Tv udsendelse til eftertanke. {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg godt, at det er en tråd om Basta.
Men jeg mener da, at det giver da stoft til efterretning og omtake, inden man begiver sig ud og køber en hvalp.
Jeg mener at det er da godt – at man følger op på og konfrontere de hvalpefabrikker/hundehandlere som kun er interseret i at tjene penge på hunde, som man faktisk er ligeglad med, om hvordan hvalpen har det.
Jeg undre mig bare over, at de dårlige forklaringer disse hundehandlere kom med, man kunne ikke fortælle om hvorfor at evt. en stamtavle tilhøret en anden race, end den hvalp man havde solgt, man kunne heller ikke fortælle hvorfor at man ikke retter sig efter påbud om karantæne, når dette kommer fra en dyrlæge.
Jeg mener at der blev virklig stillet mange spørgsmå, som hundehandlerene ikke ville eller kunne besvare.
Men det kom da frem at de ikke var interseret i at forsætte med at sælge hunde. Nu får vi jo at se, om det virkelig holder..
Men jeg vil da også nok sige, at de hvalpekøbere burde, have orieneret sig noget bedre, inden man handlere.
Hundeverden er en rigtig gårzone, men en masse dårlig og rådne kar, nemme og hurtige penge.. Ja der står meget på spil..
Jeg kan kun give et råd, til nye hvalpekøbere,, kontakt evt. DKK og få en godvejledning, inden du begynder at handle på egen hånd..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg så ikke selv sådanne programmer før jeg fik hund, må jeg indrømme.. Der skal nok være nogen, der køber hunde stadigvæk..
Og du får altså heller ikke kun sunde hvalpe igennem DKK..
Min hunds far burde ikke have været brugt til avl, men det blev han.. Jeg anede ikke selv alverden om hd og aa dengang..
Og det er DKK..
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Men i sidste ende er det sig selv, som skal tage en beslutning..
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 7 Emner: 95 Svar: 999
Så ansvarsfulde kunne man ønske sig alle var , som solgte hunde! Men de har osse lavet et kæmpe job inden de så finder hjem til de små. Og har du spørgsmål , så ringer man bare og de er klar på at hælpe... og man får lov at møde andre som har købt hvalp hos dem ...
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Selføllig, har køberen også sine fejl, Men som køber er du jo solgt når du ser sådan små dejlige kræg, og så bliver det med hjeret og ikke hjernen, der bliver handlet..
Mange falder jo pladask for en lille sød og nuttet hundehvalp, og det benytter sælgerens sig af..
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
I denne forbindelse er stamtavlen ikke vigtig, men sundt opdræt koster penge, om det så er med eller uden tavle. Og når jeg ser, at så mange ikke vil betale det, det koster, så kan jeg godt forstå, hvorfor hundehandlerne ser det her som en fantastisk geschæft.... Det tror da pokker!!
Når mennesker er for nærige til at betale for deres hunds sundhed, så er det da fuldstændig logisk, at dette fortsætter...
aug 2006
aug 2006
sep 2005
sep 2005
aug 2006
sep 2005
sep 2005
sep 2005
sep 2005
sep 2005
sep 2005
sep 2005
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 295
Jeg opfordre som Opdrætter alle der skal købe hund, uanset stambog, race eller gadekryds...besøg det sted hunden kommer fra, gerne flere gange, og også gerne før hvalpene bliver født. Brug sund fornuft...
Forlang at se moderen til hvalpene, og se sundhedsattester, stambøger sundhedsoplysninger m.m.. (på begge forældre) Søg på nettet udfra disse oplysninger, i DKK på hundeweb...andre hunde kan eventuelt findes på forskellige hjemmesider...og mærk så efter i maven. Snak gerne med andre der har samme race, og der eventuelt kender Opdrætteren. Det kræver et godt fodarbejde, og det at købe hund er altså ikke det samme som at køre end i Føtex efter en liter mælk. Det kræver tålmodighed, omtanke og ikke mindst et ordentligt forarbejde....
/Anja
Det her læses jo også kun af dem der har hund:-)
Det kan bare ikke siges for tit....så længe disse hundehandlere har købere, så kører butikken...og lige så længe vil de sælge hvalpe...
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.781
Tv udsendelse til eftertanke.