Hund meget bange for lyde {{forumTopicSubject}}
Hej
Vi har en stor udfordring med vores hund. Det er en 1 1/2 år gammel (3/4 dansksvensk_ 1/4 Jack Russel)
Hun er blevet meget bange for pludselige og eller høje lyde. Hun har ikke tidligere udvist denne adfærd, udover nytårsaften 2014 hvor hun også var meget bange. I år har vi fået piller til hende hos dyrlægen som gjorde hende meget døsig og lidt svimmel og desuden fik hun nogle angstpiller. Det tog også det værste men hun var stadig bange.
Hun er efter den nytårsaften blevet ekstremt bang for alle lyde. Hun bliver bange hvis vi kommer til at træde på et kloakdæksel på tur og det bare giver et lille bump. Hun bliver bange når der kører en lastbil forbi selvom hun har set den (Jeg ved godt hun er lille i forhold til næsten alt . Meget ofte når vi ikke ret langt på gåturen inden hun trækker for at komme hjem bare der har været den mindste overraskende lyd for hende. Hun kan virke helt underdanig og krybe langs gulvet/fliserne ved blot mindre lyde. Det er det samme der hjemme hvis en skuffe bare lukker lidt hårdt så farer hun ind og gemmer sig under sofaen. Og der er mange flere eksempler på hendes bange reaktioner. Jeg er tænker det måske kan være hun har taget skade af de angstpiller hun har fået nytårsaften da det er blevet udpræget værre efter nytårsaften for 14 dagen siden.
Det er rigtig synd for hende og det er også frustrerende for os som ejere. Vi plejer at løbe med hende, det kan vi heller ikke gøre mere.
Jeg håber der er nogle der måske har nogle gode råd hvordan søren vi griber denne an
På forhånd mange tak for eventuelle svar og gode råd.
MVH Jesper
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
nov 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.854
I skal have fat i en dygtig adfærdsbehandler.
dec 2010
Følger: 89 Følgere: 66 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 934
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.202
Hund meget bange for lyde