{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.974 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Fede kur til kat søges {{forumTopicSubject}}

Min main coon er tynd inde under alt pelsen, hun får royal canin maincoon tørfoder og lidt whiskas en gang om ugen sammen med sin p-pille.
hvordan får jeg mere sul på hende?

- lakseolie
- en sjat fløde
er prøvet, det vil damen ikke spise.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fede kur til kat søges
  • #1   19. nov 2009 Killingefoder ... Har fået killing i hjemmet og min voksne kat elsker det og buldner i den grad ud ...

• #2   19. nov 2009 Æv nej glemte at nævne jeg også har prøvet flere slags killingefoder, det vil damen heller ikke spise, kun det hun får nu elsker hun, derfor jeg håbede på et eller andet jeg kunne servere som ´´dessert´´ *GG*

• #3   19. nov 2009 Leverpostej gider hun heller ikke.
    jeg kom lige i tanke om hun faktisk godt kan lide smør, mon jeg kan give hende lidt af det hver dag?
    torskerogn har jeg ikke forsøgt så det skal da prøves

• #4   19. nov 2009 Uhh der er masser som Rotterne siger :o)

Alle slags fisk. Fx. er Kippers og fed fisk godt :o) Djaxa stjal en masse roastbeef på et tidspunkt så alt hvad hun vil spise skal du da bare lokke i hende.

God fornøjelse til dig og damen :o)

Nu vil jeg have Djaxa på afmagring den bandit :o)

• #5   19. nov 2009 Kaffefløde og creme fraiche 18 %,kmr-mælk,ja kun fantasien sætter grænser smiley
    Går ud fra at du er sikker på at hun ikke er syg,ikke har tandproblemer og heller ikke har orm...?
    Husk at veje hende regelmæssigt,gerne hver 14.dag,så du har styr på om hun taber sig yderligere,holder vægten eller allerhelst tager på smiley !

• #6   19. nov 2009 Og også prøv at oprette tråden på kattegalleri.dk ,det giver måske flere svar...:-)

• #7   19. nov 2009 Husk at rå fisk SKAL have været frosset ned mindst 1 døgn for at sikre at alle parasitter etc. er døde :o)

• #8   19. nov 2009 mmmm jeg bliver sulten af al den fiske snak....

• #9   19. nov 2009 Når jeg har en ilder der skal fedes op giver jeg dem ducksoup

Her er opskriften
    (link fjernet)

Jeg koger nogle stykker kylling i ca 1 time i rent vand (UDEN salt eller andet). Når det så er godt kogt piller jeg alt kødet af benene og bruger alt det de roverhovetde kan belndes fra kyllingen, selv de små knogler(hvis man har en god blender, ellers så skal man lade være for knoglerne kan splintre hvis de ikke blendes ordentligt!). Så lader jeg det koge igen i det samme vand indtil der ikke er så meget vand tilbage og så tilsætter jeg noget af deres tørfoder til det og blender det hele. Så kan man jo hælde lidt mere vand i hvis det er for tyndt. Grundne til jeg koger det ned er for at det fedt og de vitaminer der er i kylingevandet ikke skal gå til spilde.

Jeg laver store portioner og fryser det end i isterningeposer for så kan man lige knække et par stykker af efter behov ude at skulle tø en masse op

Hvos jeg f.eks. skal lave tarteletter til mig selv eller sådan noget så koger jeg gerne en hel kylling og så tager jeg bare noget af det pæne kød af til mig selv og laver ducksoup af resten, så bliver fedtindholdet lidt mere koncentreret i ducksoupen men det er også godt nok.

Håber det kan hjælpe

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #10   19. nov 2009 Min første tanke er, hvornår den sidst er ormebehandlet. Adgang til "det frie liv", hvis den har det, gør at de oftere er befængt med orm. Her bliver mine katte ormebehandlet hver 4-6 mdr, da mus og fugle ofte gør at de er befængt med bændelorm. Det ses ved små "risengryn" i hårene omkring kønsåbningen eller på kattens sovested.
    Et godt kvalitetsfoder købt i en dyreforretning giver katten et godt liv....
    Selvom mine 5 katte mest er holdt som "staldkatte" bliver de fodret med et kvalitetsfoder der hedder 1st Choise. Og det er ikke meget dyrere end Whiskats.
    Fordi Whiskats er et "dyrt" forder, er det ikke ensbetydende med at det er et godt foder.... det indeholder alt for mange proteiner og kunstige smagsstoffer, som kattene er helt vilde med......mine svigerforældres kat fik kun dette foder, både vådt og tørt... og det slog den ihjel,...det indeholder alt for meget af førnævnte...og gav deres kat proteinforgiftning endog så slemt, at den måtte aflives som knap 10 årige...
    Bare en tanke og godt råd, fra en der har haft katte i over 25 år... og som aldrig har en dyrlægeregning på kattenes helbred, men kun på opstået skader..

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#11   19. nov 2009 Hov... fik ikke lige dette her med....
    Ifølge mine svigerforældres dyrlæge var konklusionen.... at whiskas feder alle de indre organger....på samme niveau... som hvis du kun fodre din hund kun med Frolic..... det er hundene også helt vilde med... men det skader meget mere end det gavner...

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#12   19. nov 2009 Susanne....
    Ja det har jeg læst.... men begynder man først at give den Whiskas... med alt det "kunstige gode"...for at lokke den til at spise noget.... så går den fra det andet gode foder....
    Derfor passer reklamen så godt...."Katte vil kun have Whiskas"....
    Det er det jeg vil med min kommentar omkring Whiskas....
    Ifølge mange dyrlæger, burde det foder forbydes....

• #13   19. nov 2009 Min kat gider mystisk nok godt spise sit tørfoder selv om den får lidt whiskas 1 gang i ugen, p-pillen glider ned uden problemer, nemt og effektivt.
    Hun vil gerne spise nogle slags kød, men jeg synes det giver for liidt sul på kroppen, fordi hun jo så spiser det mindre tørfoder.
    jeg kan ikke skifte foder selv rc killinge foder vil hun ikke have - irriterende kat *GG*

lena H
    jeg synes rc maincoon er kvalitetsfoder, det er ikke et billigt foder?

min kat løber også frit, det er 4 mdr siden hun fik ormekur, så sådan en vil jeg fluks skaffe

- dejligt i gider skrive en masse gode råd, det med at veje hende havde jeg heller ikke tænkt på, så vi¨på vægten lidt mere mig og katten

Kommentér på:
Fede kur til kat søges

Annonce