overrasket over at hunden ikke skræmte hesten {{forumTopicSubject}}
ja nogle gange kan jeg godt blive overrasket over folks opførelse og modenhed af deres alder.
Jeg gik en dag en tur med min hest (da vi er under genoptræning) selvom jeg kun har haft hende i kort tid har det ikke være svært for mig at træne hende til at følge mig og stå stille når jeg står stille og gennerelt stole på de fleste situationer, dette er enormt givende når man så går tur med hende og hun er en hest folk kan hilse på og hun ikke bliver bange for nye ting.
Jeg besluttede mig for denne gang at gå en ny vej bare for at oplevel noget nyt.
På den nye vej bliver vi mødt af en stor hund som går løs ude på vejen uden nogen ejer omkring sig, hunden får øje på os og jeg stopper hesten op i håb om at vi så ikke virker så interesante og den vil finde hjem igen, men nej, dyret begynder at gø hoppe rundt om os og ind i mellem mig og hesten, som selvfølgelig gør min hest en andelse nervøs, jeg prøve at bede hunden bestemt om at gå hjem, da dette godt kan hjælpe nogle gange, men ikke denne gang, hunden hopper direkte ind i mellem hestens ben og gør udfald som om den vil prøve at bide hestens forben, der bliver jeg træt af den og siger meget vredt "gå Hjem".
Hunden hopper lidt overrasket væk, som om det bare havde været en leg for den, samtidig kommer en ældre mand ud i sin have ( han er med gråt hår og går lidt usikkert) det var så hans hund fik han overbevist mig om, smatidig var han meget overrasket over at min hest ikke var stukket af, hvilket jeg også selv er.
Jeg forklarer hvad der er sket og at der ikke er sket hans hund noget heller ej min hest eller mig selv, men måske at en hund som den måske skulle have en indhegnet have, for folk kunne jo godt blive bange for en hund med sådan en opførelse.
Der begynder han så at grine, hvilket jeg har svært ved at forstå, og han svarer ej det var sjovt at se når hestepiger drættede af og de ikke kunne styrer deres møgkrikker bare pga hans hund.
Jeg prøvede at beholde masken uden at gå amok og sagde at det måtte da ikke være rart at være skyld i, det synes han bare var endnu morsommere og fortalte at det havde han ladet sin hund gøre tit og det jo bare var for sjovt ?
Jeg var godt nok lidt olm da jeg gik hjem igen
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
Det skulle lige være sket for mig, jeg havde nok ikke holdt minen....
Der hvor min hest står er en skov lige ved siden, den benytter mange... Synes alle dem jeg har mødt med hunde respektere os når vi rider og omvendt. MEN vi har store problemer med dem der kører på mountainbike, der drøner ud foran os og alt muligt, jeg ved ikke hvor mange gange vi er blevet overrasket af sådan en. Hvis den er helt gal får de nogle ikke så pæne ord med på vejen....
Men det er godt der intet skete med dig og hesten
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Idiot!!
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
Jeg snakkede med nogle af de andre ude fra stalden, som fortalte at han var flyttet til byen for nogle år siden, og havde fået forbud for at komme ude ved hestene da han under et børne stævne havde sluppet den selv samme hund løs, så børn og ponyer var strøget til højre og venstre og flere havde meldt ham til politiet for direkte chikane, men at der ikke var gjort noget..
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
overrasket over at hunden ikke skræmte hesten