{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Overrasket over folks attityde. {{forumTopicSubject}}

Jeg er rimelig ny herinde på galleriet og hold da op hvor er jeg skuffet!!

Inden jeg havde oprettet havde en veninde advaret mig om hun synes dette var et rigtig dårlig sted og at hun aldrig brugt hendes profil da det ikke var andet end brok og skrål herinde..

Jeg forstår ikke hvordan voksen mennesker ikke kan lave andet end at angribe hinanden inde på debatten, de fleste emner i debatten er folk der spørger om hjælp, og i stedet for at give ud af folks gode råd vælger de i de fleste tilfælde at svine folk til.

Jeg har oplevet i flere debatter at blive skrevet nedlagende til. Jeg synes det er skræmmende at folk kan være så dårlig til at kommunikere - ja i tænker nok at vis jeg ikke kan lide lugten i bageriet så kan jeg skride, men der er da heldigvis få herinde der kan finde ud af at holde kammertonen. Derud over synes jeg hundegalleriet er en god ide, hvis folk da ville nøjes med at hjælpe hinanden og nyde andres hunde i stedet for at bruge en masse negativ energi herinde.

Man skulle tro at folk evig altid har haft en dårlig dag og tænker "jeg kan da lige finde den første debat jeg er uenig i på galleriet og komme ud med min vrede der"

Jeg ved godt det hedder debat da man ikke altid har samme meninger, og folk har ret til at komme frem med deres meninger, men kan det for guds skyld ikke komme ud på en pæn måde??

Største delen herinde burde at læse deres indlæg igennem tre gange tælle til 10 og læse det igen, inden de sender det.
Overveje om deres indlæg er relevant for emnet og om det kunne skrives med en bedre tone.

Ja et lille udbryd herfra, da jeg simpelthen er overrasket over at største delen er voksen mennesker og ikke børn i 4 klasse der kaster med dukker.

Derudover ønsker jeg god sommer til folket og de dejlige dyr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overrasket over folks attityde.
  • #1   25. jun 2011 Det er ikke første gang folk brokker sig over HG.. Men sådan er det på stortset alle gallerierne smiley

• #2   25. jun 2011 De taler faktisk pænere herinde, end på gnavergalleri smiley

• #3   25. jun 2011 Jeg er enig og det er ikke ret mange dage siden jeg oprettede samme emne smiley Og det kom der ikke meget ud af smiley

Kan du også have en dejlig sommer smiley

• #4   25. jun 2011 Det man fokusere på er det man ser.

• #5   25. jun 2011 Simone - så er jeg glad for jeg ikke har en gnaver smiley

Fransk - Ville også bleve overrasket over hvis det hjælp, men synes det er synd, for tror der er mange der falder fra. Folk der nok gerne ville have haft nogle råd.

Mange tak, har lige fået ferie, så satser på det gode vejr kommer fra mandag af smiley

• #6   25. jun 2011 Moster - Synes det er svært at lade være med at se de negative indlæg der er over det hele.

• #7   25. jun 2011 Jeg er rimeligt aktiv herinde, og kommer altid med min ærlige mening. Jeg holder tonen sober, så hvis folk føler sig angrebet, må det være fordi de tager svarene meget personligt (og det gør man jo ofte, hvis man ikke har styr på tingene og får råd om at gøre tingene helt anderledes) smiley

• Minion m
    Minion m Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 46
    #8   25. jun 2011 Moster:

man kan ikke overse det smiley

• #9   25. jun 2011 Jeg følger med i mange tråde, og jeg synes folk svarer trådstarter på samme måde, som trådstarter har lagt tonen ..
    Jeg tror, der er kommet en eller anden holdning til, at folk svarer negativt, derfor er man måske inden man evt. opretter en tråd gået i forsvarsposition, og glemmer måske at se de fif der kommer i tråden, men ser det i stedet for som et angreb (som Nicolai og Malene siger) ..
    Jeg har selv lavet flere tråde og fået konstruktive svar, hvilket jeg kun har været glad for, ikke én af mine tråde er endt ud i mudderkastning eller lign. ..

Så alt i alt tror jeg også, det har meget at gøre med, hvordan man selv er, hvordan man reagerer på svarerne osv. smiley

• #10   25. jun 2011 Louise, det jeg mener er, at man kan vælge at se det man vil.

Man kan også vælge at sige "hold kæft en masse uansvarlige og tomhjernede hundeejere der er herinde"

Man kan vælge om man vil læse indlægene med positive eller negative briller. Jeg synes at se en tendens til at de bliver læst med negative briller, så et enkelt ord, et spørgsmål eller forslag ses som et angreb og hvordan kan man så forvente hjælp, når man ser alt som kritik?

• #11   25. jun 2011 Men man kan godt overse alle de gange det ikke sker?

Jeg har flere gange oplevet HG stå sammen, hjælpe og støtte, men er det ikke der man har fokus, så er det ikke det man ser.

• #12   25. jun 2011 Nicolaj og Malene - Det er en sjov holdning at have "Jeg holder tonen sober, så hvis folk føler sig angrebet, må det være fordi de tager svarene meget personligt" For jeg vil nu sige at jeg har set et indlæg fra dig, hvor jeg synes ihvertfald halvdelen af indlægget slet ikke havde behøvet at komme med. Jeg har kommenteret inde i indlægget, så du ved nok godt hvad jeg hentyder til.

Ikke sagt jeg ikke har samme mening som du har i emnet, men det var unødvendigt at hive op..

Men at jeg kan tænke "hold da op" uden at svaret er til mig, synes jeg siger at indlægget nok lige var i overkanten.

• #13   25. jun 2011 Louise

Nu begynder du allerede selv at gå efter manden og ikke bolden.
    Så tror pokker der er "gang" i trådene rundt om ikke?

• #14   25. jun 2011 Moster - Jeg synes det er fint vis folk kommer med kritik, men hvis folk kommer med kritik til ejeren angående nogle ting der slet ikke bliver spurgt om i emnet, så synes jeg faktisk folk går over stregen..

Jeg går altid ind i en ny debat med positive "briller" på og læser det hele igennem føre jeg svare. Men jeg synes man tydeligt kan se herinde hvem "der styre debatten" og hvis man ikke har samme mening som disse så for du lige et svar med en ekstra hård tone.

Man kan nemt overse alle de gange det ikke sker, men som skrevet i første indlæg så er jeg her stadig da det ikke er gennemgående i alle debatter. Synes bare de negative debatter har overtaget de positive.

• #15   25. jun 2011 Men Louise nu bliver du jo selv personlig overfor Nicolai og Malene ..
    Og det er der problemet tit opstår ..... Folk bliver personlige .

• #16   25. jun 2011 Louise, ja man kan nemt overse alt det positive hvis man kun kigger efter det negative.

• #17   25. jun 2011 Fætter - Det synes jeg skam ikke jeg gør, da dette emne handler om dårlig attitude i debatten og synes da det er det jeg debatter om. At jeg synes måske det er for nemt at tænke "det er ikke mig, men de andre"

Hvis vi havde skrevet om f.eks. jeg manglede råd til hvordan jeg lærte min hund *indsat hvad du har lyst ti* også vendte den om og skrev forresten så synes jeg "Bla bla bla", - så ville jeg være på vildspor.

Men jeg har jo lige præcis taget denne debat op, da jeg med min synspunkt synes der er nogle mennesker der skriver på en nedlagende måde til folk, og jeg synes ikke mit svar var nedlagende, men hvis du har en anden mening, er du velkommen til at fortæller hvor den var på vild spor henne - Jeg er skam heller ikke perfekt og bedre vidne. l

• #18   25. jun 2011 Livet er bundhamrende uretfærdigt og tit og ofte bliver der ikke talt til en som man ønsker...... Men kan nogle af os sige os fri for at have talt til andre på måder som vi ikke selv ville bryde os om at bliver tiltalt på?

Ind imellem går bølgerne højt. Det gør de også i det virkelige liv.

Man kan ikke forvente at blive taget på med fløjshandsker hver gang.

Sagt af en, som både har givet og taget høvl!!

• #19   25. jun 2011 Katrine - Jeg synes stadig jeg har holdt mig inde for emnet, jeg kunne sagtens have holdt mit eksempel tilbage. Og skulle jeg måske have gjort, men synes stadig det hørte med til det emne denne debat er under.

Moster - problemet er jo bare jeg ikke kun har kigget efter det negative.

• #20   25. jun 2011 Og dermed mener jeg at man kan vælge at være her, lytte til de råd og ideer man får og ignorere alt det man ikke mener at kunne bruge til noget.

Eller man kan melde sig ud.

Er der andre alternativer med så mange brugere der har hver deres sag, de brænder for?

• #21   25. jun 2011 Er på ingen måde enig.. og hvis det er så slemt, så ville jeg da holde mig væk.

Oftes bliver TS tøsefornærmet, hvis alle ikke giver personen ret... og som der bliver nævnt, så er det jo en debat....

• #22   25. jun 2011 HG skræmmer ikke mig. Man skal have lov til at dele sin mening, man kan også tit misforstå folk fordi det bliver skrevet ikke sagt, så man ligger ligesom selv stemme på hvis du ved hvad jeg mener. Men ja tit går det over i skænderier fordi ingen mennesker er ens og man har delte meninger.
    Men synes altså også der er en masse dejlige mennesker med god humor. smiley

• #23   25. jun 2011 Man kan ikke bestemme hvordan andre skal skrive og svare, det eneste man kan er selv at holde en god tone, deltage positivt i de forskellige debatter og selv bevare den positive indstilling.

• #24   25. jun 2011 Mette - Der er bare forskel på at få det svar man ikke ønsker, også direkte at folk bliver talt ned til og nogle tilfælde svinet til.

• #25   25. jun 2011 Louise: Hvis du kunne havde undladt det eksempel, men ikke gjorde det ..
    Hvorfor skal andre så undlade at skrive til, som de kunne !?

Man kan se alle sager fra forskellige sider ..

Men det er jo en smagssag hvad man skriver i tråde, og hvad man synes er relevant ..

Men i bund og grund synes jeg vel bare ikke man kan sige, at HG er begyndt at have en forkert tone, eller at folk har en forkert attitude ..
    Det er en debatside, hvor størstedelen vel brænder for deres hundes ve og vel smiley

• #26   25. jun 2011 Præcist - ingen kan bestemme hvad andre skal skrive eller tænke... og jeg syntes Louise forventer det bliver i sit sprog:

"For jeg vil nu sige at jeg har set et indlæg fra dig, hvor jeg synes ihvertfald halvdelen af indlægget slet ikke havde behøvet at komme med. Jeg har kommenteret inde i indlægget, så du ved nok godt hvad jeg hentyder til."

• #27   25. jun 2011 Jeg har i hvert fald aldrig svinet nogen til. Når man deltager i et åbent forum, må man forvente ærligt svar. Hvis man nu undlod at tage alting så nært, så kommer der altid en stor mængde gode råd frem, som man kunne benytte til at ændre sin situation med.

Hvis nogen handler med hovedet under armen, så påpeger jeg det gerne. Jeg tænker nemlig på hundenes bedste.

• #28   25. jun 2011 Louise og Elmo - Synes bare det er synd nogle folk bliver skræmt væk, når der ellers er nogle debatter hvor man kan få nogle rigtig gode råd.

Mandy - ja man kan nemt misforstå hinanden da vi alle er forskellige og læser på forskellige måder, men at nogle folk direkte opgiver at være herinde bare ved at læse med i debatten, det synes jeg er synd.

Moster - lige præcis, er jo lige som lidt mit budskab - at folk måske skulle prøve at bevare den positive indstilling

• #29   25. jun 2011 *Der er bare forskel på at få det svar man ikke ønsker, også direkte at folk bliver talt ned til og nogle tilfælde svinet til.*

Tit og ofte bliver "svine-kortet" smidt så snart folk ikke klapper i hænderne over enhver tråd. Hvis man tillader sig at stille sig kritisk i visse tråde, kommer "snobbe-kortet" eller "svine-kortet" frem.

• #30   25. jun 2011 Jeg oprettede en tråd på Scootergalleri (meldte mig kun ind for at få svar på et spørgsmål) og jeg blev svaret SÅ frækt.

Jamen, så er det bare ikke stedet for mig. Længere er den vel ikke?

Jeg gider da ikke begynde at lave klagetråde om det??

• #31   25. jun 2011 Louise B...ej skræmt væk. så er man altså nærtagende.. der er da også debatter jeg ikke deltager i... men nogle vil jo have en diskussion.. og opretter gang på gang de samme emner, hvor bølgerne går højt... og det er jo bare en debat, hvor det på skrift kan misforståes... hvis man er så "sart" at man ikke kan tåle det, så bør man da holde sig væk..... det er et hundegalleri....og skal vel bare tages som et hundegalleri.. ikke mere vigtigt end det.

• #32   25. jun 2011 Katrine - Jeg skriver pænt bagefter at jeg godt kan se at det godt kunne være undladt. Dermed synes jeg faktisk jeg ligger en undskyldning på bordet. Men dette ser jeg bare desværre ikke andre gør når de måske har skrevet noget de kunne have undgået..

• #33   25. jun 2011 Jeg har deltaget i mange tråde de sidste 3 dage og tonen har været pæn i alle. Helt nye brugere er blevet budt velkommen og folk har selv på meget kontroversielle spørgsmål fået pæne svar når de selv skriver pænt og respektfuldt hele tråden igennem så er det som regel sådan der svares.

Hvis man med vilje provokerer så må man også kunne tage konsekvensen ...

Og hvad er du skuffet over hvis du på forhånd var advaret om at HG ikke var noget for dig?

Jeg har været her siden 2007 og det er præcis som det altid har været på godt og ondt og hvis ikke det var fordi jeg kunne lide at være her så var jeg her ikke :o)

• #34   25. jun 2011 OG man skal lige huske at dette er cyper space!!

Den virkelige verden kan være MEGET værre!!

• #35   25. jun 2011 Man kan også vende den om, hvem er det der har en dårlig attitude?

Tænkt eksempel.

Trådstarter:

"Min hund graver hele have op, hvad skal jeg gøre?"

1. svar : "mental stimulering, træning og aktivering så den ikke har behov for at aktivere sig selv. Du kan finde forslag til træning på xxxxxx.dk/mintrættehund"

2. svar : "Min hund gjorde det samme, det viste sig at det var fordi den ville finde muldvarpen der hyggede sig under overfladen, så da muldvarpen var væk, så stoppede graveriet"

3. svar : "man burde fandme ikke have hund, hvis man ikke gider aktivere den, men bare har den i haven"

Trådstarter vælger at svare
    " Min hund bliver fandme også aktiveret og lufter, men får lov til at være i haven når den gerne vil ud mellem gåturene. Så luk lige røven din fede nar, du aner ikke hvad du taler om. FLOOOOOOOOOOOOOOOOOT!!!

• #36   25. jun 2011 Louise " Moster - lige præcis, er jo lige som lidt mit budskab - at folk måske skulle prøve at bevare den positive indstilling"

Så er du jo tilbage ved at du vil have at andre skal bevare den positive indstilling. Du må selv kaste dig ud i de positive debatter og droppe dem du finder negative. Ingen ilt = ingen ild.

• #37   25. jun 2011 LOOOL Moster.... godt eksempel

• #38   25. jun 2011 Herinde kan man i det mindste oprette et emne eller stille et spørgsmål og blive taget seriøst - i de fleste tilfælde i hvert fald smiley
    På Baboom er det pinligt at læse hver evig eneste tråd.

• #39   25. jun 2011 *GG*

• #41   25. jun 2011 Moster:

Spot on!!!.........*GG*

• #42   25. jun 2011 Louise
    Man KAN simpelthen ikke forvente af et sted, hvor så mange mennesker er samlet, at alle udtrykker sig præcis som man selv ville gøre. Nogle ting må man se igennem fingre med, andre kan man måske vælge at kommentere, man ikke synes er i orden og så f.eks. selv holde det i den tone, man bryder sig om. Det får oftest tingene ned på jorden igen.

Jeg synes, Moster i svøb's indlæg er et glimrende eksempel på nogle af de tråde, der gerne ender rent galt.

I min tid herinde, har jeg stillet spørgsmål om alt fra aktivering og foder til sygdom og diverse adfærdsproblemer og jeg er ALDRIG blevet hverken nedgjort eller talt grimt til i den forbindelse.

Jeg er da stødt på tråde, hvor jeg synes folk har været rigeligt hurtige til at "dømme" og af og til har jeg nævnt det. Det er jeg faktisk heller ikke blevet svinet til over smiley

• #43   25. jun 2011 umiddelbart kunne man fristes til at tænke, at de utilfredse enten har en kort tærskel selv, eller at de bare ser livet som et halvtomt glas...

Internettet er stort.... fora er i et uendeligt stort antal - hvorfor blive et sted, hvor man ikke føler sig hjemme, når der med garanti er masser af andre steder, hvor man passer bedre ind.

... der er så mange ting i livet, som jeg åbenbart ikke forstår...

• #44   25. jun 2011 Jeg bliver nødt til at spørge dig, Louise, om du meldte dig ind her for at bevise eller modbevise det, du har hørt?

Jeg må nok indrømme, at hvis jeg havde hørt om et sted at det var noget hø, så ville jeg dælme ikke bruge penge på at tilmelde mig - og så bagefter klage over stedet.

Prøv at tjek stedet ud for dets ressourcer en gang, i stedet for at kigge efter møget... Det kan være, der venter en dejlig overraskelse ;o)

• #45   25. jun 2011 good point!

Det her er jo et af de steder, hvor man har mulighed for at læse med først, og SÅ vurdere om man vil oprette sig.
    Ergo kan det vel ikke komme som en overraskelse, oder was?

• #46   25. jun 2011 Næ, det virker lidt selvmodsigende, Udenfor.....

Man kan vel ikke både være informeret og så lade sig overraske på samme tid, kan man?

• #47   25. jun 2011 det kan man åbenbart... vi ser det jo herinde ganske ofte.

Men igen... der er så meget, jeg ikke forstår *G*

• #48   25. jun 2011 Jeg har set tråde hvor jeg krummede tæer over enten TS eller svar eller begge dele. Nogen gange har jeg sagt min mening nogle gange forlader jeg blot tråden eller får mig en griner over det.
    Ind imellem har jeg klaget over at tonen til tider kan være hård.

Men selvom jeg bestemt ikke altid er/har været enige med nogle af de meget aktive bruger kan jeg ikke huske at jeg selv nogen sinde er blevet svinet til. Hverken i egne eller andres tråde.
    Nu er min hukommelse ikke så god men jeg er da sikker på at havde jeg for alvor følt mig personligt stødt havde jeg kunne huske dette.
    Derfor må jeg konkludere at måden der bliver talt på intet har med om skrivere er enige. Jeg kan udtrykke min mening uden at frygte at blive svinet til hver gang jeg åbner munden.

• #50   26. jun 2011 Man skal bruge HG til tidsfordriv, og når man logger af, skal man ikke tænke mere over det. Hvis ens dag er ødelagt, fordi der har været "gang i den" på HG, så burde man lade være med at logge på.

• #51   26. jun 2011 *CH* - Jeg kom herind da jeg ikke troede det var så slemt som hun hentydet til, da jeg altid har brugt bilgalleri hvor jeg synes der er en rigtig god stemning inde.

Moster - Jeg kan jo formulere det på alle måder og du vil blive ved med at forsøge at vende mine ord. Du forstår jo godt min point.

Men jeg kan godt se at det har været spild af tid at oprette denne debat. Jeg ved godt dette er nettet og vi alle er forskellige, jeg ved godt at i nogle emner er det ts der føler sig trådt på også bliver sur. Og jeg kunne skrive hele mit første indlæg igen. Det gør ingen forskel. Det er dejligt så mange synes dette er et fantastisk sted og de er glade for at være her.

• #52   26. jun 2011 Louise
    Hvad havde du da håbet at opnå, siden du synes, det ar været spild af tid at oprette denne debat (som i bund og grund vel mere var et statement end en debat fra start)

• #53   26. jun 2011 Jeg synes generelt tonen herinde er ganske pæn :o)

• #54   26. jun 2011 (Og jeg er ellers normalt ret sart med den slags :b )

• #55   26. jun 2011 Marianne - Ja det er et godt spørgsmål, i ren opgivelse har jeg vidst glemt det. Jeg vælger bare at være glad for så mange er glad for det herinde, og vælger fremover debatter med omhu.

• #56   26. jun 2011 Louise
    Det er vel også positivt at tonen i denne tråd har været ok, så måske var det ikke helt spild af tid smiley

• #57   26. jun 2011 Marianne - Det er selvfølgelig rigtigt smiley

Kommentér på:
Overrasket over folks attityde.

Annonce