{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Tv udsendelse til eftertanke. {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg godt, at det er en tråd om Basta.

Men jeg mener da, at det giver da stoft til efterretning og omtake, inden man begiver sig ud og køber en hvalp.

Jeg mener at det er da godt – at man følger op på og konfrontere de hvalpefabrikker/hundehandlere som kun er interseret i at tjene penge på hunde, som man faktisk er ligeglad med, om hvordan hvalpen har det.

Jeg undre mig bare over, at de dårlige forklaringer disse hundehandlere kom med, man kunne ikke fortælle om hvorfor at evt. en stamtavle tilhøret en anden race, end den hvalp man havde solgt, man kunne heller ikke fortælle hvorfor at man ikke retter sig efter påbud om karantæne, når dette kommer fra en dyrlæge.

Jeg mener at der blev virklig stillet mange spørgsmå, som hundehandlerene ikke ville eller kunne besvare.

Men det kom da frem at de ikke var interseret i at forsætte med at sælge hunde. Nu får vi jo at se, om det virkelig holder..

Men jeg vil da også nok sige, at de hvalpekøbere burde, have orieneret sig noget bedre, inden man handlere.

Hundeverden er en rigtig gårzone, men en masse dårlig og rådne kar, nemme og hurtige penge.. Ja der står meget på spil..

Jeg kan kun give et råd, til nye hvalpekøbere,, kontakt evt. DKK og få en godvejledning, inden du begynder at handle på egen hånd..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tv udsendelse til eftertanke.
  • #1   14. nov 2008 Og hvor mange ikke-hunde ejere så programmet i går?

Jeg så ikke selv sådanne programmer før jeg fik hund, må jeg indrømme.. Der skal nok være nogen, der køber hunde stadigvæk..

Og du får altså heller ikke kun sunde hvalpe igennem DKK..

Min hunds far burde ikke have været brugt til avl, men det blev han.. Jeg anede ikke selv alverden om hd og aa dengang..

Og det er DKK..

• #2   14. nov 2008 Det Jeg mener Med DKK - Er at her kan man få vejledning mm. og de har avlsvejledere, som kan være dig behjælplig,
    Men i sidste ende er det sig selv, som skal tage en beslutning..

• #3   14. nov 2008 Jeg har to af mine Yorkier UDEN stambog , og kan kun sige at De kommer fra de bedste opdrætter jeg til dato har mødt.
    Så ansvarsfulde kunne man ønske sig alle var , som solgte hunde! Men de har osse lavet et kæmpe job inden de så finder hjem til de små. Og har du spørgsmål , så ringer man bare og de er klar på at hælpe... og man får lov at møde andre som har købt hvalp hos dem ...

• #5   14. nov 2008 I´m ACE! .

Selføllig, har køberen også sine fejl, Men som køber er du jo solgt når du ser sådan små dejlige kræg, og så bliver det med hjeret og ikke hjernen, der bliver handlet..

Mange falder jo pladask for en lille sød og nuttet hundehvalp, og det benytter sælgerens sig af..

• #6   14. nov 2008 Jeg ser herinde meget ofte, at folk ikke gider at betale de par tusind eller fem ekstra kr. for at få en hund med stamtavle..

I denne forbindelse er stamtavlen ikke vigtig, men sundt opdræt koster penge, om det så er med eller uden tavle. Og når jeg ser, at så mange ikke vil betale det, det koster, så kan jeg godt forstå, hvorfor hundehandlerne ser det her som en fantastisk geschæft.... Det tror da pokker!!

Når mennesker er for nærige til at betale for deres hunds sundhed, så er det da fuldstændig logisk, at dette fortsætter...

• #7   14. nov 2008 Colour hvalpe bliver dehydrerede på under et døgn... Og parvovirus er så aggressiv, så der bare ikke går lang tid... Jeg mener ikke, man kan klandre køberne for ikke at have handlet ansvarligt i forhold til at hundene blev syge. Man kan klandre dem for at købe der, hvor de har købt.

• #8   14. nov 2008 Ja, det er virkelig en sygdom fra helvede for hundehvalpe!!

• #9   14. nov 2008 Colour C> Ja Futte er en fin Figini hund , efter Joe og Kiara! Han har vundet 1 præmie på udstilling i Herning , men er nu klippet kort.. ! Han er bestemt en dejlig Yorkie...

• #10   14. nov 2008 Colour> Tror når man først har fået en Yorkie så er det altid Yorkie...*SS* Figini havde da vi købte Futte en mini mini han ,gad egentlig vide om hun selv beholdte ham...den var kun halv str af Futte den gang.... Har ikke rigtig fuldt med om Betina stadig udstiller , ved du det ?

• #11   14. nov 2008 Colour, jeg er tilflytter til Langeland fra Nordsjælland.. ;o)

• #12   14. nov 2008 Colour > Hvor mange hunde har du så?

• #13   14. nov 2008 Colour > Jeg mener stadig de bor i Varde... Nej jeg har nemlig ikke mødt hende til udstillinger , men nu gør jeg det jo heller ikke mere selv... er ikke så god til det der at være på i ringen.... *S* Men ser altid udstillingerne i Herning... på nær Yorkierne i år. (hulk)

• #14   14. nov 2008 Colour> De to du har hjemme hos dig ser bestemt dejlig ud..... Jeg ville ønske jeg havde mere tid , for så havde jeg osse flere hunde. Men har ikke tid og overskud når man osse arbejder fuld tid , til flere end seks hunde... Det kræver jo sit. De skal hver især have alene tid osse , men manden hjælper mig og det går fint , men skal ikke ha flere end dem vi har pt.

• #15   14. nov 2008 Og naboerne griner , fordi Anette hun fiser altid rundt med en eller flere hunde uanset vejret... Har endda en vi tit møder som hver gang siger: hvilken tur er du nu på ? to tre eller fire... hi hi

• #16   14. nov 2008 Ja de tre Yorkier kræver en del pels pleje.... Især hvis vejret er dårligt.! Vil sige at skulle jeg være alene om det hele , skulle jeg enten ikke arbejde , eller kun ha tre af hundene...*S*

• #17   14. nov 2008 Ha ha ha ha ja folk er nemme at komme i kontakt med når man har sådan en flok med... looooool

• #18   14. nov 2008 Jeps... Knus

• #19   14. nov 2008 Det er nok til dels rigtigt, at det fortrinsvis er hundefolket der ser en udsendelse som denne. De mennesker der senere ønsker sig en hund, ved for manges vedkommende nok ikke hvilken jungle de træder ind i...
    Jeg opfordre som Opdrætter alle der skal købe hund, uanset stambog, race eller gadekryds...besøg det sted hunden kommer fra, gerne flere gange, og også gerne før hvalpene bliver født. Brug sund fornuft...
    Forlang at se moderen til hvalpene, og se sundhedsattester, stambøger sundhedsoplysninger m.m.. (på begge forældre) Søg på nettet udfra disse oplysninger, i DKK på hundeweb...andre hunde kan eventuelt findes på forskellige hjemmesider...og mærk så efter i maven. Snak gerne med andre der har samme race, og der eventuelt kender Opdrætteren. Det kræver et godt fodarbejde, og det at købe hund er altså ikke det samme som at køre end i Føtex efter en liter mælk. Det kræver tålmodighed, omtanke og ikke mindst et ordentligt forarbejde....
    /Anja
    Det her læses jo også kun af dem der har hund:-)
    Det kan bare ikke siges for tit....så længe disse hundehandlere har købere, så kører butikken...og lige så længe vil de sælge hvalpe...

• #20   14. nov 2008 ja det er godt der bliver rusket op i de hundehandlere,men så længe der er købere der er naive nok, stopper det nok ikke, desværre

Kommentér på:
Tv udsendelse til eftertanke.

Annonce