tur med hesten, endte med dårligt :( {{forumTopicSubject}}
jeg var ude og gå en tur med amadeus " fredags"
vi elsker og gå tur og han bliver vand til trafiken
men hold op et møde vi havde med et barn.
vi kommer gående stille og roligt og afslappet.
og lige med et kommer en pige løbende ud i os.
kan ikk finde ud af om hun ramte ham eller kun tæt på.
men han hopper sidelænds ind i mig med et brav.
jeg røger i asfaltet og han snubler over mig.
jeg rykker mig på jorden så han kan komme op. han springer alt hva han over mig for ikk at ramme mig.
han vender rundt og kigger på mig imens jeg kommer på benene.
får ham kigget igennem og han har ikk fået en skremme.:)
så står damen så og holder om sin datter og siger godt der ikk skete hende noget.
øhhh jeg står der og bliver paf... skete der ikk noget.?
øh har du kastet et blik på mig eller min hest der skræmt fra vid og sans?
hvorfor har du ikk lært dine børn ikk at løbe ud foran hesten hvis de vil se den og snakke med den?
altså det et dyr og ikk tanke læser.
jeg var så gal og hun bare stod der og beskyttet sit barn i stedet for at forklare at sådan noget gør man ikk.!
så nu ligger jeg med asfalt sår på knæet
andre der har haft møder med børn eller andre mennesker der bare slet ikk tænker sig om?
surt suk fra mig
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 88 Svar: 493
Til Kelly, håber ikke episoden har ødelagt jeres trafik træning, der er ikke noget værre end af blive skræmt på sådan en tur, da jeg havde min unghest og var ved at trafiktræne ham kom der en flok unge drenge kørende i noget brian-agtigt bil, med vinduerne rullet ned, høj musik og så helt op bag hoppen og unghesten hvorefter de dyttede og gassede op så hestene sprang til alle sider og så fresede de forbi!
Jeg er kun glad for min hest løb ind i hækken for sæt nu han var løbet ud foran bilen..
Anyway, det tog flere uger før vi kunne gå der forbi igen uden at hestene blev nærvøse..
Men jo børn bør lære fra starten af at omgås dyr med forsigtighed, det er en god ting at lære dem dyr ikke gør noget, men de skal også lære at spørge inden de kommer tæt på, ligemeget om det er hunde eller heste, eller andre dyr..
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.334
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Har oplevet en enkelt gang at Balder var hoppet op og slikket på en kondiløbers hånd, forbi de absolut skulle løbe/gå 1 cm forbi os..
Hun blev forskrækket og sagde også et eller andet, jeg trak bare på skulderne og sagde at de kunne jo også lade være med at løbe/gå så tæt forbi os.. De kom bagfra, og ja stærkt gik det ikke... Men går du tæt forbi Balder, så tror han altså at man vil snakke...
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
dec 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 269
og børn ikk ser sig for.
puha der godt nok nogen der har oplevet meget ubeha
fy for den da.
ihhh troede der var så mange
tur med hesten, endte med dårligt :(