tv udsendelse: om handicappede?? {{forumTopicSubject}}
har i set det der program "tosset med kærlighed"??
hvis ikke så er det på kanal 4, og det handler om handicappede mennesker der bliver kærester med hinanden.
jeg synes man hører flere og flere mennesker gør grin med dem og der kommer bare flere og flere programer hvor de handicappede bliver ustillet som savlende fæ hoveder der vakler rundt og siger noget som "se jeg har lige pillet næse?!".
synes faktisk det rigtig synd for de handicappede,,
forstår som godt at de gerne vil tages alvorligt, selvom deres handicap.
men jeg synes ikke sådanne programer er specielt gode, for de bliver udstillet og gjort grin med, uden de egentlig ved det.
nu har jeg så selv en storebror med socialthandicap, og de bliver tit sat i bås, som en særling, eller en giga nørd med bumser og briller, de sidder bare med computere hele dagen osv..
men min storebror er bare slet ikke sådan..
min holdning er lidt at hvis man skal lave sådan et program så gør det alvorligt, istedet for at gører dem så til grin.
undskyld jeg bare kommer med det pludseligt, og hvis jeg støder nogen, men så nemlig programmet (kan ikke huske hvilken dag xD) og har bare sådan tænkt på det lige siden og det gør mig rigtig led og ked af det at nogen bare sætter sådan nogle mennesker i bås som et gakket fjols med abstinenser og skæve hænder.
ville egentlig bare ud med det..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
men jeg tror faktisk et det giver folk et bedre billede af handicappede.. Normalt kan det godt være tabu, og hvis ikke man har en handikappet i familien, er det begrænset hvad man ved det.. Derfor tror jeg det hjælper til at udviske nogle grænse.r.
Så kan det godt være at folk går og citerer Morten og Peter hele tiden, men er det ikke bedre at handicappede får en eller anden form for kult-status frem for at der hviskes om dem i krogene?
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 1.095
At det er synd for dem .. Hmm .. Det synes jeg ikke ... De har selv valgt at være med i dette program og de er nok på en eller anden måde klar over at deres sætninger vil blive husket og gjort grin med .. Det samme sker jo også når f.eks. statsministeren siger noget, så er der også nogle der gør grin med ham .. Sådan er medieverden nu bare !
Jeg er selv fysisk handicappet og jeg har selv været med i et indslag omkring at folk glor på en handicappet istedet for at spørge (emnet var tabu) og der sagde jeg at folk må hellere spørge end at glo .. Det var et "alvorligt" indslag, men tilgengæld så er det nok også et indslag som alle har glemt (hvis de så end har set det) .. Hvis indslaget med mig havde været gjort underholdene, så var det nok husket noget mere ..
Min pointe er bare at jo mere underholdene det er, jo mere husker folk det og jo mere tjener producenterne !
dec 2008
med et så synligt handicap som du har, kan du vel også skrive under på at jo oftere folk oplever den slags, jo mindre tilbøjelige er de til at reagere?
I min familie har vi en del blinde folk, og det er jo igen en anden type handicap, men ja, her kræver det også at folk vænner sig til det og ikke tager det så højtideligt. Nu er blindhed jo så ikke lige så tabu som f.eks spastikere..
I min familie har vi en "grov" omgangstone omkring det hele.. Jeg plejer at joke med at når vi rafler om gaverne til juelfrokosten, vil jeg sidde ved siden af min morbror! For når han så skal have forklaret øjnene på terningen kan jeg snyde ham
Men den slags er bestemt heller ikke accepteret alle steder.. lavede en joke på samme niveau da jeg snakkede med en jævnaldrende med en blind far - det faldt IKKE i god jord!..
apr 2008
dec 2008
det var mere at jo mere vante folk bliver til at møde andre med forskellige synlige handicaps, jo bedre bliver de til at håndtere det?
Jo oftere man ser den slags, jo sjældnere vil folk pege og hviske, men bare acceptere at sådan er folk altså..
Jeg ved jo at du sidder i kørestol, fra ude i klubben (Ishøj, hvor du var ude med Sascha et par gange)..
apr 2008
Ja, Sascha og jeg håber da også på at kunne vende tilbage til træningen en dag Ligenu skal jeg bare have styr på min egen situation først Men hun har det skam godt .. Hehe ..
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Vi er nogle der gerne vil bytte bolig og har ansøgt herom for snart en måned siden....kommunen og en byggetekniker står inde for den ombygning der skal til, for at de kan få mit hus og dermed plads til deres handicappede søn.
Foreløbig ligger sagen i vores bestyrelse og ´sylter´ - vi fik den besked at ´der findes jo egnede hjem for sådan nogle og mongoler (hvilket sønnen IKKE er) ikke hører til her...´ - stod det til dem ville de ikke få det, og vores formand vil gøre alt for det ikke lykkes....
Så i dette ´pæne´ sølvbryllupskvarter er der altså ikke plads til et barn der sidder i kørestol ??!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Min lillebror på snart 39 er både fysisk og noget mentalt handicappet, men ikke nok til at han ikke føler sig "udstillet" som dum i hovedet. Det har været hårdt at være vidne til hvor ked af det han kan være over at være sat i bås. Da vi var børn, var jeg meget berørt over at folk gloede og pegede på ham når vi var i byen. Det var mest fordi han mangler den venstre hånd og har protese på. Det var nærmest en "sensation" når folk så ham, for sådan en har man aldrig set før. Som voksen synes jeg hans mentale handicap er den største "hemsko" for ham, det er det folk ser og "går uden om". Det har været svært nok at leve med en bror der er handicappet, og nogen gange har jeg bare haft lyst til at sige noget til folk der bare står og stirrer og peger. Det er ikke særlig "voksent" at agere på den måde.
Jeg forstår til dels folks reaktion, især børn. Men i dag bor vi altså i et land der er så veloplyst om handicap, at det bør ikke være en sensation at se en handicappet.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Det er hvertfald min tanke gang? Når jeg møder et handicappet menneske på gaden så er jeg altså kun et menneske... Og at være menneske betyder at man er nysgerrig og at hjernen lægger mærke til det som evt "falder uden for normen" Men jeg kan jo høre min mors stemme fra barndommen der siger ikke stirre, så i stedet kigger jeg venligt, evt giver et smil til den handicappede som jeg ville til enhver anden jeg fik øjenkontakt med. Jeg bilder mig ind at de derved godt ved at mit øje faldt på dem, fordi de var anderledes, men at jeg ikke ser ned på dem. For det gør jeg ikke, psykisk eller fysik handicap, så har de jo ikke selv valgt det.
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 153 Svar: 455
maj 2006
Der har heldigvis været situationer hvor ubekendte har spurgt direkte og de har fået et venligt svar, sikkert fordi de har vist interesse og omsorg. Kun et gæt.
jun 2007
apr 2008
Håber at den familie med deres handicappede søn for deres sag i orden med boligbytningen
Camilla aka. Pylremor - Vil meget gerne svare på dit spørgsmål omkring det med at kigge i stedet for at kigge væk. Hvis du går i et supermarked, så smiler du vel heller ikke til alle og enhver?, men samtidig så er det jo heller ikke fordi du måske kigger væk. Faktisk er du jo bare ude og handle og kigger på varerne. Når der så PLUDSELIG kommer en i kørestol, hvorfor så kigge og smile? .. Hvorfor ikke bare fortsætte med at handle? .. Jeg ville på ingen måder føle at personen der handler ignorer mig. Faktisk, så nogle gange når folk smiler til mig, så tænker jeg "hvorfor smiler du til mig, vi kender jo ikke hinanden" ... Ved ikke om det var et svar egentlig, nok mere et perspektiv
maj 2006
jun 2007
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Jeg er målløs !
Måske derfor Danmark ikke er det lykkeligste land længere - tror vi ligger på 16. pladsen !
Er vi blevet nogle egoistiske r*vhuller, der har sig selv nok og ikke tolererer mennesker udenfor normen - gælder også indvandrere....? :((
apr 2008
tv udsendelse: om handicappede??