{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

tur med hesten, endte med dårligt :( {{forumTopicSubject}}

jeg var ude og gå en tur med amadeus smiley " fredags"
vi elsker og gå tur og han bliver vand til trafiken smiley

men hold op et møde vi havde med et barn.

vi kommer gående stille og roligt og afslappet.
og lige med et kommer en pige løbende ud i os.
kan ikk finde ud af om hun ramte ham eller kun tæt på.
men han hopper sidelænds ind i mig med et brav.
jeg røger i asfaltet og han snubler over mig.
jeg rykker mig på jorden så han kan komme op. han springer alt hva han over mig for ikk at ramme mig.
han vender rundt og kigger på mig imens jeg kommer på benene.
får ham kigget igennem og han har ikk fået en skremme.:)

så står damen så og holder om sin datter og siger godt der ikk skete hende noget.
øhhh jeg står der og bliver paf... skete der ikk noget.?
øh har du kastet et blik på mig eller min hest der skræmt fra vid og sans?
hvorfor har du ikk lært dine børn ikk at løbe ud foran hesten hvis de vil se den og snakke med den?
altså det et dyr og ikk tanke læser.

jeg var så gal og hun bare stod der og beskyttet sit barn i stedet for at forklare at sådan noget gør man ikk.!

så nu ligger jeg med asfalt sår på knæet smiley

andre der har haft møder med børn eller andre mennesker der bare slet ikk tænker sig om?

surt suk fra mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tur med hesten, endte med dårligt :(
  • #1   3. aug 2009 jep - forældre der ser mig og hunden og siger til deres børn "løb hen og klap den lille hund" ..... øh! nej! Jeg prøvede i lang tid at fortælle dem, at hun var bange for børn, men dte bliver ikke respekteret smiley så nu siger jeg konsekvent at hun bider! så plejer de at holde deres møgunger for sig selv

• #3   3. aug 2009 Generelt bare folk der løber forbi hunde og bliver sure over at "man ikke har styr på sin hund" når den gerne vil løbe efter dem.. Selvom man har den i snor..

Til Kelly, håber ikke episoden har ødelagt jeres trafik træning, der er ikke noget værre end af blive skræmt på sådan en tur, da jeg havde min unghest og var ved at trafiktræne ham kom der en flok unge drenge kørende i noget brian-agtigt bil, med vinduerne rullet ned, høj musik og så helt op bag hoppen og unghesten hvorefter de dyttede og gassede op så hestene sprang til alle sider og så fresede de forbi!
    Jeg er kun glad for min hest løb ind i hækken for sæt nu han var løbet ud foran bilen..
    Anyway, det tog flere uger før vi kunne gå der forbi igen uden at hestene blev nærvøse.. smiley

Men jo børn bør lære fra starten af at omgås dyr med forsigtighed, det er en god ting at lære dem dyr ikke gør noget, men de skal også lære at spørge inden de kommer tæt på, ligemeget om det er hunde eller heste, eller andre dyr..

• #4   3. aug 2009 Øhm, hvordan løber man ud foran en hest? Man skulle da tro den var til at se?

• #6   3. aug 2009 Tror desværre at folk som ikke selv har dyr ikke tænker på at vise hensyn, for det skal vi jo gøre.....

Har oplevet en enkelt gang at Balder var hoppet op og slikket på en kondiløbers hånd, forbi de absolut skulle løbe/gå 1 cm forbi os..

Hun blev forskrækket og sagde også et eller andet, jeg trak bare på skulderne og sagde at de kunne jo også lade være med at løbe/gå så tæt forbi os.. De kom bagfra, og ja stærkt gik det ikke... Men går du tæt forbi Balder, så tror han altså at man vil snakke...

• #7   3. aug 2009 Syns helt ærligt heller ikke løbere skal stoppe op gå forbi og fordi der går nogen med en hund.. Det ville jeg ikke forvente, jeg holder da bare godt fast i snoren hvis man tror hunden vil trække..

• #8   3. aug 2009 Johanna - Nej med de kan i det mindste løbe lidt udenom.. Det syntes jeg nemlig ikke at de er gode til, heller ikke engang hvis man kommer gående uden dyr...

• #9   3. aug 2009 Michelle & Henriette J : det kan man når man går i byen.
    og børn ikk ser sig for.

puha der godt nok nogen der har oplevet meget ubeha smiley
    fy for den da.

ihhh troede der var så mange smiley

Kommentér på:
tur med hesten, endte med dårligt :(

Annonce