{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TV udsendelse om forbudslisten
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 971
    #1   18. jan 2018 Jeg ved at hende der fik aflivet sin hvalp for noget tid siden skal medvirke.

så jeg har min tvivl om hvor konstruktivt udsendelsen bliver. tænker at det bliver noget hen af " en hund er hvad man gør den til", og hundeejere som smider al ansvar fra sig..

men håber at jeg tager fejl.

• #2   18. jan 2018 Jeg har ingen ide, om hvad man kan forvente, men jeg tænker, man skal nok ikke sætte forventningerne for høje. Men jeg har da et håb om, at begge sider kommer til orde.

• #4   18. jan 2018 Tror jeg, at jeg vil prøve at se. Tak for info smiley

• #5   18. jan 2018 Det var da et fint lille program. smiley

• #6   18. jan 2018 Det er altid godt, når raceforbudene bliver bragt op.
    Men som altid var det kun om terrier/bulldog racerne.
    Intet om det faktum at de forbudte store vogtere aldrig har været et problem, i Danmark eller noget andet land

• #7   18. jan 2018 Det var et ok program. Med en masse gode informationer.
    Kom til at tænke på, hvor meget det koster samfundet hvert år, at ca. 5000 mennesker behandles for bidskader på skadestuen ?

Ville ønske at der blev ført bedre regnskab med bidepisoder både med hunde og mennesker. Såvidt jeg har kunnet læse mig frem til, er antallet af bidskader på både mennesker og dyr, nogenlunde konstant, hvilket revurderingen af virkningen af hundeloven i 2013 også bekræfter.
    Desværre vil der altid være en vis usikkerhed både mht. race og mht. antal af bidepisoder, da det ikke er alle episoder der bliver registreret.

Spændt på at se hvad resultatet bliver, næste gang man gør status på om hundeloven har haft en effekt på antallet af bidskader !

• #8   18. jan 2018 De store vogtere er for dyre og for besværlige at eje, for dem der har hund for at skræmme andre.

Tornjak, jeg fatter det simpelthen ikke at den er der. Den gad jeg godt at vide hvorfor/hvordan den havnede på listen.

Jeg har aldrig mødt en Irl, men den er de steder jeg har læst om den, beskrevet som en rolig familiehund.

At den er vagtsom gælder jo stort set alle bjerghunderne. Men måske har den en fortid jeg ikke er faldet over. Mig bekendt har den aldrig været brugt som kamphund nogen steder, og skulle i temperament minde om Grosseren og mange af de andre Alpe bjerghunderne.

Måske vi har en HG'er med Kroatisk, Bosnier baggrund der ved om den har et vist "ry" i hjemlandet som retfærdiggør at den er der? Det er ellers deres nationalhund. smiley

Kommentér på:
TV udsendelse om forbudslisten

Annonce