{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Folk der flytter fra sit kæledyr! {{forumTopicSubject}}

Kan bare blive så harm.
Fik i mandags besøg i min have af en kat, som mest af alt lignede et stort spørgsmålstegn... Min søn opdagede den, og kaldte den til sig. Jeg kom ud, og den sprang op til mig, og gemte hovedet i min skulder, mens den trykkede sig ind til mig.
Da jeg ville sætte den, hang den desperat fast i mig, og lænede sit hoved op mod min kind. Jeg tog den med ind, satte den på badeværelset, med en skål vand og mad. Den kastede sig over maden, og gav den lidt fred til at spise. Den hvæsede af min hund, så katten blev på badeværelset.
Da jeg kiggede til den et par min senere, var den så kælen og legesyg, så ingen tvivl om, at det var en tam kat.
Dette var mandag aften, så tænkte den kunne være på badeværelset til næste dag, hvor jeg så kunne jeg sætte sedler op. Det nåede jeg ikke, for om formiddagen kom min nabo ind, med hendes to drenge, og de kunne konstatere, at det var nogle i to opgange længere henne, der ejede den. Men men men, de var flyttet i weekenden, uden at tage katten med sig, som iøvrigt altid har været indekat, og aldrig været ude, andet end i en taske.
?? Blev sqda harm og gal over, at folk bare kan flytte fra et kæledyr, smide den ud, som var det skrald. Den kan ikke klare sig udenfor på denne årstid, den ved jo ikke engang hvordan den skal jage!

Nå, men ringede til dyrenes beskyttelse, deres kredsformand, til to kattehjem, til kommunen, og ingen kunne hjælpe.. Katten var ikke skadet, så den havde ikke brug for akut hjælp, kommunen havde opbrugt, ja opbrugt, deres kvote for i år, så selvom det var en hidsig viildkat, kunne de ikke have gjort noget, ring igen til januar!
Kan det passe, man ligefrem skal gøre katten ondt, for at nogen vil hjælpe den?
Jo jo, jeg kunne da køre til det nærmeste dyreinternat (på hvad, min søns skateboard??) og iøvrigt lige betale 500kr for det også....

Ringede så til boligforeningen, som ville undersøge sagen, og derefter tage kontakt til mig igen. Ja tak.. Først igår formiddags, kom en vicevært og ringede på, så på den, jo, det skulle de lige tage op på mødet kl halv elleve, og se hvad de kunne gøre.
Har så ikke hørt fra dem endnu, og står med en meget kælen og legesyg kat på badeværelset..
Han er faktisk enormt kærlig, han kører sin kind mod min, han ælter mig, uden at bruge kløerne, og er bare så nuser... Har da haft kat, mens jeg boede hjemme, men denne bryder sig ikke om Balder, og eftersom Balder skal vaccineres på tirsdag, har jeg bare ikke råd til at skulle have den her, uanset...

Nogen foreslag? (Og undskyld længden, he he)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der flytter fra sit kæledyr!
  • #1   17. sep 2009 Ej jeg forstår dig godt!
    Jeg havde gjort det samme..
    Jeg blev også fuldstændig harm over min papsøster fortalte at hendes mor også bare sætter deres fuldvoksne indekatte ud i gården når de ikke vil have dem mere... for så bare at anskaffe sig en ny killing.. osv osv.
    Blev fuldstændig målløs, tænk at en pige bliver opdraget til at tro at det er sådan man behandler dyrene... smiley

Kender du ikke nogen der har plads og mulighed for at tage den til sig, indtil der kommer styr på sagen?

• #2   17. sep 2009 Desværre nej, min moster og onkel, som bor på landet, har forespurgt rundt omkring, men ingen har plads til den.. Det er bare så synd, men han har vist fundet sig til rette i en af mine kurve på hylden på badeværelset, men det fortjener han bare ikke, sådan en lille nuller. Fatter bare ikke folk kan have den indstilling til et kæledyr, de burde skamme sig!

• #4   17. sep 2009 ja et godt forslag ville da være at kontakte dem der ejer den, for den kan jo være sluppet ud under flytningen, og de så ikke har kunnet finde den igen, og måske kommer ind imellem og kigger sfter den.

• #5   17. sep 2009 Hvis ingen vil ha' den så put den i en kasse, skriv en seddel om hvordan og hvorledes og så aflever den som 'hittegods' hos politiet..
    Bare ind på skranken med den og sig "her, vores nabo er flyttet fra deres kat og jeg vil ikke ha' den rendende i min have og langsomt dø af sult"

Så må politiet jo køre den videre til hvad den så skal og betale regningen.

• #6   17. sep 2009 Sådan er det desværre.

Da vi flyttede i hus, boede her en "vild"kat ..... det var en af ejerens tidligere katte's killinger som var født udenfor ... selvom den var vild, så boede den her .... den lå ALTID i haven eller på terassen og hvis hundene ikke var hjemme kunne den sågar prøve at snige sig ind .... og jeg skal ikke nyde noget med Trunte i hvert fald.
    Lidt efter fik den killinger i haven, som vi måtte ud og flytte på .... så de ikke var i nærheden af trunte, der var heller ikke nogle der ville hjælpe, og jeg kunne ikke tage dem ind pga min hund... hun valgte så at flytte dem da de blev større, og katten er også forsvundet med tiden - lever dog stadig.

Jeg arbejdede på Lalandia for noget tid siden, folk købte sig en feriekat og lod den blive dernede ..... der var fyldt med katte, og hver vinter kunne jeg sidde og dele madpakke med en meget kælen og sulten kat.
    Vi skulle ringe op når der var en udsultet kat, så ville der komme nogle og skyde den - men stakkels katte, det var tydeligt at allesammen var kælne katte, der engang havde en familie.

• #7   17. sep 2009 Det er lige før jeg forbarmer mig over staklen smiley det lyder jo som verdens største kælepot som bare vil have kærlighed og nusseri, og så er den blevet efterladt på den måde smiley øv hvor er det trist smiley

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #8   17. sep 2009 Jeg kan da sætte katten og dens historie ind på Kattegalleri. Der skal nok være en som syntes, at hun ik har nok katte *gg*

• #9   17. sep 2009 Kan jo også være, at katten kan vænne sig til en hund eller lære at acceptere hundens tilstedeværelse, så den kan bo sammen med en hund smiley

• #10   17. sep 2009 Kan det være at katten under flytningen er smuttet og de ikke har kunnet fange den.....blot en tanke.

• #11   17. sep 2009 Det er så forfærdelgit hvordan katte tit bliver behandlet :o(
    Jeg bryder mig ikke meget om katte, men nøj jeg bliver alligevel sur på deres vejne... De fortjener sgu et godt liv!

Kommentér på:
Folk der flytter fra sit kæledyr!

Annonce