{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.286 visninger | Oprettet:

Hjælp til fede kur.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG....

Jeg er ejer af en bette Prazsky og han er pt på fede kur, han får royal canin's hunde tør foder, det hvor der er det meste fedt i (Tror det er til dværg pincher) Der er 22% fedt i og han får mad 3 gange daglig lige nu og en håndfuld foder pr gang + en halv dåse våd kost blandet op pr dag... Nu har han fået dette i en måneds tid men synes ikke rigtig der sker noget... Jeg er lidt på bar bund lige nu hvad jeg ellers kan give ham for vil helst ikke bare fylde mere på ham af det våd kost, men det er bare for og gøre maden mere interessant...

Er der nogle der har nogle ideer med hvad der ellers er godt til sådan en fede kur???

Problemet ligger i han er han hund med kugler og han er spinkel i forvejen og drøner rundt hele tiden og altid, så han er utrolig aktiv.. Men nu er hun hundene os i løbe tid rundt omkring så nu er han extra vagtsom og aktiv....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fede kur..
  • #1   8. maj 2010 Hvordn er energiindholdet i det vådfoder du giver ham? Måske var det bedre at give ham noget mere af det gode tørfoder i forhold til hvad han får nu og så kun lidt vådfoder eller fiskeolie, oksefedt m.v. blandet i for at give mere energi og gøre maden velsmagende.

Tænker også på om du har overvejet at lade ham kastrere, når han nu også stresser så meget p.g.a. tæver?

• #2   8. maj 2010 af med kuglerne så kommer fedtet smiley

• #3   8. maj 2010 Jeg giver ham egentlig kun en spise skefuld af det våd kost i hans tør foder pr mål tid og det giver ca en halv dåse pr dag, han får allerede dobbelt dosis af tør kosten og der er alt i hvad han overhovedet har brug for.. Den eneste grund til han er extra vagtsom pga hun hunde lige pt er fordi jeg har et par veninder som har hun hunde og der er en hun hund i min opgang...

• #4   8. maj 2010 men de tager altså på af at blive snippet... helt generelt... jeg ville klart overveje det.

• #5   9. maj 2010 Hvis han var mere mager og mere påvirket af hun hundene rundt omkring og det var til gene for ham så ville jeg os helt klart lade ham blive kastereret, men han fylder 6 år næste år og han har det fint... Jeg ved udemærket godt at det og lade ham kasterere ville gøre at hans vægt måske ville blive øget...

• #6   9. maj 2010 Iben: Nej det vil jeg ikke sige han gør... Jeg kan desværre ikke have mad stående til ham ud over det jeg giver ham de 3 faste måltider og så de løse som han får ind imellem pga jeg har 4 katte som os er vild med hunde mad... Kattenes kad står oppe på et bord så Milo ikke kan spise deres...

• #7   9. maj 2010 Iben: Han Spiser op hver gang...

Linnea: Der med tun i olie og smør vil jeg da prøve og blande op sammen med hans mad, måske det kunne give lidt fylde... Hans pels fejler bestemt ikke noget og heller ikke hans led, de er tjekket og han er meget muskuløs bygget.. Han mangler bare noget mere volume....

• #8   9. maj 2010 Altså han får de 3 faste måltider hvor han får dobbelt dosis tør foder + en halv dåse våd foder om dagen, ud over det får han os rester af hvad vi får til aftens mad, kommer dog an på hvad vi får og spise pga kryderier, men grøntsager og kartoffeler samt sovs får han dog og ellers får han god bidder hver dag som også skulle indeholde gode ting og sager... Men han er jo ikke tynd som sådan, han mangler bare fylde lige pt som godt må blive der... Men synes bare han er svær og fodre på...

Når jeg så koger fisk og kylling til kattene så får han også det, og så koger jeg også marv ben til ham i ny og næ og gemmer væden som jeg så putter i hans foder...

Hans mave er overhovedet ikke sart på nogen som helst måde...

• #9   9. maj 2010 Nej han mangler bestemt ikke muskel masse... Det er jo det jeg skriver, han er utrolig muskuløs, en lille body builder hund, han mangler bare noget fedt på kroppen....

• #10   9. maj 2010 Han er blevet tjekket hos doktor dyr i hovede og numse med blod prøver og hvad har vi og han er sund og frisk over det hele, han er bare en meget aktiv hund hvilket ligger til racen og så at de er spinkel og muskuløs...

• #11   9. maj 2010 Ja men som sagt mangler han stadig noget fylde på kroppen som godt må blive der, ikke at han skal være fed, men der må bare godt være lidt mere af ham....

• #12   9. maj 2010 Jeg prøver ihvertfald det med tun i olie, torske rogn, lever postej og så ellers køre på med hvad han ellers får i forvejen og så måske sætte ham op i tør foder og se om det giver pote, han bruger jo os en del bare i omsætning når han er så aktiv som han er... Men nu har jeg da fået lidt nye tips med hvad jeg kan fylde på ham....

Men tusind tak for jeres hjælp og ikke mindst jeres tid.... :0)

Pote dask herfra.. smiley

• #14   10. maj 2010 Mange tak Malou...

Det skriver jeg lige på ihvertfald, så har jeg det hvis det andet ikke virker, men tror nu nok det andet er nok..

• #15   10. maj 2010 har du et nyere billede af ham? Gerne så nyt som muligt?
    jeg kunne godt tænke mig at se ham... som hans er ud lige nu

• #16   10. maj 2010 Jeg har ikke et hel billede af ham som han ser ud nu, men kan lige se om jeg ikke lige kan få taget et her med det samme...

• #17   10. maj 2010 Har lige lavet en mappe med billeder af ham taget lige nu...

• #18   10. maj 2010 Han er godt nok noget meget mager... jeg sys du skal lade ham spise alt hvad han kan så mange gang om dagen så muligt... gerne 6 gange... jeg sys heller ikke han ser ud til at have meget muskelmasse... M masseter ser noget indsunken ud bl.a. så det er bare gang i noget foder... sys måske du skal finde noget high energy eller alternativt noget hvalpefoder.....

• #19   10. maj 2010 han er ikke mager eller tynd, sådan ser han bare ud, det siger dyrelægen også.. Han mangler bare noget fylde.. Hans søster ser også sådan ud, og så lige en af hans hvalpe fra oktober sidste år igår faktisk og han ser faktisk også sådan ud.... Og når jeg sidder og kigger på billederne så snyder de lidt for han er mere muskuløs i virkligheden end på billederne....

Det med hvalpe foder snakkede jeg med dem fra RC om og lige i milo's tilfælde så ville det ikke være så godt for ham som det andet han får nu...

Kommentér på:
Hjælp til fede kur..

Annonce