{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg fatter ikke...
  • #2   13. dec 2011 Jeg forstår det heller ikke..

Jeg kunne kun overveje at gøre køb af noget som ligner en listehund, hvis der er tavle på..

• #3   13. dec 2011 jeg undres også så meget - og undres lige så meget over de folk der laver hunde som enten er eller ligner listehunde som ikke på en valid mnåde kan dokumentere hundenes oprindelse - tænke at lave et kuld hvalpe der går en så usikker fremtid i møde - det kan man simpelthen ikke være bekendt

• #4   13. dec 2011 men ja disse racers største belastning var desværre den overflod af idiotiske ejere som blev tiltrukket af dem - og en del af de mennesker er der desværre stadig tror jeg smiley

• #5   13. dec 2011 det er da sejt at have en 'dræberhund' når man er ung(self. også gamle)....hmm ellers er de hunde da lidt smarte at have når man er sådan lidt krimienl....bare hvad jeg tænker...

• #6   13. dec 2011 går ud fra du hentyder den der lige prøvede at komme ind.
    Og nej jeg fatter det heller ikke, slet ikke..

• #7   13. dec 2011 FORBUD AVLER TRODS.

Hos mange mennesker - desværre;
    'de skal fandeme ikke bestemme hvad for en hund jeg ska' ha'......
    'de kan ikke bevise en skid at det er den og den race'.......

Lidt på samme måde som når man giver unge mennesker forbud mod at ryge..... og VUPTI så er det lige pludselig spændende (også selvom man aldrig før har skænket det en tanke).

• #8   13. dec 2011
    ODDS m. 3 skønne hvalpe

ja præcist og fx den eller dem i markedet også -

• #9   13. dec 2011 Af samme grund som alle de forkerte mennesker anskaffede sig amstaffs og bulldogs dengang det var lovligt.. De købte hund kun på baggrund af udseende og ikke på baggrund af egenskaber..

Så tænker folk da bare "ihhh jeg elsker da amstaffs og andre muskelhunde fordi de er flotte og farlige at se på, skide være med egenskaberne, bare min hund ligner sådan en muskelbasse.. De er smukke, men kan ikke få en, fordi de er ulovlige, men så finder jeg da bare en hund som bare ligner en listehund helt vildt, for så får jeg mit ønske om en smuk hund opfyldt!"

Når ikke man kan få den ægte og ulovlige vare, så køber man da bare en "lovlig" kopi og så er alt skønt..

SUK!

Uden tvivl så synes jeg også at både amstaffs og sbt, er noget af det mest nuttede og smukke, men det vil altid være hundens egenskab og temperament jeg ville gå efter.

Men sådan er det jo desværre ikke altid hos hundekøbere..

Men ja det er sq hul i hovedet!

• #10   13. dec 2011 Jeg har en hvalp i marked og jeg har simpelthen haft så mange platugler som har henvendt sig på ham... grrr plus de fleste åbenbart tror mit opdræt er en gavebod.. Det simpelthen så træls med dem der bare vil have potensforlængere, helt ærligt det må godtnok være en meget lille en de render rundt med..:-P

• #11   13. dec 2011 Hvilken begrundelse de har får vi nok aldrig svar på. Disse folk deltager jo aldrig i trådene. Det kunne ellers være interessant hvis de gjorde.

• #12   13. dec 2011 Hvis de gør - så er man ubetinget racist, idiot, lam i roen osv ;))

• #13   13. dec 2011 Alexandra S: Nu skyder du med spredhagl...

Det kunne jo også tænkes, at rigtig mange mennesker og familier har udset sig f.eks. den amerikanske staffordshire terrier fordi den har nogle fantastiske egenskaber.

Her er rigtignok tale om hund med personlighed og en stærk vilje, og det er vel karakteristisk for en terrier. Den er meget trofast overfor sin ejer, men dog ikke reserveret overfor andre mennesker. Den er glad for alle og elsker bogstavelig talt børn over alt på jorden! Racen er en energisk hund, som elsker at lege og gå tur. Det er hund som let er tilpasser sig din levestandard. Det er en fremragende og herlig familiehund, som knytter sig stærkt til familien.
    Ligeledes har den i mange årtier været brugt på alverdens udstillinger og er en prægtig hund i ringen.

At idioter laver blandinger af forskellige racer også iblandet den amerikanske terrier er en helt anden sag. Det skulle direkte forbydes at blande mange store racer, og køkkenavl have sparket!

• #14   13. dec 2011 jeg syntes lige at jeg bliver nødt til at komme med et lille indput til Alexandra S,s bemærkning om valg af race,jeg gik netop over til amstaff efter at have brugt schæferhunde rottweilere og dobermann igennem en årrække i mit arbejde som hundefører.det var faktisk en artikkel fra thailand om en kennel der havde dobermann der var begyndt at avle amstaff de skulle have samme egenskaber som en dobermann at arbejde med og det var rigtigt en vidunderlig hund at arbejde med og en god familiehund.min sidste amstaff har gået sammen med hvid schæfer,mastino napolitano der har været holdt ringtræning med chihuahuaer i min have totalt uden problemer,hun var en af de bedste hunde jeg nogensinde har haft.Jeg har haft hunde i 30år

• #15   13. dec 2011 Jeg kan så også fortælle dig Alexandra, at den første amerikanske staffordshire terrier er optaget i korpset for redningshunde i Sverige.

• #16   13. dec 2011 Ville aldrig turde købe sådan en... Men når jeg ser en lille hvalp som den der var herinde tidligere i dag, så gør det ondt at tænke på at den ikke får en chance...

Jeg tror det meste handler om potensforlænger, for ja jeg vil gerne hjælpe alle hunde - Men netop derfor vælger jeg lovlige hunde der har brug for hjælp. Vil man virkelig gerne hjælpe en ulovlig hund som den lille fra tidligere i dag herinde, så finder man den et godt hjem, hos dygtige hundefolk i et land hvor den er lovlig. Dvs. IKKE i DK.

• #17   13. dec 2011 Jeg fatter det heller ikke. Men jeg tror først at alvoren går op for folk den dag de møder en emsig betjent der vi have bevis for at hunden er lovlig.

• #18   13. dec 2011 Alexandra S: Nu skyder du med spredhagl...

Det kunne jo også tænkes, at rigtig mange mennesker og familier har udset sig f.eks. den amerikanske staffordshire terrier fordi den har nogle fantastiske egenskaber.

B.J: Lad mig lige understrege at min anklage kun var møntet på "de forkerte mennesker som anskaffede sig amstaffs og bulldogs dengang det var lovligt" Da man må gå ud fra at alle disse forkerte mennesker var de mennesker der købte hund kun på baggrund af udseende og ikke på baggrund af egenskaber..

Og det er jo også den slags forkerte mennesker som nu anskaffer sig kopi muskelhunde, som er hvad denne tråd omhandler.

Jeg har på ingen måde sagt at der ikke findes mennesker der vælger disse dejlige muskelhunde ud fra egenskaber, har tværtimod sagt at jeg er iblandt disse..

Så jeg svarede blot på spørgsmålet om hvad det er for nogen mennesker der anskaffer sig hvalpe der ligner ulovlige listehunde. og det er netop "de forkerte" mennesker der kun tænker på udseende og omdømme frem for egenskaber smiley

Jeg er ikke ét sekund i tvivl om at amstaffen er en fantastisk brugshund, på samme måde som jeg ikke er ét sekund i tvivl om at sbt'en er udnævnt som værende den bedste "nanny dog" i nogen lande, og er populær pga. dens temperament og egenskaber, er selv så heldig at kende den dejligste lille sbt, som er en fryd..

Så nej jeg skyder på ingen måde med spredhagl smiley Jeg sigter meget præcist og rammer det jeg sigter på smiley

• #19   13. dec 2011 Forresten så tror jeg at det tilfælde som tråden egentlig måske hentydede til, nu er oprettet herinde, så måske kan personen selv svare på trådstarters spørgsmål? smiley

• #20   13. dec 2011 Men for ikke at træde nogen unødvendigt over tæerne så lad mig omformulere min respons til Ts' spørgsmål: Hvorfor folk bliver ved med at tage chancen om købe blandinger der bare ligner listehunde....
    Med hvilken begrundelsen er det , man selv "forsvarer" disse køb ?
    ^^

Jeg tvivler på at det forholder sig sådan at mange af de mennesker, der nu har en blandingshund der til forveksling ligner en listehund, har tænkt: ”Nu skal jeg død og pine have en helt fantastisk brugshund, med fantastisk temperament og gode egenskaber så derfor blander jeg lige de her to racer, og så er det ren og skær tilfælde at hvalpen ligner en listehund på en prik. Dette var slet ikke min intention, da jeg kun købte en blandingshund for egenskabernes skyld! At jeg så kan risikere at miste min hund, fordi jeg ikke kan bevise, at den ikke indeholder listehund, det er en chance jeg er villig til at løbe, for de fantastiske brugsegenskaber denne blanding giver mig i forhold til andre rene brugshunderacer!”

Jeg skal da bestemt ikke udelukke at det kan ske at være tilfældet, men i langt de fleste tilfælde så tror jeg at selv samme mennesker har tænkt:
    ”Øv jeg kan ikke få den ægte vare fordi de er ulovlige, så nu skal jeg død og pine finde to lovlige hunde, som kan få en hvalp der ligner en listehund mest muligt..”

Meen igen man kan jo kun gisne om hvad der sker i hovedet på ejere af disse blandingshunde, men én ting er sikkert, det er hunden det går ud over i sidste ende smiley

• #21   13. dec 2011 Det er ikke en speciel hund, men mere helt generelt.

Når man ser hvad der forsøges oprettet herinde, af brugere som har været her i lang tid og udemærket godt kender loven og de ting der kan følge med, så undrer det mig at man tør tage chancen ....

Kommentér på:
Jeg fatter ikke...

Annonce