{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

fede kur. {{forumTopicSubject}}

Bamse er desværrer begyndt at blive undervægtig igen smiley

Vi skiftede foder til RC junior, som han slupre i sig. vi skiftede fra Hills adult. Da dette ikke gav noget og han ikke ville spise det.

Problemet er bare. Man kan se og mærke ribbene, rygsøjlen, og hofteknoglerne..

ville en kastaration eller noget andet hjælpe på hans vægt?.. har bare ikke lyst til at kast. ham, mest fordi han allerede er en meget sky og bange hund. og at tage ahns manddom fra ham.. vil vel kun gøre det værre?. og ville heller ikke tage dem af efter som, han så måske ville blive alt for tyk når han bliver ældre.. (ja, jeg har desværrer en tildens til at forkæle ham lidt for meget)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fede kur.
  • #1   11. jun 2008 Måske undersøge de forskellige former for aktiv foder og så hvilke der er mest protein og fedt i. Måske blande torskerogn i hans mad.... Kender nogen der har haft succes med barf fodring til at fede hunde op med hvis man gider det.....

• #2   11. jun 2008 Problemet er ikke at BARFE, men, skal også tænke på at vi har en ashlan her, som gerne ville dræbe for et stykke rå kød, hvis han får færten af bamse spiser det.

Ane-marie.
    Bamse fejler intet, han får i ny og næ en orme kur. og efter som jeg løber ind og ud af dyrhospitalet med kattene, får han også de nødvendige tjek.. og han fejler intet.

• #3   11. jun 2008 Sakki tog en del på af råt....altså barf...og her kommer mange oxefedt i... ;O)

• #4   11. jun 2008 Jeg har haft samme problem med bailey som ikke kunne tage på. Jeg har prøvet hils, royal canin og andre produkter, som desværre ikke havde den ønskede effekt.

Så skiftede jeg til mærket Kingsmoor, og bailey har nu endelig fået en dejlig blank pels og mere kød på hofterne, hun ser nu meget mere sund ud.

Helt klart anbefalelsesværdigt.

www.kingsmoor.dk

• #5   11. jun 2008 Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke få rabat eller noget ved at gøre reklame for produktet smiley hi hi, det lød jo nærmest som en salgstale det jeg fik fyret af... hi hi...

• #6   11. jun 2008 Problemet er jo bare min søsters hund smiley ville nødig have at min egen hund blev ædt levende fordi han prøvede at beskytte sin mad smiley

De får normalt maden særskilt. men mit vindue er altid åbent, og han er begyndt at hoppe ind af det. Og hvis jeg lukker det, åbner han bare døren smiley alt for at få lidt ekstra mad..

• #7   11. jun 2008 I vinter begyndte Vuck også at tabe sig og jeg satte ham op i foder men lige lidt hjalp det.. så fik jeg ham undersøgt i hovede og røv hos dyrlægen men alle prøverne så fine ud så dyrlægen mente bare jeg havde en meget aktiv hund med en god forbrænding. Vuck blev sat på højenergi foder og han har aldrig været i så god en foderstand som han er nu og har heller aldrig set hans pels så smuk før som den er nu.... men synes du skal snakke med din dyrlæge inden du eventuels skifter foder.....

• #8   11. jun 2008 De ka vel osse spise adskilt på barf ?
    De ka måske begge komme på råt ?

• #9   11. jun 2008 Mandau, har jo snakket. han synes at han ser fint ud, nogle 100 gram mindre end han skulle være , men det ville nok komme. nu er problemet bare jeg synes han er blevet for tynd :/, måske jeg skal prøve at finde noget med noget mere energi i så.

• #10   11. jun 2008 Som sagt undersøg markedet for energifoder så tror jeg at det vil hjælpe....

• #11   11. jun 2008 Sakki, ashlan har en meget sart mave, han kan nærmest tåle intet.
    Så barf er ikke hans leve vej. med mindre vi vil have en hund med dårlig mave 24/7.

Og de spiser altid adskilt. men ashlan åbner døren eller hopper ind af vinduet, knurrer af bamse jager ham væk fra maden og spiser. (bare rolig jeg sørger for athan får han 70gram mad om dagen )

• #12   11. jun 2008 Sorry så først du havde snakket med dyrlægen efter jeg havde skrevet..... Vuck får det her foder og det fungere super godt for os.... (link fjernet)

• #13   11. jun 2008 Nu vil jeg ikke blive ved med at rode i det med barf for det lyder ikke som løsningen for dig. Men det skulle faktisk være rigtig godt for hunde med sarte maver :o)

• #15   11. jun 2008 RC 4300 eller 4800,virker på mine

• #16   12. jun 2008 Det er klart han hellere vil ha noget hvalpefoder, da der er mere fedt i, som smager nam nam smiley Men både RC, Eukanuba og Hills har lavet foder til aktive hunde. Har prøvet den fra Hills på min egen, super godt. Du må ikke give hvalpefoder over en længere periode til en voksen hund, husk det.

• #17   12. jun 2008 Vi har med held brugt bosch foder på vores drenge.. Og hvis jack har været for tynd op til f.eks en udstilling.. har jeg supleret op med kallun (ko mave) ris og rå grøntsager... Ellers til jeg foreslå fiskeolie... Det feder en smule og pelsen bliver så skøn... Held og lykke fra os

Kommentér på:
fede kur.

Annonce