{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Børn og salgsannoncer {{forumTopicSubject}}

Hvor meget skal man lægge i at et barn enten sætter en hund til salg eller vil købe en på markedet her inde?

Det er jo ikke tilladt at spørge ind til det i annoncen, for så risikerer man at blive frossen....

Mig bekendt er der ingen regler her inde, men jeg mener ikke købeloven gælder eller???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og salgsannoncer
  • #1   26. jul 2009 jeg sys der burde være lidt strammere regler på det punkt....

men personligt vil jeg ikke købe af et barn, og jeg ved ikke hvor meget man kan ta det seriøst når de vil købe.... jeg vil som ejer ikke sælge til et barn....
    Jeg ved dog desværre ikke hva købeloven siger ...

• #2   26. jul 2009 Nej man ved jo ikke om forældrene er med i handlen....
    Det kan jo være forældrene der bruger barnets profil......det kan man ikke se...

• #3   26. jul 2009 Jeg synes nu osse der burde være en regl omkring dette..

når der er et barn der kontakter mig ang mine killinger, beder jeg dem altid om at får deres forældre til at kontakte mig..

• #4   26. jul 2009 nej det er nemlig det... altså da jeg købte min første hund var jeg kun 16, men det var min mor som stod for alt det praktiske og havde kontakten til kennel osv, netop for de kunne se at jeg ikke bare selv prøvede og købe en hund og var uansvarlig i sidste ende...
    og jeg sys det er smask forvirrende når folk skriver fra hinandens profiler eller deler en profil.... man aner ikke hvem man har en dialog med... og det er da vigtigt når det gælder køb eller salg af hunde.... eller andre dyr for dens sags skyld..

• #5   26. jul 2009 Lise Ø - Købeloven gælder for alle handler også private imellem. Prøblemet er bare mange gange at der ikke laves købekontrakt og derfor er det svært at bevise hvad handelsbetingelser man har handlet efter. En mundlig aftale er nemlig ligeså bindende som en skriftlig...
    Altså - købeloven gælder også her og man kan til en hver tid ophæve et køb/salg, hvis sælger/køber ikke er over 18 år.

• #6   26. jul 2009 Lotte H
    Så gælder købelover altså kun når man handler med individer over 18.........er det sådan det skal forståes?

• #7   26. jul 2009 købelover = købeloven

• #9   26. jul 2009 Hvis man vil købe det der annonceres for, så bliver man da ikke frosset for at spørge ind til om forældrene er med i det eller ej - hvis man ikke vil købe det der annonceres for, så er det da uvedkommende for dig.

• #10   26. jul 2009 Lise ©..............det er da i høj grad vedkommende da jeg måske slet ikke spørger på en annonce, hvis jeg ikke vil handle med mindreårig.....

Jeg har da netop heller ikke spurgt i nogen annonce, men jeg er da nysgerrig i princippet og har derfor oprettet en tråd i forum om emnet...

Kan du have noget som helst imod det siden du skal vurdere om jeg vil købe noget i annoncer her inde?

• #11   26. jul 2009 Jeg synes at man burde have en vis alder før man kan oprette sig som bruger i det hele taget... Mange af dem der nok bliver betegnet som"børn" er 12-13-14 år...

• #12   26. jul 2009 Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skal have bidt hovedet af? Må man kun deltage i denne tråd, hvis man er enig med dig?

Uanset hvad, så er det ikke muligt at se på annoncerne herinde, om det er børn, voksne, kvinder eller mænd der står bag annoncerne eller profilerne for den sags skyld, for et barn kan jo så let som ingenting skrive herinde at alderen er 55 år feks.

• #13   26. jul 2009 når der står i en profil....

"hej jeg er 9 år og jeg deler denne profil med min mor.... " så er det da forvirrende... for hvem skriver man så med pågældende tidspunkt... fx i en tråd som denne.... og hvis man kigger efter hvem der har oprettet annoncer herinde kan man til dels se alderen... hvis den er korrekt....

der har næsten lige været en hund til salg og det var en ung mand på 16 år... han havde haft hunden i max 2 uger... så jo man underes... uanset om man vil have hunden eller ej kan man jo godt tænke over at det er en ung alder og handle med hun i...

• #14   26. jul 2009 Jeg kan ikke huske, hvor jeg har det fra, men jeg læst, at skal man købe hund og er under 16, skal der forældres tilladelse til. Så er man over 16, kan man godt købe selv. Hvis altså hundenes ejer tillader det.. smiley

• #15   26. jul 2009 Købeloven er som udgangspunkt gældende for alle handler.

Eks: Hvis du køber noget af en mindreårig og du er klar over det, så gælder den, men hvis ikke du er klar over at du har handlet med en mindreårig kan købet til en hver tid ophæves. Og det samme gælder for salg.

Det er derfor at det er en god idé med købe-/salgskontrakter, så er der som regel ikke så meget at tage fejl af og begge parter er beskyttet...

• #16   26. jul 2009 Lise....du skal være hjertelig velkommen til at deltage i denne tråd....også uden at være enig med mig, men jeg synes ærlig talt at denne sætning...:>hvis man ikke vil købe det der annonceres for, så er det da uvedkommende for dig.<.....ikke er særlig høflig. Hvis du har noget på hjertet behøves du ikke være nedladende.

Lotte H....ok så er jeg med...

Jeg synes stadig det er for uklart hvordan handel med børn skal tackles herinde. Kunne det være en HA'er ville kigge på det?

Kommentér på:
Børn og salgsannoncer

Annonce