{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.925 visninger | Oprettet:

Meget svimmel {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har nu i 4 dage været ekstrem svimmel, og vil derfor spørge om der er nogen der kender til det...

Det er næsten hver gang jeg kigger rundt, eller går rundt, at omgivelserne ser ud som om de rykker sig et par gange.. Det er virkeligt ubehageligt, og gør det svært at fokusere.
, hvis jeg sidder i sofaen og oplever at hjertet lige hopper over en gang eller 2, flakker mit blik også ekstremt... Rummet ser ud som om det rykker sig et par gange...

- Hvad kan det skyldes?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget svimmel
  • #1   20. okt 2009 Sådan har jeg haft det i 2 uger nu. Du skal lige forbi din læge.. Det var jeg og fik at vide, at det var en virus, der havde sat sig på balancenerven. Han mente jeg ville være klar til arbejde et par dage efter "med god vilje". Det var jeg bestemt ikke og er heller ikke endnu.

Men jeg skal til ørelæge i morgen, for lige at blive tjekket. For jeg har fået fortalt at det også kan skyldes grus/krystaller i ørekanalerne.

Men smut til din læge i første omgang.

• #2   20. okt 2009 Kald mig bare dum. ELLER?? <, hmm ja måske.. fik bare målt det for noget tid siden, og der var det normalt. (I forbindelse med angst anfald).

Jeg er mega forkølet, så har lidt håbet at det bare var feberen der gjorde det... Men det tror jeg ikke rigtigt på mere.

• #3   20. okt 2009 Min læge har ikke nogen tider i morgen kan jeg se :O(

• #4   20. okt 2009 RIng derop i den time I kan. De må have akut tider. Det havde min.. Så bare ring i morgen tidlig...

• #6   20. okt 2009 Hvad gør de ved sådan noget?
    må prøve at ringe i morgen. :O)

- nej jeg tager ikke noget medicin.

• #7   20. okt 2009 Ja jeg håber jo at det ER de sten.. Så er lidt spændt på i morgen

• #8   20. okt 2009 Det er så typisk..
    jeg var hos lægen i går fordi jeg har ligget med smerte anfald i weekenden... Så får jeg konstateret galdesten...
    Men svimmelheden kan ham den nye læge ikke lige se grunden til...
    Og nu hvor den stadig er der konstant, kan jeg snart ikke holde det ud længere. Til læge igeeeen.

• #9   20. okt 2009 Jeg kan huske, at du har fået antidepressiv medicin - det lyder som udtrapningssymptomer....

• #10   20. okt 2009 Brølerstuderende Bente H, ja det stoppede jeg på for en uges tid siden...

Men jeg undre mig lidt, for jeg oplevede også noget svimmelhed for et par mdr siden.. Og i 2 timer i træk kunne jeg ikke se andet end flimmer for øjnene, når jeg kiggede på noget.. - Kunne kun se noget ud af øjnkrogen.

Nu er jeg så svimmel konstant, og føler at hele rummet gynger når jeg kigger rundt, eller rejser mig.

• #11   20. okt 2009 Nu syns jeg godt nok snart det ville være rart at være RASK. smiley

Synes sku jeg er uheldig. Ss

• #12   20. okt 2009 Udtrapningssymptomerne forsvinder igen - men måske er du trappet for hurtigt ud? Man skal gå meget, meget langsomt til værks. Og det er ekstremt ubehageligt - jeg har også prøvet det. Jeg følte det også som om jeg fik sådan nogle "klik" i hjernen smiley

• #13   20. okt 2009 Bente, ja.. jeg trappede ud på 1½ uge ca...
    Fra 20 mg, til 10.. og så til 5. Og så slut.

Men så forstår jeg bare ikke at jeg også har oplevet noget lignende for nogle mdr siden... Det varede kun et par timer, men har aldrig oplevet noget lignende før. Kunne slet ikke se noget, når jeg kiggede direkte på det.. Det flimrede bare ekstremt for øjnene, som havde jeg stået mod sollys.

• #14   20. okt 2009 Nej, det er da lidt mystisk. Men du er trappet alt for hurtigt ud. Det er muligt din læge har sagt god for så hurtig en udtrapning, men en psykiater ville aldrig anbefale det. Og det giver altså den slags symptomer smiley Måske skal du tage lidt igen og så trappe lidt mere roligt ud? Tag en snak med lægen!

• #15   20. okt 2009 Uha galdesten har jeg også prøvet for 8 år siden og fik fjernet galdeblæren

Men med udtrapning af medicin, så ville jeg smutte omkring lægen lige meget hvad.

• #16   20. okt 2009 Hmm måske...
    Er bare ikke så klogt, da man ikke må tage dem under graviditet, og jeg lige er stoppet med p-piller for få uger siden, da vi gerne snart vil have vores første barn... :O)

• #17   20. okt 2009 Jeanette og Luna *, ja føj for en smerte... Både i skulder og ribben :O( Fik 2 anfald indenfor 3 timer... Har aldrig oplevet noget lignende...

• #18   20. okt 2009 - Så det med at de for få mdr siden mente at det var angst anfald jeg fik.. Det har de vist taget i sig igen..
    Bare de selv kan hitte ud af det. Gg.

Nu skal jeg scannes på sygehuset snart, så de kan se om der er tale om mange galdesten...
    MEN, min svimmelhed har åbenbart ingen forbindelse til dét.
    Så ser frem til at få undersøgt hvad den så skyldes. Suk

• #19   20. okt 2009
    Pia N * Sammy's moar<3 *

jeg fik fjernet galdeblære for to år siden. Inden da havde jeg det af h...... til. Bla svimmel, kvalme og smerter i brystet

• #20   20. okt 2009 Jeg ved fra 3 forsøg på at trappe ud af "lykkepiller" at svimmelheden kan været meget intens, også selvom man har trappet langsomt ud... over 6 mdr.
    Jeg kunne ikke gå pga svimmelheden. Den 4. gang trappede jeg så også på nogle andre der skulle være mildere og trappede over ved at drikke Seroxaten... badr.. Men jeg kunne så trappe 1 mg ned af gangen. Og det lykkes... Har så ikke forsøgt at komme ud af de nye, da jeg ikke er zombie på dem.

Men derudover har jeg også det jeg kalder wooow-svimmelhed i perioder. Lægerne aner ikke hvad det er, men det kommer oftest om natten, hvis jeg får rejst mig for hurtigt, så kører det hele rundt, så jeg må smide mig tilbage i sengen....
    Det fortager sig lidt de næste dage, men varer normalt 1-2 mdr før det er gået helt over, og så starter vi forfra et par mdr efter.
    Jeg gætter selv på at det er de øresten, men da jeg ikke tør at få den sat på plads (fordi man skulle blive enormt svimmel, og så får jeg opkastningsfornemmelser, hvilket jeg bliver panisk over), så har jeg lært bare at leve med det.

Men det generer ikke mine øjne rigtig, andet end at det virker som om ens øjne rykker sig i ryk fra side til side....

Og jeg er testet for meniere. Er du det?

• #22   20. okt 2009 Henriette & Michelle J, Ja det er virkeligt en intens smerte, når de anfald kommer.

- Dog mente den læge jeg var hos i går ikke at svimmelheden er fordi jeg har galdesten... For det blir man ikke svimmel. hmm. Må jo så gå ud fra jeg fejler 2 ting. Griner.

• #23   20. okt 2009 Bettina F, Hmm nej er jeg ikke testet for.. -hvad er det?

Og hmm.. Utroligt hvad sådan nogle lykkepiller kan gøre ved kroppen. Jeg syns aldrig jeg ku mærke dem, da jeg tog dem. Men tror gerne på at kroppen kan reagere kraftigt når man så er stoppet med dem.

• #24   20. okt 2009 Hugget fra netdoktor:

Hvordan føles Menières sygdom?

Menière beskrev en tilstand præget af:

Anfald af kraftig svimmelhed med kvalme og eventuelt opkastninger

nedsat hørelse i det angrebne øre under anfaldet

øresusen

Sygdommen har typisk et årelangt forløb. Svimmelhedsanfaldene varer oftest nogle timer, men de kan variere fra en halv time til et til to døgn. Svimmelheden kan komme som et lyn fra en klar himmel og så voldsomt, at det er nødvendigt at holde fast i en eller anden for ikke at falde omkuld.

Svimmelhedsanfaldene kan godt i starten være eneste symptom, senere vil man også opleve susen og nedsat hørelse i det ramte øre. Der er dog også sygdomsforløb, hvor der i en længere periode er øresusen inden svimmelhedsanfaldene viser sig. Svimmelhedsanfaldene vil ofte med tiden aftage i styrke og helt forsvinde, men kan dog nogle gange vende tilbage efter flere år.

Øresusen og hørenedsættelse optræder i starten kun samtidig med anfaldene, med vil siden være varigt tilstæde. Det er typisk, at der er stor forskel på, hvordan sygdommen forløber fra menneske til menneske. Nogle mennesker kan have et let forløb af kort varighed - mens de mennesker der er hårdest ramt må opsige deres arbejde, fordi de ofte er sengeliggende eller på grund af ulidelig øresusen og elendig hørelse. Der kan mellem svimmelhedsanfaldene til stadighed være lidt balanceusikkerhed.

Men der findes også en forening www.mtf.dk/

• #25   20. okt 2009 mht til "lykkepiller"... Jeg reagerede også voldsom da jeg startede på dem.... Min læge havde liiiiige glemt at jeg lider af panikangst og altså skulle starte på halv dosis, pga angsten kan bliver forværret.... Lå i sengen en uge pga af det, med voldsom kvalme + 1 gang næsten black-out.

2. gang jeg forsøgte at trappe ud af 20mg seroxat over et halvt år, der blev jeg efterfølgende nød til at komme helt op på 30mg seroxat, for at få en virkning.... Tilgengæld blev jeg så også zombie... Havde vilde mararidt.... Sov fra den årlige afprøvning af sirenen selvom min franske altan stod åben osv osv osv.
    Men firmaet hævder stadig man ikke kan blive afhængig.... Ja ja.... Jeg er færdig med glaxosmithkline smiley
    En jeg kender betalte 60.000 kr for at blive indlagt privat og komme ud af seroxat... Ja hun var faktisk i 21søndag i søndags smiley Altså ikke lige pga det, men pga depnet.dk

Jeg har virkelig kunne mærke en ændring fra Seroxat til kopipræperat til fontex (kan ik lige huske hvad det hedder)... I dag kan jeg både føle glæde, sorg, arrigskab osv.... Inden da var jeg følelsesløs... Totalt ubehageligt....
    Og grunden til at det var kopi til fontex jeg valgte var både fordi det er mildere + det er testet for at man kan bruge det under gravidetet...
    Dog kan al medicin selvfølgelig skade, og pt har jeg ingen overskud til børn, men hvis nu..... smiley

• #26   20. okt 2009 Det kan være for højt eller for lavt blodtryk ..
    Blod / jern mangel...
    Øjen-migrænne...
    Blodprop/ forsbævring...
    Betændelse / nerver..

Håber du får tid i morgen smiley
    - god bedring..

• #27   21. okt 2009 Tak for jeres indlæg :O)

Jeg har fået en tid her ved middagstid, så der blir jeg forhåbentligt lidt klogere på hvad det skyldes smiley

Bettina F, Lyder ubehageligt... Har heldigvis ikke oplevet noget, mens jeg tog medicin.. - Bortset fra mareridt hver eneste nat. Det har jeg stortset ikke mere af nu.

• #28   21. okt 2009 Det er det jeg håber mit er. Skal afsted om halvanden time

• #29   21. okt 2009 Min læge mener det er virus på balance nerven, efter jeg har ligget med forkølelse i en uges tid.

Ører, blodtryk og blodprøve ser normalt ud. :O)

• #30   21. okt 2009 Jeg var til ørelæge i dag og der var intet. Så ingen virus på balancenerven her. Bliver svimmelheden ved, skal jeg til neurologisk undersøgelse. Jeg har haft en fin dag i dag, så ved ikke helt hvad jeg snart skal tro..

Men jeg ringer under alle omstændigheder til min egen læge i morgen og får en tid hos dem..

• #31   22. okt 2009 Hm... Vi må da håbe der snart er bedring så :O(
    Det er sku ikke sjovt at gå og være så svimmel hele tiden...

Jeg kan selv mærke en smule bedring, men der er stadig en del svimmelhed. - Dog ikke konstant mere.

God bedring smiley

• #32   22. okt 2009 Tak i lige måde. Min læge mener, at det ER en virus, der er ved at gasse af, og vi skal lige se det an et par uger. Jeg ER i bedring.. Det kan jeg mærke. Testede i morges, med en lidt længere gåtur med Luna, og det gav en omgang, men nu må jeg prøve lidt af gangen

Kommentér på:
Meget svimmel

Annonce