en skid at det er den og den race'.......
Lidt på samme måde som når man giver unge mennesker forbud mod at ryge..... og VUPTI så er det lige pludselig spændende (også selvom man aldrig før har skænket det en tanke).
jun 2010
ODDS m. 3 skønne hvalpe
ja præcist og fx den eller dem i markedet også -
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 374
Så tænker folk da bare "ihhh jeg elsker da amstaffs og andre muskelhunde fordi de er flotte og farlige at se på, skide være med egenskaberne, bare min hund ligner sådan en muskelbasse.. De er smukke, men kan ikke få en, fordi de er ulovlige, men så finder jeg da bare en hund som bare ligner en listehund helt vildt, for så får jeg mit ønske om en smuk hund opfyldt!"
Når ikke man kan få den ægte og ulovlige vare, så køber man da bare en "lovlig" kopi og så er alt skønt..
SUK!
Uden tvivl så synes jeg også at både amstaffs og sbt, er noget af det mest nuttede og smukke, men det vil altid være hundens egenskab og temperament jeg ville gå efter.
Men sådan er det jo desværre ikke altid hos hundekøbere..
Men ja det er sq hul i hovedet!
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
Det kunne jo også tænkes, at rigtig mange mennesker og familier har udset sig f.eks. den amerikanske staffordshire terrier fordi den har nogle fantastiske egenskaber.
Her er rigtignok tale om hund med personlighed og en stærk vilje, og det er vel karakteristisk for en terrier. Den er meget trofast overfor sin ejer, men dog ikke reserveret overfor andre mennesker. Den er glad for alle og elsker bogstavelig talt børn over alt på jorden! Racen er en energisk hund, som elsker at lege og gå tur. Det er hund som let er tilpasser sig din levestandard. Det er en fremragende og herlig familiehund, som knytter sig stærkt til familien.
Ligeledes har den i mange årtier været brugt på alverdens udstillinger og er en prægtig hund i ringen.
At idioter laver blandinger af forskellige racer også iblandet den amerikanske terrier er en helt anden sag. Det skulle direkte forbydes at blande mange store racer, og køkkenavl have sparket!
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 171
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg tror det meste handler om potensforlænger, for ja jeg vil gerne hjælpe alle hunde - Men netop derfor vælger jeg lovlige hunde der har brug for hjælp. Vil man virkelig gerne hjælpe en ulovlig hund som den lille fra tidligere i dag herinde, så finder man den et godt hjem, hos dygtige hundefolk i et land hvor den er lovlig. Dvs. IKKE i DK.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.982
maj 2010
Det kunne jo også tænkes, at rigtig mange mennesker og familier har udset sig f.eks. den amerikanske staffordshire terrier fordi den har nogle fantastiske egenskaber.
B.J: Lad mig lige understrege at min anklage kun var møntet på "de forkerte mennesker som anskaffede sig amstaffs og bulldogs dengang det var lovligt" Da man må gå ud fra at alle disse forkerte mennesker var de mennesker der købte hund kun på baggrund af udseende og ikke på baggrund af egenskaber..
Og det er jo også den slags forkerte mennesker som nu anskaffer sig kopi muskelhunde, som er hvad denne tråd omhandler.
Jeg har på ingen måde sagt at der ikke findes mennesker der vælger disse dejlige muskelhunde ud fra egenskaber, har tværtimod sagt at jeg er iblandt disse..
Så jeg svarede blot på spørgsmålet om hvad det er for nogen mennesker der anskaffer sig hvalpe der ligner ulovlige listehunde. og det er netop "de forkerte" mennesker der kun tænker på udseende og omdømme frem for egenskaber
Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at amstaffen er en fantastisk brugshund, på samme måde som jeg ikke er ét sekund i tvivl om at sbt'en er udnævnt som værende den bedste "nanny dog" i nogen lande, og er populær pga. dens temperament og egenskaber, er selv så heldig at kende den dejligste lille sbt, som er en fryd..
Så nej jeg skyder på ingen måde med spredhagl Jeg sigter meget præcist og rammer det jeg sigter på
maj 2010
maj 2010
Med hvilken begrundelsen er det , man selv "forsvarer" disse køb ?
^^
Jeg tvivler på at det forholder sig sådan at mange af de mennesker, der nu har en blandingshund der til forveksling ligner en listehund, har tænkt: ”Nu skal jeg død og pine have en helt fantastisk brugshund, med fantastisk temperament og gode egenskaber så derfor blander jeg lige de her to racer, og så er det ren og skær tilfælde at hvalpen ligner en listehund på en prik. Dette var slet ikke min intention, da jeg kun købte en blandingshund for egenskabernes skyld! At jeg så kan risikere at miste min hund, fordi jeg ikke kan bevise, at den ikke indeholder listehund, det er en chance jeg er villig til at løbe, for de fantastiske brugsegenskaber denne blanding giver mig i forhold til andre rene brugshunderacer!”
Jeg skal da bestemt ikke udelukke at det kan ske at være tilfældet, men i langt de fleste tilfælde så tror jeg at selv samme mennesker har tænkt:
”Øv jeg kan ikke få den ægte vare fordi de er ulovlige, så nu skal jeg død og pine finde to lovlige hunde, som kan få en hvalp der ligner en listehund mest muligt..”
Meen igen man kan jo kun gisne om hvad der sker i hovedet på ejere af disse blandingshunde, men én ting er sikkert, det er hunden det går ud over i sidste ende
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Når man ser hvad der forsøges oprettet herinde, af brugere som har været her i lang tid og udemærket godt kender loven og de ting der kan følge med, så undrer det mig at man tør tage chancen ....
Jeg fatter ikke...