Min kat brækkede lange hvide orme op.. {{forumTopicSubject}}
Okey, alt for klamt !!!
Igår kunne jeg høre at min ene kat knækkede sig oppe på 1.salen og da jeg kom op for at skulle fjerne det - Lå der to hvide orme på omkring 10-15 cm og vred sig i brækket ............................................................
Nu er jeg ikke sart, men det var fandme grænseoverskridende !
Ormene var lange, hvide og lidt flade nogen steder :-S
Jeg fik katten hjem efter at den havde været væk i 2 mdr. Skelettynd...
Fik der 'Advocate' som er orme/Loppekur-pipette med fra dyrlægen da jeg hentede hende (Hun blev indleveret hos en dyrlæge som fandt mig via øretattoo)
Burde kuren for den ca 1½ måned siden, ikke ha' taget de orm der var i kroppen der ???
Kan jo godt regne ud at hun skal ha' en til ormekur, synes bare at det er mærkeligt at kuren ikke tog det..
Og til sidst, så tænker jeg at mine andre dyr (hund og en til kat) også kan være smittet ?
Og kan det smitte mennesker ?
(Ringer til dyrlægen imorgen, men kunne jo være rart at få svar på nogle af mine spørgsmål allerede nu)
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Kan det være spoleorm? De kan godt smitte mennesker:O
PUUUUUUHAAAAA; altså alt det krible krable væsen kunne jeg godt være foruden...de har da bare INGEN eksistensberettigelse, ADR.
God bedring med kattemissen.
apr 2008
"Mennesker kan smittes med kattens spolorm. Da dyrenes orm er afhængige af deres specielle vært, vil de ikke kunne færdigudvikle sig i mennesker og vil derfor normalt ikke give anledning til sygdom. Mennesker smittes ved tæt kontakt med katte eller via kattens efterladenskaber. Sandkasser bør dækkes til, når de ikke bliver brugt, da små børn er særligt udsatte - bl.a. fordi de putter fingrene i munden."
apr 2008
"Mennesker kan smittes med hundens spolorm. Da dyrenes orm er afhængige af deres specielle vært, vil de ikke kunne færdigudvikle sig i mennesker og vil derfor normalt ikke give anledning til sygdom."
Mne jeg HÅBER og tror man er godt på vej hvis man vasker/spritter hænder jævnligt, ADDDR, de skal DØ:((
apr 2008
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.783
Håber virkelig at jeg har fået gjort nok rent. For efter at katten er kommet hjem igen har den skidt et par gange på badeværelsesgulvet..
Håber virkelig at jeg har fået gjort nok rent efter det..
Og den knækker tit hårboller op og der fjerner jeg det og tørrer bare lige med en klud opvredet i lidt sæbevand.
Det skal da være hardcore klorin eller sådan noget næste gang
Har børn på 1 og 3 år :-S .....
Puha, det kribler over det hele på mig..
Kan bare ikke forstå hvorfor ormene var i maven på katten.
Plejer det ikke at være i tarmene ?
Hvordan kan en orm overhovedet overleve mavesyren !?
SÅ KLAMT ....................
jun 2007
Nej det var helt sikkert ikke spoleorm. For de var slet ikke runde på den måde
Nu har jeg selv kigget på lækre ormebilleder og kan se at det er bændelorm hun har :
http://www.dogbreedinfo.com/images14/TapewormImg_1395.jpg
jun 2007
Ånder lettet op... Bændelorm smitter ikke andre ...
Nice. Så skal jeg bare ringe til dyrlægen imorgen og få et par tabletter
apr 2008
Pyh, bændelorm er det ikke den der kan blive mega-lang, urk. Men tabletter skulle virke pronto:)
Føj for den lede hvor jeg bare synes de er ækle...hvorfor findes de, HVORFOR, de har da ingen eksitstensberettigelse...altså der er vel ingen der æder dem?, de fjerner ikke betændelse eller noget?...de er der bare og er klamme, ADR...så DØ dog:(((
jun 2007
Klamme orme.. Og så lå de bare der og vred sig. Det var altså det værste, at de ikke engang var døde :-S skreg indvendigt mens jeg samlede dem op i en STOR håndfuld toiletpapir *G*...
Lige for at være kloge-åge så ér der faktisk blevet lavet et studie om hvad bændelorm gør godt for.
Nogle forskere gav en hel landsbys børn i sydamerika tabletter mod bændelorm. Det er åbenbart helt normalt at ha' bændelorm dér.
Et år efter kom de tilbage og undersøgte børnene igen. Og der havde mange af børnene udviklet Allergier og Astma..
Lyder mærkeligt men en eller anden mystisk virkning har ormen i hvert fald..
Men derfor er de stadig alt for klamme til at befinde sig i en radius af 5 km af mig !
FØJ siger jeg bare.. Har overhovedet heller ikke lyst til at kæle katten for ormene er ude !
apr 2008
Min kat brækkede lange hvide orme op..