{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Gå tur-problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg håber lidt i kan hjælpe mig her. Min hund, Luna, skal jo selvfølgelig gåes med hver dag - men problemet er bare, at jeg ikke har tid til at gå med hende. Jeg er i skole til kl. 14 hver dag, og når jeg er færdig tager jeg direkte ud til hesten, og er der til klokken 18. Når jeg så kommer hjem, går jeg som regel en lille tur med hende. Men burde hun ikke få flere gåturer, end den ene ? I weekenden går jeg om morgenen når jeg står op, ved middagstid, og hen mod aften igen. Derudover er hun selvfølgelig i løbegården og i haven tit.

Min far kan ikke gå med hende, fordi han er på arbejde, det samme med min mor. Min lillebror har en hoftesygdom der gør, at han kun må gå 1 km. om dagen - så han kan heller ikke. Jeg har sat annoncer op rundt omkring ang. hundeluftere, men har ikke fået nogen tilbagemelding - og har altså haft annoncerne oppe i nogle måneder, i alle de omkringliggende butikker. Jeg bor i en meget lille by, så jeg har også seddler i de to byer der ligger tæt ved.

Nogen der har en idé til hvad jeg skal stille op ?
Kan Luna klare sig med den ene tur pr. dag + turene i løbegård og have ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå tur-problemer.
  • #1   26. feb 2008 altså du må jo tage lidt tid fra hesten... du må da ik glemme din hund...

• #2   26. feb 2008 ikke i mine øjne CTS... Tvebak (golden retriever), går vi med min. 2 timer om dagen. En hund kan ikke holde sig i over 6 timer. Det er det ansvar man pådriver sig selv, når man bliver hundeejer... at hunden skal få nok motion. Men du kan da bare tage hende med ud på rideskolen... Det gør jeg da med Tvebak ;o).. Men prøv at hænge annoncer op i dine lokale supermarkeder! der ser masser af mennesker den, eller hvad med en annoce her inde på HG?...

• #3   26. feb 2008 Kan en hund ik holde sig i over 6 timer? Hmm det kan min da sagtens.

• #6   26. feb 2008 undskyld... Hehe... min kan også holde sig i over 6 timer (jeg mente 8 timer)... men det er da ikke noget hunden har godt af i over den tidsgrænse...

• #8   26. feb 2008 Hvorfor går dine forældre ikke med hunden , når de kommer hjem..... er det ikke også deres hund...
    Ellers må du tage hjem og gå en lang tur med den , INDEN du tager ud til din hest.
    Hesten kan sagtens vente... men det kan hunden IKKE...:O)

• #10   26. feb 2008 Min hund kan ikke i dagstimerne... Men om natten går det...

• #12   26. feb 2008 Mine forældre kommer hjem klokken 18, ligesom mig. Jeg har i forvejen skåret en masse tid hos mine heste af, for at få tid til min hund, og jeg kan virkelig ikke skære mere fra. Problemet er nemlig, at jeg jo også er ude ved hestene i weekenden. De står ikke på rideskole, men er privatejede af min ridelærer - dvs. jeg passer dem kun. Jeg har snakket med min ridelærer om, om jeg kunne tage hunden med der ud, men det vil hun helst ikke have fordi hun selv har to hunde, og hun er bange for at vi ikke vil kunne styre det, når de går frit næsten lige ud til en stor vej. Hun er jo også ude i haven og i løbegården flere gange dagligt, men min lillebror er den eneste der er hjemme hele dagen, og han må jo ikke gå ret meget, og har ikke mod på at cykle med hende o.lign.

Jeg håber virkelig der snart vil komme nogle henvendinger fra folk, der gerne vil gå med hende..

• #13   26. feb 2008 Bor du nær Århus CTS?

• #15   26. feb 2008 CTS

Går i ikke en tur med hunden om morgenen ?

Jeg tænker, at hvis i nu giver hende en god tur om morgenen og hun så kommer en tur ud i haven når dine forældre kommer hjem. Du lufter hende kl 18 og så igen inden sengetid, så syntes jeg hendes behov bliver opfyldt noget bedre end nu. Der imellem kunne din bror vel lege lidt med hende i haven og træne små triks med hende.

Hvorfor er du ene om at skulle lufte hende ?

• #16   26. feb 2008 Tvebak - Nej, bor 25 km. nord for viborg.

Ah - Njaaah.. På en måde - på en måde ikke. Det er en form for helpart, og så har man pligt til at passe og pleje dem.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der har/har haft heste, men I der har ved også, at det er svært at bruge under 3 timer på 3 heste, hvis de alle skal rides osv.

• #17   26. feb 2008 Måske skulle i erkende at i ikke har tid til, at have hund.

• #18   26. feb 2008 Eller hest?

• #19   26. feb 2008 Kunne du ikke nøjes med en hest?

• #21   26. feb 2008 I stedet for tre?

• #22   26. feb 2008 Susie - Meget rigtigt det du siger (: Jeg må vidst til at stå noget tidligere op nu XD Min mor har slidgigt i ryggen, og er total nedbrudt når hun kommer hjem. Min far.. Ja, det ved jeg ikke, men han er jo hjemme samme tid som mig, så det gør ikke rigtig nogen forskel.

Sugar - Heste er det der betyder mest for mig i mit liv - jeg ved godt det ikke brude være sådan, men næsten mere end min hund. Selvfølgelig elsker jeg min hund, og det er jo også derfor jeg spørger om råd, men har altid haft med heste at gøre, og kan ikke bare sådan lige droppe dem. Desuden er de stortset som mine egne heste ?

• #23   26. feb 2008 CTS: Du kan jo eventuelt have din hund i en lang snor, fastgjort til tremmerne i hestens box... når du så for tid, kan du lige hurtigt trække en tur med den... Bor 5 kilometer nord for Århus, så... der er lidt for langt :o)

• #24   26. feb 2008 Kunne du så ikke nøjes med 1 hest..... eller evt. 2... :O)

• #25   26. feb 2008 CTS
    Har i ikke 3 hunde ?

• #26   26. feb 2008 Hvis du kun skal passe en hest i stedet for tre, så kan du nå begge dele.. Jeg har selv passet hest og hund samtidig..

• #27   26. feb 2008 Det er nok lidt nemt at sige for jer der ikke har heste... Det er jo det samme som at sige, om man ikke bare kan nøjes med en eller to heste... Man elsker jo dem begge lige meget... men det kunne jo eventuelt gå hen og blive løsningen på dette problem.... desværre... :o(

• #28   26. feb 2008 Ja men man skal også være realistisk.. Så må man jo vælge.. Det er ikke fair for hverken hund eller hest...

• #29   26. feb 2008 Susie - Zita var vores gamle hund, og Chilli er min bedstemor og bedstefars hund (:

Tvebak - Nemlig. Man kan ikke bare vælge to af hestene fra, til fordel for en anden.

Sugar - Ja, det kan jeg godt se. Men problemet er så bare - hvilken skal jeg vælge fra ? Jeg holder jo lige meget af alle mine heste. Det ville være det samme som at sige, at man skulle vælge to af sine hunde fra ?

• #31   26. feb 2008 Du bliver stadig nødt til at vælge.. Det skal ikke gå ud over dyrene at du ikke kan vælge hvad du vil..

• #32   26. feb 2008 Ah - Hvis jeg vælger hestene fra, får jeg temlig sikkert ikke mulighed for at ride de næste mange år frem. Skal jeg være ærlig - det vil jeg ikke undvære. Jeg kan selvf. heller ikke undevære hunden, men hun kommer jo ud - det er ikke fordi hun skal holde sig helt vildt længe eller sådan noget, for hun kommer jo ud tit, hun bliver også leget med hver dag.

• #34   26. feb 2008 Få en anden til at hjælpe med hestene hver anden dag måske? Så skal du hverken undværer det ene eller det andet smiley

• #35   26. feb 2008 Ah - Der er ikke noget sted i nærheden jeg kan ride. Og når min ridelærer er færdig med at bygge rytterpension, skal hun igang med den, og så kan jeg selvf. ikke passe hestene længere. Men hun har sagt, at hvis jeg hjælper hende indtil hun er færdig og klar, så kan jeg få min kommende hest opstaldet hos hende, så hun kan bruge den til undervisning når jeg skal til KBH for at læse efter gymnasiet, Men hvis jeg stopper hos hende nu, kan jeg ikke regne med, at hun vil holde en boks ledig til min hest.

• #36   26. feb 2008 Lene - De hjælper skam (; Men vi kommer jo hjem samtidig, så det vil ikke gøre den store forskel :b Selvom jeg kun skulle ud til hesten hver anden dag, ville Luna jo stadig ikke få de gå-ture som hun burde.

• #39   26. feb 2008 CTS> Det er trods alt bedre at gå en ordentlig tur med hunden hver anden dag end aldrig... Og de dage du har hestene kunne du jo evt. gå en tur om morgenen eller en længere tur til aften.

• #40   26. feb 2008 Marianne - Tror ikke du helt har forstået det ordenligt. Det er et privat sted, man kan ikke få sin hest opstaldet der. Det er kun hendes egne heste der, og det er meningen at hele hendes stald skal fyldes med hendes EGNE heste, som hun skal bruge til undervisningen. Derfor har vi lavet den aftale, at hvis jeg hjælper hende med hestene nu, kan jeg få gratis opstaldning når jeg får min egen hest. Hun stoler ikke på 'fremmede', der gik lang tid før hun stolede ordenligt på mig, til at hun ville lade mig ride hendes heste uden opsyn.

• #41   26. feb 2008 Synes dine forældre der er et problem? Måske du skulle snakke med dem om dine betragtninger og lade dem tage beslutningerne for jer. Det er jo bl.a. det man har dem til smiley

• #42   26. feb 2008 Charlotte - Jeg passer jo ikke hestene SELV, min ridelærer hjælper jo også engang imellem, min lillebror leger tit og meget med Luna og far træner hende når jeg ikke orker/har tid.

• #43   26. feb 2008 Charlotte - Det er så der min ridelærer kommer ind i billedet. Hun vil nemlig gerne 'overtage' min hest i den tid jeg læser i KBH, fordi hun kommer til at skulle bruge en hest i undervisningen. Når jeg så er færdig med min uddannelse 'får' jeg den igen.

• #45   26. feb 2008 Marianne - Ja, har tænkt mig at tage dit råd til mig, om at lufte om morgenen og inden sengetid smiley

• #46   26. feb 2008 vil det sige... at der slet ikke er nogen af hestene der er dine...... men at du kun passer dem..... og har tænkt at få din egen , når du flytter til KBH....

• #48   26. feb 2008 Cahrlotte - Det er ikke en alm. rideskole hun skal lave, men seriøse dressurkurser osv. Hun er meget dygtig, og har trænet utrolig mange heste op. Hun har en form for medfødt hesteforståelse. Mange kalder hende hestehvisker, men det er hun nu ikke - blot et dygtigt hestemenneske (;

• #50   26. feb 2008 Charlotte - Men så er der to heste der ikke får opfyldt deres krav om motion hver dag ? Min ridelærer har ikke tid til at ride hver dag, da hun jo også har alm. arbejde ved siden af sit byggeri.

• #51   26. feb 2008 Jeg tror egentlig ikke CTS her tænkt sig at lave om på noget... uanset hvad alle siger.... sååå.......tror I spilder tiden...og gode råd...:O)

• #53   26. feb 2008 Så må din ridelærer lade være med at have så mange heste... hvis hun ikke kan passe dem....

• #57   26. feb 2008 CTS.....får du løn for det store arbejde med hestene ?
    Ridelæren har jo selv anskaffet sig de heste og så må hun jo også selv kunne klare at passe dem........hendes heste får deres behov opfyldt men samtidig er hun med til, at din hund ikke får sine behov opfyldt.....kan du ikke se det ? :o)

• #60   26. feb 2008 Det er da kun godt nok at en 14 årig smutter fra internettet kl 22 smiley
    Hun skal jo tidligt op i skole og passe hund og heste osv. Det er da kun positivt hun går i seng til tiden smiley

• #61   26. feb 2008 Jeg er ikke sikker på at jeg kan forklare min situation for jer, så I kan forstå den ordenligt..

Jeg rider ikke kun fordi jeg godt kan lide det, men også fordi jeg er nød til det for at kunne styre mit humør og mit temperament. Jeg bliver let nervøs, men hestene gør, så jeg bliver mere rolig. Hvis jeg undlod at ride, ville jeg nemt blive nervøs, urolig og hidsig. Derudover har jeg en ikke særlig spændene fortid. For ikke at falde tilbage på den, er jeg nød til at have noget indhold i mit liv, noget jeg kan gå op i og fordybe mig i. Det kan jeg bare ikke nok med Luna - bla. også derfor jeg rider så meget som jeg gør.

Derfor kan jeg altså ikke skære ret meget mere ned på min ridning. Det jeg gerne ville have I skulle svare på var, om Luna kunne klare sig med den gå tur hun får om aftenen + dem i weekenden. Nu vil jeg så begynde at gå med hende inden jeg tager i skole, og inden jeg går i seng, samt prøve at overtale min lillebror til at cykle et par ture med hende.

• #62   26. feb 2008 Charlotte - Jeg har ikke rigtigt noget alternativ (;

• #63   26. feb 2008 Nå, men hvis jeg skal op og gå i morgen tidlig, går jeg i seng nu, Godnat (;

• #64   27. feb 2008 Fæhunden - Kan nu ikke mindes jeg har sagt, at hun ikke kom ud eller blev leget med ? Jeg siger jo netop, at hun kun bliver gået tur med én gang dagligt. Hun er stadig i haven og i løbegården flere gange hver dag ?

Jeg ved ikke om du har læst hvad jeg har skrevet længere oppe, men der har jeg så også givet en begrundelse hvorfor jeg netop ikke kan skære ned på min ridning.

Kommentér på:
Gå tur-problemer.

Annonce