{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.204 visninger | Oprettet:

Prednisolon - Bivirkninger og andet {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil høre om der er andre der også får prednisolon.
Jeg har denne gang fået det i ca 10 uger, startede på 100mg, men er nede på 10 nu.

Jeg kan tydeligt se jeg får det, har fået måneansigt, føler ekstrem sult, dog er det blevet bedre. Men har taget 5kg på :o(
I starten havde jeg også lidt søvnbesvær, men det er væk igen.

Er der andre der oplever de samme trælse ting og hvad får I det imod?

Jeg får det pga af en øjensygdom og det har heldigvis også hjulpet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prednisolon - Bivirkninger og andet
  • #1   23. okt 2009 Jeg har også været på skrap prednisolonkur - op til 80 mg solu-medrol og senere 100 mg. prednisolon.

Det var en forfærdelig oplevelse, og desværre havde jeg ikke den effekt af det, der var ønsket.

Bivirkningerne var utallige.

• #2   23. okt 2009 Jeg var på Prednisolen 1½ år fordi lægerne ikke vidste hvad de skulle stille op med mig ellers.

Tog nok 10 kilo på og derudover var der utallige andre bivirkninger. Træls træls medicin

• #3   23. okt 2009 Ja træls træls medicin... :o(

• #4   23. okt 2009 Jeg er selv af og til på en Prednisolon kur da det er noget af det eneste der virker på min sygdom, (der var en salve som var god, men den er tager ud af markedet)

Det er dog max 25mg jeg starter på, og så trapper jeg ned, jeg sætter selv min "kur" igang når der er behov for det, men prøver at bruge det så lidt som muligt..

Jeg har problemer med at jeg tager på, ikke nødvendigvis lige i forbindelse med en kur, men lige pludseligt stiger vægten 10 kg i løbet af em måned, selv om jeg spiser sundt og motionerer..:-(

• #5   23. okt 2009 Jeg har fået prednisolon pga min gigt. Medicinen havde en god effekt på mig, men udover vægtøgning mm, havde jeg også vilde hedeture. Det var godt nok ubehageligt. Træls medicin, men heldigvis effektiv i mit tilfælde.

• #7   23. okt 2009 Ja, den var også effektiv for min gigt, men ooooi de bivirkninger var træls

• #8   23. okt 2009 Jeg fik det også for mange år siden, kan ikke huske hvor meget det var, men tog også på dengang..

Jeg har også fået lidt øget hårvækst i ansigtet :o( Men det er heldigvis ikke så slemt og de er lyse, så de ses ikke så tydligt. Men det er stadig træls

• #9   23. okt 2009 Jeg tog 30 kilo på, havde svedeture, sov dårligt, mistede koncentrationsevne, var totalt dopet, fik bumser, måneansigt, fik ondt i tænderne, fik så ondt i alle muskler og knogler at jeg næsten ikke kunne bevæge mig, fik kløende skør hud - og en masse andet.

Tilsammen kunne jeg hverken kende mig selv indefra eller udefra....

• #10   23. okt 2009 Jeg har også haft svedeture, det var helt vildt som jeg ku svede.. ad.. Men det er ikke så slemt længere.

Jeg skulle også tisse helt vildt meget, den var sikker hver dag. Et par timer efter jeg havde taget mine pilller, så sku jeg tisse HELT vildt og så ku jeg ellers rende i tide og utide de næste par timer. Det er heldigvis også aftaget meget :o)

Kan næsten heller ikke holde ud at se mig selv i spejlet, ligner næsten en kugle :o(

• #11   25. okt 2009 Jeg havde for 18 år siden colitis (blødende tyktarmsbetændelse) og var dengang på 120mg om dagen. Bivirkningerne var:
    - måneansigt.
    - Bumser på ryggen.
    - "tynde" blodårer.
    - Usandsyndlig stort madbehov. Sandsynligvis fordi det er et homonpreperat og mit energiniveau var sat voldsomt i vejret.
    På det tidspunkt trænede jeg meget Taekwondo og jeg fik VIRKELIG trænet igennem. Udover kampsport stod den på cykling, styrketræning. og brændekløvning eller lignende. Jeg var simpelthen ikke til at køre træt.
    Måske fordi jeg var så aktiv, tog jeg ikke på i (fedt)vægt. Jeg var 184 høj og 78 kilo muskler.
    - Til gengæld var jeg også mere pirrelig. Detgjorde min lunte en kende kortere. Måske meget naturligt med så mange mg hormonpræperat.

• #12   25. okt 2009 Jeg fik en medrolkur i foråret hvor jeg startede på 600 mg. den første uge og derefter trappede stabilt ned.

Jeg havde konstant uro i kroppen og kunne slet ikke sove, hvis ikke jeg tog sovepiller, men det var sådan set også det. Så jeg har heldigvis ikke haft så mange bivirkninger af det, men det var også en kort periode.
    Min søster fik det gennem længere tid, og hun havde enorme bivirkninger af det!
    Min farmor har fået det for muskelgigt gennem flere år, og har aldrig haft bivirkninger af det.

• #13   25. okt 2009 Keld, er din colitis gået i sig selv?

Kommentér på:
Prednisolon - Bivirkninger og andet

Annonce