{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.545 visninger | Oprettet:

Prednisolon - bivirkninger {{forumTopicSubject}}

Er blevet sat i en 7 dages Prednisolon-kur, startende i dag og så er jeg lidt interesseret i bivirkningerne til det.

Har i dag ind imellem følt mig utilpas, varm og svedende (adr), føler mig bleg (hvis I forstår hvad jeg mener)

Er det nogle bivirkninger I andre som har prøvet Prednisolon-kure har kendskab til og kan sige, "at det er meget normalt, det går over igen". Eller kan det være noget andet.

Kan bivirknings-symptomerne føles lidt a la, at man er ved at blive syg (f.eks. influenza i disse tider). Kan jeg tro det er bivirkninger eller kunne det reelt være begyndende influenza ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prednisolon - bivirkninger
  • #1   18. nov 2009 Jeg har selv været i længere varende prednisolon behandling..

Altså jeg følte mig ikke syg som sådan synes jeg ( af hvad jeg kan huske, det ca 5 år siden nu ) men jeg følte en konstant sult, jeg havde INGEN bund og åd uhæmmet!
    Jeg fik også meget tør hud og tøre øjne....

Har en veninde som også har fået det hendes ansigt svulmede til dobbelt størrelse hver gang..

Efter hvad jeg jved er det meget normalt at svede en del og føle sig utilpas, der findes virkelig mange bivirkninger ved Predisolon desværre!
    Men det er er så også utrolig effektivt.

Synes du skal til lægen hvis du har meget ubehag, bare for en sikkerheds skyld så du får mere ro.
    Og som du selv skriver det kunne meget muligt også være begyndende influenza..??

Hvert fald rigtig god bedring Anne smiley

• #2   18. nov 2009 Jeps øget hårvækst i den grad!! det fik jeg også, glemte jeg lige... og så selvfølgelig vægtstigning, men nu åd jeg jo også uafbrudt næsten..

• #3   18. nov 2009 Øget hårvækst og vægtøgning - er det ikke kun hvis man er i en længere kur. Det burde 7 dage da ikke kunne være skyld i - hva ???

Jeg må se hvordan jeg har det i morgen, dette er jo kun dag 1, og er det det samme eller værre, så må jeg jo spørge en læge.

• #4   18. nov 2009 Ved en 7 dages kur tror jeg ikke du vil mærke ret mange bivirkninger...

Evt øget sult, øget tissetrang og lidt svedeture.. Ved ikke hvilken dosis du får..

Jeg har været på det i ca 4 mdr og er gået fra 100mg i starten til nu at få 25, jeg følger øget sult, sveder, er rastløs, tisser mere, øget hårvækst i ansigtet og har taget på :o(

Jeg skal snart igang med noget andet lign medicin, hvor der ikke er så mange bivirkninger ved :O)

• #5   18. nov 2009 LN hvilken anden tråd handler om det samme?

• #6   18. nov 2009 Jeg skal have 25 mg i de 3 første dage og så trappe ned med 5 mg per dag til 0.

Jeg ved jo at Prednisolon jo er et ret hurtigtvirkende præparat, altså hurtig effektiv behandling af problemet. Og så kunne man jo også forestille sig, at bivirkningerne kom hurtigt.

Det jeg umiddelbart fik at vide af den ordinerende læge var, at jeg skulle forberede min mand på, at hvis jeg begyndte at himle op om skilsmisse i denne periode, så skulle han bare ryste på hovedet - hehe (indvendigt), for det gik over igen når jeg var færdigbehandlet. At jeg måske kunne føle lidt øget hjertebanken og måske have svært ved at falde i søvn de første par dage.

• #7   18. nov 2009 Ja man kan blive psykotisk og depressiv... Nu er 7 dage jo heldigvis ikke så meget, så mon ikke du slipper uden om de værste bivirkninger

• #8   18. nov 2009 jeg har fået det 3 gange af 0 dage, pga slem lungebetændelse, som ikke ville gå væk.. jeg bliver høj af dem, altså opstemt, helt vildt..

• #9   18. nov 2009 Ok - læser lige videre når jeg har fri fra job.

• #11   18. nov 2009 Jeg tror ikke du skal regne med, at du når at få nogen bivirkninger, som du kan mærke.

• #12   18. nov 2009 3 gange af 10 dage skulle der self. stå smiley

• #13   18. nov 2009 Da jeg har fået den gennem længere tid tager jeg kalk tilskud og noget forebyggende mod mavesår, men det burde nok heller ikke være nødvendigt for dig nu du kun skal ha det i 7 dage og ikke så stor dosis.

• #14   18. nov 2009 Fandt dette på nettet:

(link fjernet)

• #15   18. nov 2009 Hmm - har læst det nederste link og udfra det (som jeg læser det) så burde jeg ikke kunne mærke noget til Prednisonen nu.
    Måske jeg bare har en influenza hængende over hovedet, min datter har lige været syg. Men jeg tager Tamiflu forebyggende pga. min astma, så jeg burde ikke blive syg af influenza så længe jeg tager dem.

Men udfra den ordinerende læges udsagn, vil jeg muligvis kunne få en eller anden reaktion på kuren.

Det er ikke helt nemt hva ??

• #16   18. nov 2009 det er sjælden der er bivirkninger ved kortids behandling,men er man meget følsom overfor medicin mærker man prednisolon efter få dage bla:som varme føler man koger,blir nemt varm,rød i ansigtet, jeg har fået det i 6 år med 3 pauser jeg fik måneansigt tog en masse kg på og blev deprimeret uro i kroppen en frygtelig varme i kroppen,havde nemt til at blive ked af det og græde over ingenting, men så lang tid på prednisolon har ødelagt mine led og knogler har sammenfald i knoglerne er gået 2 cm ned i højden, har begyndene leddegigt så mange år med det medicin er ikke godt det ødelægger mere end det gavner ...

• #17   18. nov 2009 Min mor har leddegigt og har også fået Prednisolon i flere år. Mener dog ikke hun får det mere. Men hendes hud på arme og ben er blevet pergament-tyndt så der skal ingenting til før huden brister og hun får sår der har svært ved at hele.

• #18   18. nov 2009 anne, det er rigtig huden blir meget tynd og meget tør så måske er det et vidunder middel til kortvarig beh, men bestemt det rene gift hvis man skal have det i flere år,

Kommentér på:
Prednisolon - bivirkninger

Annonce