{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.073 visninger | Oprettet:

meget bange hund {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har en sød chihuahua han på 7 mdr. i begyndelsen da vi havde ham, var der ingen problemer med gøen, men det er kommet pludseligt at han gøer meget. Det er i haven og i huset, ikke så slemt på gåture mere. Det virker mest af alt som om han er enormt bange, han gør og gør når der er den mindste lyd udenfor, og er næsten ikke til at stoppe igen. Han er vant til at sove på mit værelse om natten, hvilket gik godt, indtil han opdagede at min far går i seng midt om natten og når han kun kan høre lydene fra fodtrin og andet, bliver han bange. Gør og stiller sig under min seng og knurrer. Jeg åbner så døren og det hele slutter igen, men nu kan døren slet ikke være lukket mere, i nat var jeg alene hjemme, men lukkede stadig døren, alligevel gøede han helt vildt, indtil jeg åbnede den igen (den er lukket fordi han ikke kan overskue adgang til hele huset, og vi også har katte som skal have adgang der til). Nogle timer senere står han så i den anden ende af huset og gør af ingenting. Det er ved at blive anstrengende med alt hans gøen fordi han er så bange. Vi ved desuden ikke hvad der har gjort ham så bange smiley

Jeg har så tænkt på at forsøge at bruge thundershirt, men inden jeg køber den, ville jeg høre om i tror det kunne virke? og i så fald hvordan jeg så burde bruge den?

Hilsen Maja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  meget bange hund
  • #1   18. mar 2012 hmm jeg kender ikke der produkt du skriver om.. men jeg har også en meget frygtsom hund, der reagere på lyde.. dog ikke ved at gø, men ved at gemme sig i sin kurv eller løbe væk fra lyden hvis det er udenfor...
    jeg er begyndt at give hende Zylkene, det er et natur produkt som beroliger og giver hunden ro. sammen med den har jeg opsat DAP, som sættes i stikkontakten og som skulle give hunden en fornemmelse af en tryg base...
    jeg synes det hjælper....
    jeg vil nok koble noget træning på i forhold til dit problem.. f eks ved at give hende et signal for det at gø... det kan du gør ved lige inden du fornemmer hun skal til at gø, så giver du signal og roser med en godbid når hun gør..så stopper du også gøen, det er ikke nemt at gø med mad i munden. i starten vil det sikkert forøge hendes gøen, men hvis du er vedholdende og kun roser og giver guf når du har givet hende signal til at gø, så vil hun snart komme efter det...og så skal du ignorere hende når hun gøer..

• #2   18. mar 2012 du får lige et link.. www.zylkene.dk
    og (link fjernet)

• #3   18. mar 2012 Jeg ville nok få hjælp fra en vel renomeret adfærdsbehandler da man ikke kan afhjælpe et angstproblem før man ved hvorfor hunden er bange, for som med alle andre "symptomer og sygdomme" så duer det ikke "bare" at symptom-behandle, man er nødt til at finden grunden til angsten/ sygdommen/ opførslen før man kan hjælpe hunden.

Princippet er som du ser det samme uanset om det drejer sig om angst, sygdom eller andre problemer.

• #4   18. mar 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) .
    Det kunne godt være jeg skal ty til det. Jeg synes det er så synd for ham, og pt skælder vi ham ud for at gø, men det skærer i mit hjerte, fordi det jo er af frygt, det virker helt forkert at skælde ud for at være bange.

gitte F
    Tak, jeg vil kigge på det smiley

• #5   18. mar 2012 Anita. De 3 tøser`s slavinde. ;o) .
    Nu virker han også generelt som om han ikke har meget selvtillid, når jeg kommer hjem fx (der er altid nogen hjemme) kommer han løbene glad hen til mig, men lige det sidste stykke inden han når helt hen, kryber han lidt sammen, smasker meget, slikker sig meget om munden, ligger ørene helt ned og stiller sig ellers og vil gerne sige hej, men meget usikker på sig selv. Vi kan ikke se hvad der er gået galt, andet end jeg har en ide om det kommer derfra hvor jeg købte ham - der var det nemlig aldrig hvalpene der valgte folk til, men folk der valgte dem fra og til. De havde kun adgang til køkkenet, og når folk kom derud tog de jo hvalpene op. (jeg er blevet klogere til næste gang jeg skal have hund). Det tror jeg kan være en stor faktor.

• #8   18. mar 2012 isabelle M
    Han blev aldrig skældt ud de første 2-3 mdr da der ingen problemer var, men selv dengang reagerede han også med dæmpede signaler når jeg kom hjem.

• #9   18. mar 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid .
    det vidste jeg ikke, det kan jeg prøve, det med at aflede ham, her på det seneste er jeg begyndt at gå over og se hvad der er, og så stopper han, men når han så begynder igen 2 sekunder senere, bliver det træls

• #10   18. mar 2012 Suzy & Plette smiley .
    Vi bruger allerede meget kontakt, også når han bliver skældt ud, så når han søger øjenkontakt, dropper han jo alt andet og så roser jeg ham. Det har bare været svært at forklare familien om brugen af kontakt, da mine forældre engang brugte det at kigge hunden i øjenene når de skældte den ud smiley

• #11   18. mar 2012 jeg vil lige tilføje at jeg er enig i at problemet skal kulegraves..hvorfor har han pludselig mistet tilliden.. er han "bare" i spøgelsesalderen eller??

men vil stadig mene at det giver god mening at lære ham et gø signal... og så vil jeg også bruge afledning når han gøer..det lader til at det virker..du skal bare passe på at det ikke bliver til at han gøer og så kommer du..så har han nemlig lært dig et fint indkald... men afledning kan være at du kalder på ham...i en lys og glad tone, smider en bold, laver en sjov lyd, en skør bevægelse der kan fange ham mm..

• #13   18. mar 2012 Hvordan træner man selvtillid ind i dem?
    Han har jo altid krøbet sammen når man kommer hjem, men det med gøen er først kommet senere.
    Nogle gange sker det også at han sover og begynder at gø, og pludselig farer forvirret rundt i huset og gør videre, som om han ikke forstår hvad der er at gø af, men gør det fordi han vågnede af at han selv gøede.

• #15   18. mar 2012 Allergisk overfor snobber og storhedsvanvid .
    Så er jeg med, og lige til info er det en han smiley
    Vi går til hundetræning hver tirsdag, så jeg kan jo fx begynde at træne mere med de ting vi lærer. Derudover har jeg også en lydcd og min far har sagt at når jeg træner med ham, vil han gerne gå uden for og lave nogle lyde osv.
    Marvben har jeg købt, men det siger ham ingenting da han skal kæmpe for at få det ud, han giver meget hurtigt op hvis han ikke får noget ud af det på meget kort tid. (lidt ligesom jeg selv når jeg prøver at være sund og træne for at tabe mig og der ikke sker noget med vægten på 2 dage ;))

Jeg vil helt sikkert forsøge det du siger!

• #16   18. mar 2012 Men som min mor lige siger til mig; hvis hun kommer hjem efter at have købt ind, så går hun først ud i køkkenet (hvor han ikke kan komme ud) og stiller poserne og så kan hun sige hej til ham bagefter. Men så er han gået igen, og har ikke den store lyst til at sige hej bagefter som om han bliver skuffet og pigesur . Er det så stadig måden, at vente med at sige hej? Hvad betyder den reaktion, hvis nogen ved det?

Kommentér på:
meget bange hund

Annonce