Penge gør ikke en glad? (langt) {{forumTopicSubject}}
Hvem end der sagde det, var en idiot!
Kender I det... Man skal altid tænke sig om med de penge man får...
Og har man behov for at skrabe nogen sammen hurtigt, kan det ikke lade sig gøre :O(
Vi flyttede i hus for få mdr siden, og kunne ikke betale husleje d. 2 måned... Vi har betalt den siden, men nu står udlejeren og vil have den husleje vi skylder. (fair nok).
Men har ingen idé om hvordan vi skal skaffe 5300 på kort tid.
Plus vi gerne vil opsige lejekontrakten og finde noget andet at bo i.... Fordi:
Udlejerne kommer rendene flere gange om ugen. (Er ikke rart når man er sygemeldt med angst og stress!)
Manden er pervers overfor mig.
De stresser os med ting vi skal nå i haven, og indendøre, men gør ikke selv de ting de lover, som f.eks at få nogen til at lave vores vindue, som det trækker ind af. Plus vi har rotter rendene. (Dejligt dejligt.....)
Og ja.. I det hele taget er det nogle MÆRKELIGE mennesker, som vi virkeligt ikke kan li.
De brokker sig også over jeg har fået en ny hund, men i lejekontrakten står der vi må have 2, eftersom vi havde en hver da vi flyttede ind. - Og nu forstår de ikke at vi ikke har SPURGT OM LOV til en ny, da min gamle blev aflivet?????
Man føler sig slet ikke hjemme.. Kort fortalt.
Og når man ved de har en rocker søn, gør det ikke tingene bedre.
Hva fanden kan man gøre?
Både mig og kæresten er på kontant hjælp. (jeg er sygemeldt, og han er i praktik).
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.891
Men det har de også lavet om nu.
Og den lille opsparing vi har, er til vores hunde. Og den blir der ikke rørt ved.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Har I noget familie I kan låne af evt ?
Det er sørme en slem kattepine at stå i
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Jeg ved ikke helt hvad man gør i jeres situation. Kan i evt låne i banken/lave et overtræk e.l.?
Og så i øvrigt sige lejemålet op og se om i kan finde noget andet. Det lyder bestemt ikke som et rart sted at bo.
feb 2007
Kæresten har også gæld.
feb 2007
Har strenge ordrer på at tage alt med ro, og slet ikke tænke fremtid, eller bekymringer lige nu.
Og tak for støtten. :O)
aug 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 175 Svar: 1.763
Og hvordan vil i enlig kunne flytte hvis i ik har penge til husleje , da der de fleste steder bliver opkrævet et depoitum det nye sted .. ?
Men i ønskes held og lykke , og håber det ordner sig for jer
jul 2007
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 370 Svar: 2.448
jul 2007
feb 2007
Og ja vi har også hørt at man kan ansøge om tilskud fra kommunen, til indskud, så vil vi helt klart gøre. :O)
Tak for de gode råd.
Tror jeg vil skrive en sød opsigelse, lige straks. Jo før jo bedre, da vi er "bundet" i 3 mdr, efter opsigelsen.
feb 2007
"vi skal nok få vores penge". << Vi har overhovedet ikke sagt dem imod, eller gjort andet end være høflige! - Og vi spurgte selv om vi kunne vente med en enkelt måneds husleje, da det kneb.
Og når man tænker på alle de ting, de selv har lovet at lave her, blir man sku gal ved deres opførsel. De kommer bare brassende, når det passer dem. Og jeg skal stå model til perverse kommentarer fra den gamle mand!
Og så forventer de gud hjælpe mig også, at vi klipper hæk når det lige passer dem.
Men trussel.. Det skal de lige prøve på. - Det er rart når man ved deres søn er rocker. Dejligt!
jul 2007
Hav tillid til at tingene nok skal gå i orden Det er svært i starten - men hvis man lærer at tænke positivt på tingene - så kommer det ligeså stille Jeg går stadigvæk sygemeldt - men det er kun indtil i midten af august. Det har hjulpet at få styr på de ting der stresser mig.
feb 2007
Og derfra, går det helt ned af bakke. Så er det pludseligt mange ting der gør at jeg blir mere syg.
- Sover stadig ikke godt. kan få stress af tv, eller mennesker. og trafik. og føler mig aldrig rigtigt TRYG. Det er ikke nemt..
Jeg husker pludseligt dårligt. Alt kører rundt i hovedet. Kan ikke koncentrere mig om hvad folk siger til mig. Ooosv.
Man er til stede, men alligevel ikke.
Og når man så bor i et hus hvor modbydelige mennesker pludselig kommer rendene.. Ja så er man generelt hele tiden på mærkerne.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Spørg kommunen om penge, og vis dem den trussel i har fået.
feb 2007
Kan desværre ikke bevise den trussel.
Alt foregår gennem snak, ved vores hoveddør.
aug 2008
Men dem skal i være medlem af, før de hjælper.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.800
Som nævnt skal det være en boligforening og størrelsen på boligen skal være realistisk, og i skal efterfølgende kunne betale husleje selv.
Søg en bolig, når i får afvide der er en så gå på kommunen, i må IKKE underskrive noget eller betale noget før i har snakket med kommunen, de fortæller jer hvornår i må underskrive kontrakten.
Underskriver man før dette, hænger man selv på indskud.
Mvh
amanda
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
jo kommunen hjælper også de fleste steder med indskud til privatudlejning, men højest med et indskud på 3 mdr,s leje og det man lejer skal være i orden.
aug 2008
aug 2008
Penge gør ikke en glad? (langt)