{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Er/Er ikke blevet overfaldet ??? {{forumTopicSubject}}

Hører ganske mange forfærdelige historier om folks hunde herinde der bliver overfaldet gang på gang....

Det er ikke fordi at jeg ikke tror på det, jeg bliver bare overrasket over gennemsnittet...
For i alle de år jeg har haft hunde ( altså helt tilbage fra familiehunden da vi var børn ) har jeg aldrig oplevet et overfald fra en løs hund.. Heller ikke en i snor for den sags skyld *G*

Så.... Jeg synes jeg er ved at få et kedeligt billede af overfald herindefra....
SÅ, kunne egentlig også godt tænke mig at høre hvor mange der har hunde som jeg der ALDRIG er blevet overfaldet... !?
( Selvfølgelig også dem der ér )

Det tætteste jeg har været på overfald på min hund, af en løs hund - var en gang hvor der kom en hund farende ud af en hæk og gjorde udfald mod familiehunden... Jeg var nok omkring 10-12 år...
Jeg råbte og sparkede ud efter hunden og så gik den bare sin vej igen....
Det vil jeg ikke klassificere som et overfald...

Jeg kan begynde....

Antal overfald på hundene i mit liv gennem årene : 0

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er/Er ikke blevet overfaldet ???
  • #1   25. nov 2007 Jeg har samme status som dig Stine P, nemlig 0

• #2   25. nov 2007 antal overfald på mine hunde igennem alle årene : 1 , min schæferhvalp blev overfaldet af en voksen schæfer.... ingen fysiske skader, kun og desværre psykiske... det var under træning i byen...

• #3   25. nov 2007 Stine- Hvad mener du helt præcist med overfald?
    Tror nemli ofte folks defination af begrebet overfald er meget forskellig.

• #4   25. nov 2007 Hvordan klassificeres et overfald?
    Er det blod, og sår og alt muligt?

Så ingen.. Men jeg har to gange oplevet en hund (samme hund) ryge i hovedet på min der allerede havde overgivet sig, og der slog og sparkede jeg den væk fra min hund, så der skete ikke nogen fysisk skade..

• #5   25. nov 2007 6-7

• #6   25. nov 2007 Fie er aldrig blevet overfaldet, altså hvis vi lige se bort fra Binka og Luna *LOOOOOL*

• #7   25. nov 2007 Team Lalleglad -
    Som i overmande og bide.. Ikke bare dominans og sur hund..

En hund der desideret går efter at skade din hund...

• #8   25. nov 2007 Mie - Synes stadig at det er et overfald selvom at du griber ind.....
    Så når du jo heldigvis bare at afværge det....

Som jeg skriver til Lallglad .- En hund der kun er ude på eet- at skade din hund..

• #9   25. nov 2007 Antal på overfald 2
    for nogle år siden lukkede vores nabo sin nyindkøbte schæferhan ud... min mand kom forbi med vores i snor og naboens bed dem begge, min mand blev syet to steder og vores hund fire. Og så ville naboen ha' at vi skulle betale alle regningerne ,også på deres hund den var jo også blevet bidt...
    2.gang var da lille fie for et par mdr. siden blev overfaldet af en løs hund i en hundeskov, hvor min datter også blev bidt.

• #10   25. nov 2007 MIN første hund Bølle = 1
    Fine = o
    Og bamse forhåbentlig forbliver = 0

Bølle og jeg var ude og gå en aften da en kæmpe sankbernershund kom ud af busken og angreb mig.. heldigvis var min hvalp imod det og beskyttede mig..
    han var halvt størrelsen af de hund, dog fik han overmandet den, også kom ejeren løbenede, godt nok var jeg kun 12, men gud hvor jeg skældte den mand ud!.
    uansvarligt.. Og jeg kan sige sålit, hvis hunden havde fået fat i mig, ville jeg have nogle MEGET gale forældre..
    Desværre måtte min hvalp til aflivning efter dette møde pga af de skader han fik forvoldt sig smiley . Hvad kan jeg sige..

• #11   25. nov 2007 Lilly har været oppe og slås 2 gange. Med en Amstaff og med en Tysk Jagtterrier. Den værste var Jagtterrieren, men den der har sat de dybeste spor er Amstaffen.

• #12   25. nov 2007 Bortset fra et par episoder i hundeskove....aldrig.

Faktisk møder vi aldrig de der farlige løse hunde folk skriver så meget om.

• #13   25. nov 2007 Alle de hunde jeg har haft .
    1 overfald .

Scully ..beviset er et lille bid af det ene øre smiley
    Overfaldet af en voksen Schæfer han da hun var 3 mdr .

• #15   25. nov 2007 Stine- tror bare ofte folk kalder det overfald selvom der ik er bidemærker eller blod. Det finder man ofte ud af hvis man spørger lidt mere ind til de mange overfald der er.

Happy=0
    Plet=2

• #18   25. nov 2007 Jeg har aldrig oplevet nogen af mine hunde blive overfaldet. Har ofte mødt hunde, der var udfarende og optrådte agressive - også uden snor, mens jeg har haft Karlo. Karlo har så oftest heller ikke haft snor på og det er aldrig endt med andet end at Karlo har ignoreret den eller underkastet sig og begge hunde er gået hver til sit...

• #19   25. nov 2007 guffi en enkel gang af en gal beagle der bed ham over øjet.

• #20   25. nov 2007 På 40 år - 1 gang og det var af 2 hunde, der rev ejeren på røven..
    Det er jo det man skal se sej, og ander ikke hvad der er i den anden ende af linen..

• #21   25. nov 2007 Cæsar er blevet overfaldet 3 gange, 6 mdr gammel af 2 rotweilere rigtig slemt med grimme ar. 1 år og 4 mdr gammel af en schæfer, 1 cm ar oven i hovedet. 1 år og 9 mdr gammel af en ambull, ingen ar.

• #22   25. nov 2007 ja, jeg undre mig også over alle de overfald, der er beskrevet. Ikke at jeg ikke tror på folk, men jeg tænker lidt om det kan være noget med at hvis folk først har oplevet et overfald, en gang og måske derfor generelt er blevet nervøse ved mødet med andre hunde løse hunde. Om det så måske kan påvirke ens egen hund til også at blive nervøs og msåke derfor sender nogle andre signaler end den ellers ville have sendt...

Altså, jeg tænker altid meget over, hvilke signaler jeg sender til min hund ved mødet med en anden hund. Hvis han ikke har snor på og jeg kan se at han er lidt anspændt ved mødet med den anden hund, skynder jeg mig for eksempel altid at gå modsat retning, så han i hvert fald ikke skal få fornemmelsen af at jeg er med som back-up til ballade. Det har virket indtil nu...

Bare en tanke!

• #23   25. nov 2007 Jeg synes det er alt alt for langt ude..
    Hvis folk bare lærte at have deres selv sødeste lille puddel i snor.. selv om den aldrig har bidt før betyder det ikke at den ikke vil..
    Jeg mistede min hvalp på en løs hund!..
    Lige siden har jeg ikke haft den vildeste lyst til at gå ture om aften, ..

At min hund reded mig.. er jeg yderst taknemlig for..
    Men at han skulle miste sit liv pga. en hund dobbelt størrelse som ikke engang var hegnet inde i haven?.. nej tak..
    Mine hunde er altid hegnet inde, og går i snor.. Kun uden snor på private egendomme, og hos familien, hvis jeg ved haven er hegnet ind.

• #24   25. nov 2007 Har huft hunde hele mit liv, der er aldrig nogen af dem der har overfaldet eller er blevet overfaldet..

Men det er vel også et spørgsmål om hvor fol sætter grænsen til overfald..
    Nogle pisker jo uheldigvis en stemning op over intet slemt.

• #25   25. nov 2007 Anne- tror du har ret.
    Min hund er da også blevet rusket i og haft aggressive hunde stående over ham, men det har ik ført til nogle bidemærker eller blod.

Under alle omstændigheder er det en ubehagelig oplevelse, specielt når hunden bliver mærket af det, men overfald vil jeg ik kalde det

• #26   25. nov 2007 Jeg har haft en hund der overfaldt andre hunde..

Men overfald på mine egne hunde.. så vidt jeg husker.. 0 =)

og hvis der havde været nogen ville jeg kunne huske det..

• #27   25. nov 2007 Mine har aldrig fået nogle fysiske meen af overfald, men alligevel kan jeg mærke det har taget Psykisk hårdt på dem..
    Micki 1.gang
    Caspar 1gang
    Og dessuden har jeg oplevet okring 5 gange hvor hunde er kommet løbende ud fra hække løbende over marker og et par andre løse hunde, og det kan mine bestemt ikke li så gør de og bliver bange, er så træt af alle de mennesker der IKKE har styr på deres hunde for det er jo desværre mine det går ud over i sidste ende:o(
    Hvilket har resulteret i mine næsten aldrig vil hilse på fremmede hunde, men kan da så i det mindste glæde mig over at de har nogle gode legekammerater som de godt gider lege med...

• #28   25. nov 2007 og jeg ved ikk hvad kaoz er blevet udsat for de første 11 måneder.. men jeg fik en hund uden selvtillid ind af døren..

• #29   25. nov 2007 team lalleglad J ja for sådan ligenu ser det ud til at folk næsten alle har haft hunde uden overfald eller hunde med. Nogen ejere er bare mere udsatte smiley hehe eller..
    IGEN vi har ikke samme grænse

• #30   25. nov 2007 clair er blevet bidt en gang.

tyson uha mange overfald af bla en anden rotte, en bullterie, schæfer men heldigvis ingen de senere år. men kommer heller ikke i hundeskoven med ham mere. har dog afværget en schæfer fra at spåringe på ham nogle gange på en af de ruter vi går tur på.

• #31   25. nov 2007 Ingen overfald, - men har da haft et par uheldige episoder.
    Men tænker meget over hvad jeg skulle gøre i en given situation. For som du skriver Stine - så er overfald fra andre hunde noget vi høre meget om efterhånden.

• #33   25. nov 2007 Måske har det også noget at gøre med størrelsen af hunden.....Der skal jo ik så meget til før de små kommer til skade

• #34   25. nov 2007 Ingen af mine er blevet overfaldet, men to af dem har været i slagsmål. Da jeg ikke ved hvem der startede betegner jeg det ikke som overfald.
    Så har jeg haft en blanding der blev skør i roen, den overfaldt uden varsel en lille hund. Det resulterede i en lang syning til den lille hund og min blev aflivet, det var ikke første gang hun var ude på skrammer, de andre gange var jeg bare hurtigere til at få styr på hende. Den sidste gang løb hun ud af døren forbi min mand og ud i hovedet på en lille hund der bare gik forbi.
    Jeg har siden kun haft venlige hunde, og de går ofte løs.

• #35   25. nov 2007 Inge- min hund er begge gange helt sikkert blevet mærket af det psykisk, men da der ingen bidmærker var kalder jeg det ik for et overfald.
    Men havde ejeren af den anden hund ik været hurtig til at hente hans hund er jeg slet ik i tvivl om at det var gået værre til

• #36   25. nov 2007 Men spdan helt generelt er min mening HAV ALTID DIN HUND I DEN SKIDE SNOR...

Om det er en lille tæppetisser eller en kæmpe bjørn, så kan det stadig komme op i den, og du kan ikke gøre noget hvis du ikke har den i snor..
    Og så går det ud over nogen andre og det står du ene og alene til regnskab overfor.

• #38   25. nov 2007 Hør hov, hvad skal min lille engel rodes ind i det for *G*

Ej spøg til side... Luna er aldrig blevet overfaldet. Men det har været tæt på et par gange, fordi en pige i naboopgangen ikke lige kan indse at det nok ikke er så smart at lade hendes aggressive hund få 5 meter flexi line rundt om hjørnet af blokken.

Bonnie, vores gamle lab blev overfaldet af 3 schæfere på en gang, da hun var hvalp...

• #39   25. nov 2007 Luna har så heller ikke overfaldet andre hunde.. Og hun går løs. MEN ser jeg der komer nogle med hund i snor, jamen så kommer Luna på plads/ i snor-- alt efter omgivelserne..

• #40   25. nov 2007 jeg tør nu ikke tage chancen uden snor. jeg vil ikke stå til regnskab for andres tab hvis der skulle ske nogen..

• #41   25. nov 2007 Desværre kan Mille gå med ind under statistikken over hunde, der er blevet overfaldet. Begge gange har vi måttet tage hende til dyrlægen pga. sår. Første gang havde vi nær mistet hende.

Overfaldene blev begået af den samme hund. En rottweilerblanding (som mildest talt ikke kan tåle synet af andre hunde. Den har sprunget på andre hunde end Mille med et voldsomt resultat)

Altså antal overfald på Mille = 2

• #42   25. nov 2007 Antal overfald: 1

• #43   25. nov 2007
    Kahlúa blev overfaldet af en shæfertæve da hun var hvalp.

Fysisk røg der et par tænder og blod var der en del af. Hun var jo slet ikke nær tandskifte.

Psykisk har det desværre haft konsekvenser for hendes tillid til store hunde.

• #44   25. nov 2007 Heller ingen heldigvis.
    Men er også meget forsigtig og har en hund, der er dygtig i situationer, der ellers kunne udvikle sig.

• #45   25. nov 2007 0

• #46   25. nov 2007 En hel del gange..... Deraf 3 hvor der gik hul - 2 hvor han sku syes.

• #47   25. nov 2007 Ingen af vores hunde er blevet overfaldet.

Sita har et udestående med svigerforæældrenes hund, og det har kostet en tur til dr. dyr, men ellers har vi aldrig oplevet andet end almindelige konflikter hvor der lige skal testes af.

Tror det handler meget om hvordan man selv har det. Jeg er ikke bange for løse hunde, så mine har aldrig skullet "forsvare" mig, så de undgår bare konflikterne.

Sita er desuden så hurtig at hun altid løber fra dem der er ude på ballade... Lidt sjovt at se den sure hund virkelig prøve at fange hende, og sita der bare driller...
    Lidt afhængig af hvor ejeren er kalder jeg hende til mig, eller fanger den anden hund. Et godt tag i halsbåndet og den gør ikke noget..

• #48   25. nov 2007 Både Guffi og Cairo er blevet overfaldet af løse hunde, dog skete der ingen alvorlige skader, den ene gang blev jeg bidt i benet, men heller ikke alvorligt..

• #49   25. nov 2007 Puha, godtnok meget at læse igennem når man ikke har fulgt med hele vejen igennem.. Men jeg klarede det...

Kæresten er for en gangs skyld hjemme i aften, så vil ikke sidde her resten af aftenen....
    Men interessant at høre jeres erfaringer !!!

• #51   25. nov 2007 mange af de overfald kan undgåes hvos alle havde deres hund i snor, mine hunde går kun uden snor hvis vi er helt alene så langt øjet rækker, jeg vil ikke risikere at de kommer op at toppes med andre hunde, og de kan sagtens hilse på andre hunde, men jeg plejer at sige til folk at de kun må hilse i snor, skulle der så ske noget er de noget nemmere at hive til sig, og mine hunde kan godt hilse på fremmede hunde selom de er i snor, det bliver de ikke agresive af

• #52   25. nov 2007 hov stavegeden holdt lige fri

• #53   26. nov 2007 jeg ved med 100% sikkerhed at der er folk her inde som lyver og opdikter historier om at hunde er blvet overfaldet ikke at jeg sige alle gør for det tror jeg ikke men tror at rigtig mange af de historier som er her inde og andre steder rundt op nette er opdiktet af folk som sider og keder sig og gerne vil være lidt i centrum det er nemt at lye og opdikte ting så længe man kan side og gemme sig bag en computerskærm..

grunden til at jeg ved det 100% er at der er 2 gange er blvet skrævet om at mine hunde har overfaldt andre hunde (de er skrævet af folk som ikke har vidst jeg har været her inde) og det skal så lige sige mine hunde har aldrig været oppe og slå med NOGLE andre hunde jeg lade ikke mine hunde komme i en situation hvor det er muligt at overfalde andre hunde úd over det har jeg også set at folk har skrevt om at en tysk pitbull skulle ha overfaldt en anden hund nede på en bestemt strand som endte op i slagsmål med ejerne osv der blev skrevet tidspunkt og sted osv og på det tidspunkt og 1 time før og efter var jeg der nede på lige den strand uden at se noget som helst der mindre om det og da jeg sgae det inde i lige den tråd hoppe profilen af og var ikke her inde i ca 1 månede så jeg er sikker på der er rigtig mange som bare dikter løgn historier og finder på fordi de godt vil være centrum og bare røv keder sig i deres liv

så mit råd stol ikke på alle de historier i læser inde på de forskellige forums mange af dem er der intet hold i ...

• #54   26. nov 2007 Mine hunde er aldrig blevet angrebet/overfaldet/bidt af andre hunde.

Har afværget 2 løse hunde, en vred schæfer uden ejer der blev råbt HØJT ad mens jeg gik imod den. En hanhund der gik på modsatte fortov uden snor med ejer, Monique var i løbetid og han syns hun var lækker, men ham fik jeg fat i inden han hoppede på hende.

Og så er der alle de hunde der kommer rendende og vil hilse uden ejer. De får min ekstra snor på og afleveret hos dyrlægen. Så kan ejerne hente dem og en regning dér.

• #55   26. nov 2007 Har oplevet det 1 gang med min gamle hund.
    Overfalds hunden( ca.30kg ) kom ind på vores grund og overfaldt vores hund ( 6kg.)
    Min mand greb en kost og slog den over ryggen, hvorefter den forsvandt.

• #56   26. nov 2007 martin > vi blir jo næsten nødt til at stole på folk, da problemet er omfangsrigt....jeg gætter på, det er fordi der simpelt hen er flere hunde til. For ti år siden var der her på min lille vej kun 3-4 hunde...i dag er der ikke mindre end 12-14 stykker...

• #57   26. nov 2007 * Sus * Sakki 2 år *

jeg siger ikke problemet ikke er der for det er det og ja det er også stort desværre,

jeg siger bare jeg VED at der sider folk og lyver om de overfald og opdikter historier når jeg har oplevet det 3 gange på de år jeg har været her inde så tror jeg slet ikke gætte på hvor mange af de historier som er her der er opdiktet fordi folk vil være i centrum eller bare keder sig jeg TROR ikke selv på at de kun er de historier jeg kender til som er opdiktet gør DU ??
    det ville da være lidt naivt at tro det ikke ??

så nej men skal langt fra stole blindt på alle de historier som er her inde og på andre forums for jeg er sikker på mange af dem ikke er sande ..

• #58   26. nov 2007 Martin > Det er du ret i, men synes man ka fornemme i en tråd, hvor vidt det er løgn eller ej...har selv set tråde, der virker usande...osse om andre emner..
    Iøvrigt tror jeg heller ikke på alt, hvad der står i avisen... ;O)

• #59   26. nov 2007 hmm.. i alt den tid at jeg har haft hund er mit svar: 0 ... (; men det er en hund om engang lige var det ;(

• #60   26. nov 2007 * Sus * Sakki 2 år *

det giver jeg dig ret i at man mange gange kan men der er jo nogle folk som bare sluger ALT hvad der står på div forums og for den sags skyld også avisen

jeg siger jo ikke at problemet ikke er der bare at der er mange historier på div forums men ikke skal tro på fro der er mange som sider der ude bag deres pc skærme og keder sig og det er nemt at opdikte noget når man kan side og gemme sig og ikke se folk i øjnene ..

• #61   26. nov 2007 i mine øjne så er det et overfald hvis der er kontakt mellem 2 eller flere hunde lige meget om der er så eller ej har kontakten været der er det et overflad hvis kontakten ikke er der er det et udfald og ikke et overfald

• #62   26. nov 2007 Vi er ret enige Martin ss
    Er osse enig i, at der er stor forskel på udfald og overfald...i de sidste to episoder vi har oplevet, kan ingen vel være det mindste i tvivl om, at Sakki blev overfaldet...
    1. Her på vejen findes en 4-5 årig tæve, der gør udfald mod alle...osse hvalpe og modsat køn..
    Sakki gik og græssede/snuste tæt ved deres bopæl, men denne gang var hun løs og foer lige i flæsket på ham...det skete uden forvarsel...havde ikke opdaget hunden som foer ud af hækken - jeg gik imellem og hun forsøgte alt hvad hun kunne på angreb...fik kun fart i pelsen Oftest er hun i snor og han har tidligere blot ignoreret hendes udfald...nu ka jeg ikke ha ham løs på vejen længere for han er godt sur på hende...øv
    2. Min søn og Sakki var ude at cykle på de omkringliggende villaveje. Pludseligt sætter Sakki farten op, min søn er ved at vælte og må stoppe. En arrig hanhund var sat efter dem, indhenter og overfalder Sakki. Min søn går imellem ,men hunden har skadet Sakkis lår, som senere måtte syes. Hunden lystrede ikke ejeren som kom til og måtte hive hunden væk i halen..

Sakki ka umuligt selv være skyld i ovenstående og intet kunne vi ha gjort... :o(

• #63   26. nov 2007
    * Sus * Sakki 2 år *

nej overfald sker desværre og jeg ville ønske at der aldrig skete overfald ;-( for det er noget ingen hund eller ejer skulle gå igennem snøft føler med dig, din søn og mest af alt med jeres hund,
    det er et stort problem når hunde bliver overfaldet og klart det er et problem som vi skal se meget seriøst på og klart også et paroblem men skal prøve at løse ...

det kan jeg aldrig blive uenige med nogle i slet ikke og har aldrig sagt noget andet jeg går meget op i at være en ansvarlig hunde ejer (har haft og trænet med hunde i 17 år og gør det stadig 3-5 dage om ugen elsker det og vil aldrig undvære det) og jeg tager de forholds regler som jeg kan gøre for at der ikke sker noget med mine hunde ud over det går jeg meget op i at folk omkring mig er/bliver ansvarsfulde hunde ejer jeg gør mit for at præe dem så godt jeg kan så på de områder kan jeg heller ikke blive uenige i hvad mange andre folk mener

det eneste sted jeg kan sige noget i den her tråd er som trådens starter også selv siger og grunden til den blev startet der er UTROLIG mange historier om de her overfald her inde så hun sætte spørgsmåls tegn ved om de alle er helt sande der kan jeg så bare fortelle det er de ikke da jeg jo kender til minds 3 historier her inde fra som 100% er løgn og jeg tror ikke på det er de eneste 3 historier her inde som er opdiktet tror rigtig mange af dem desværre er opdiktet lige som rigtig rigtig mange af dem desværre er sande...

• #64   26. nov 2007 martin > er slet ikke i tvivl om, at du er i besiddelse af en masse sund fornuft - kan også se, at du er erfaren omkring hunde.
    Jeg nikkede osse, da jeg først læste Stines oplæg....kom til at tænke på de mange voldtægter, men osse på alle de opdigtede historier nogle piger går til politiet med..En hån imod de rigtige ofre - hviket de opdigtede historier på HG. ligeledes er...:o(

• #65   26. nov 2007 * Sus * Sakki 2 år *

giver dig 100% ret der er nemmelig en hån mod de rigtige offere og det sætte de rigtig offere i en dårlig situation fordi nogle vil tænke nej er det nu også rigtigt det vi høre fordi der er folk som sider og opdikter deres falske historier og der skader de desværre i forevejen belastede offere mere ind de er belastet i forevejen smiley

og det er lige meget om det er hunde overfald, menske overfald, eller hvad for forfærdligheder vi snakker om desværre

• #66   26. nov 2007 Ja *SUK*

Kommentér på:
Er/Er ikke blevet overfaldet ???

Annonce