Bobo's nye liv {{forumTopicSubject}}
Jeg må jo hellere fortælle jer lidt om hvordan det går med Bobo siden vi hentede ham i Lørdags.
Jeg var jo lidt nervøs for hvordan køreturen fra Skørping til Vig ville gå, men det var der overhovedet ikke nogen grund til, Bobo han sov hele vejen. Faktisk har bobo meget svært ved at holde sig vågen i en bil der køre, man skal bare skubbe ham med til der hvor fødderne skal være, 2-3 gange så lægger han sig til at sove, så det er jo skønt.
Bobo har oplevet rigtig meget siden i lørdags, han har været til en lille fest, dog kun en times tid, han elskede det, han har været i Holbæk og handle, hvor der er mange mennesker og biler, han har været til ridestævne, han har været ude ved vandet og i dag har han været med ude ved min hest Homestyle.
Det var ellers meget sjovt ude ved Homestyle(hesten) de har en Cavelier King Carles Spaniel på 2½ år som er god som dagen er lang, men Da de havde leget i en times tid, fandt Bobo, Charlies legebamse og så gik jagten ellers ind, på det tidspunkt var de begge noget trætte så alt foregik i trav og ikke galop, nå men de løb rundt om bordet, Bobo forrest med bamsen og Charlie efter Bobo, jeg tror de løb runde om bordet 30 gange til sidst opgav Charlie at følge med og stillede sig ind under bordet og løb så i cirkler derinde, på et tidspunkt siger ejeren nu er han så smadret så han snart brækker sig og hvad gjorde Charlie 10 sekunder efter.... han brækkede sig, det var altdet mundvand han havde sunket som røg op... i skumform, vi var flade af grin. Midt i denne leg kom Bobo til at gå op af trappen til hoveddøren, ups det var ikke godt, nu var han jo i en fælde, hvad gør en klog så... jo så hopper man da bare ned fra siden af trappen 5 trin på een gang. Der er ikke nogen der skal komme her og sige at Bobo ikke har mod
Ja og så har vi jo også katten Basse, han er ikke en nem nød at knække, han vejer ca. 2.5 kg mere end Bobo og han er ikke den mildeste kat i DK. han har fået sat sig så meget i respekt så Bobo ikke tør tage hans mad fra ham, det er ellers hans livret.
Bobo er derudover blevet god til "Bobo kom" og "ja/nej øvelsen" og det virker også nogenlunde i praksis, men han er jo snu, når man har sagt, nej og han stopper det han har gang i kommer han fluks hen og ser glad ud, han ved han får en godbid, når jeg siger dygtig, og når jeg så roder ham, ja så går han tilbage til det han ikke må... hvad gør en klog så????
Han har også lært, at når jeg kalder "Bobo kom" og han kommer, så får man en godbid, det har så resulteret i at Bobo kan finde på at stoppe flere gange på turen og står så og kigger på mig indtil jeg siger "Bobo kom" og så spæner han op til mig, får en godbid for derefter at stå stille igen. Det skal lige siges at jeg går tur med en 20 meter line(det er noget vi skal på den hundeskole vi går på)
Ja det var så en laaaang beretning men tro mig den kunne være endnu længere.
Hilsen Marianne
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 137 Svar: 653
Han bider heller ikke så meget i fingre, men vi stopper også legen lige så snart det går over gevind.
maj 2004
Vig er en lille by.
maj 2004
maj 2004
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
Tillykke med Bobo, det lyder som om han har det rigtig godt.
Jeg glæder mig til at høre meget mere om Bobo's eventyr:-)
Lisa: Jeg kender en, der bor i Schweiz (hun er englænder) som også har Västgötaspids, han hedder Tamino..
Det er ikke en særlig kendt hund herhjemme. Jeg tror aldrig jeg har set en andet end Tamino på video.
Jeanette
Bobo's nye liv