{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Hvalpe=penge {{forumTopicSubject}}

Min kæreste har den her kammerat, der har fået hans hunhund parret.

Det er så hvad det er, fred med det, MEN!

Det viser sig nu, hvilket ikke overrasker mig, at de ikke har tænkt sig at smide noget som helst efter de her hvalpe, hverken sundhedstjek, vaccination, ormekur og da slet ikke chip.
Kort sagt, der skal bare laves hvalpe for at tjene penge, og det må ikke koste noget. Vel og mærke på en blandings hunhund, jeg nok personligt ikke ville have lavet hvalpe på, jo den er da sød, men også noget "skroller i bæret".
Jeg bliver bare så harm over, at man vil sætte hvalpe i verden, især nu hvor markedet er så overfyldt, og at man så slet ikke vil bruge noget som helst på dem.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil med det her indlæg, det gør mig bare tosset, at man sætter hvalpe i verden på den måde, og allerede inden de er kommet har han annonceret, hvordan det hele skal foregå og ikke foregå. Jeg håber ikke for dem, at der opstår nogle komplikationer undervejs, de skal da nok tage hunhunden til dyrlæge hvis der sker noget, men jeg er bange for, at han så vil have det mere ud af hvalpene, hvilket er fuldstændig urealistisk.

Hvalpe er for f... dyr, ikke små pengemaskiner!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe=penge
  • #2   28. jun 2011 Ja det har jeg også overvejet smiley

Han er så irriterende vestjysk i hans facon, at det gør helt ondt... Jeg ville i hvert fald ikke købe hund af ham, det er helt sikkert.

• #3   28. jun 2011 Du kan melde vennen til politiet. Det er et krav at det er opdrætter der skal chippe hvalpene, så du kan starte dér.

• #4   28. jun 2011 Det har jeg også tænkt mig hvis han holder fast i det. Og så kan vi lige melde ham for hans heste samtidig, de skal nemlig også være chippet og med pas fra næste måned, hvilket han heller ikke får gjort, "da det jo ikke er trådt i kraft endnu". Jo min fine ven, det er det så, og til nytåret slutter overgangsordningen, og så klapper fælden sgu...

• #5   28. jun 2011 Jeg tror såmænd ikke deres liv bliver kummerligt, deres dyr bliver jo ikke mishandlet smiley
    De er lidt nogle mærkelige folk, de gør fx et stort nummer ud af at passe hestene om vinteren det ene år, det næste skal de "bare have roepiller og hø", og det vi gør er altid forkert og for dyr en løsning. (Vil så lige tilføje, at de fik et føl der var svagt og døde, men vi har to stærke, levende føl, født på den rigtige tid af året -men de har selvfølgelig altid ret alligevel.Himmelvendte øjne herfra...)

Det er labrador-blandinger, så nej, de er ikke helt små smiley Håber, han bliver så klog af skade, at han ikke laver flere hvalpe på den konto..:!

• #6   28. jun 2011 Håber virkelig ikke at tæven får særlig mange hvalpe, hvor er det synd for tæven og de kommende hvalpe.

Men ja, når hvalpene kommer og de skal sælges så meld ham, hvis han ikke har fået dem chippet.

Uhh irriterende vestjysk i hans facon, hvordan er det...? Prøver ikke at tage det personligt smiley

• #7   28. jun 2011 AboutMeDogs: Du skal ikke tage det personligt smiley Jeg elsker vestjyder, MEN han er bare en tand for skrap. Altid negativ, alt hvad andre gør er galt, han siger ALDRIG noget positivt, sidst jeg rendte i dem var til skue med min hoppe, og vi var lige kommet ud af ringen som nummer to med 23 point, og så siger han ikke engang tillykke, men er i fuld gang med at brokke sig over et eller andet ligegyldigt... Hovedsageligt henvendt til min kæreste, da de ikke tør snakke ret meget til mig, jeg har vist givet min mening til kende en gang for meget... *G*
    Og hans ti år yngre kæreste klistere bare op ad ham og siger ja og amen til alt hvad han siger... Hunden er sådan set hendes, hvis det skal være helt teknisk korrekt, så hvem af dem der er så lam at ville have hvalpe vides ikke...
    Tager virkelig hatten af for min bedre halvdel, fatter simpelthen ikke, hvordan han kan holde ud at omgås dem, jeg holder mig gerne langt væk når de ind imellem kommer her, men jeg hører jo stadigvæk alt det gylle han lukker ud af omveje...

• #8   28. jun 2011 Jeg ved ikke, hvad han har tænkt sig med fx foder, jeg ved heller ikke, hvad de fodrer tæven med. Jeg ved heller ikke, hvad han gør hvis de bliver syge, eftersom han jo ikke vil have dem til dyrlæge osv. "The bottom line is", at de aldrig skulle have haft hvalpe på den tæve...

Han mener, han kan få 2000 pr hvalp, da dem der er chippet osv ligger på 3-3500.

Der er vist desværre hvalpe i den, kæresten snakkede med ham i går, så der burde komme hvalpe om en måneds tid...

• #9   28. jun 2011 Forstår slet ikke hvorfor man bevist avler på blandinger. Vi har selv to blandinger, men de fik fjernet bollerne lige så snart de var faldet ned. skal ikke lave nogen ups kuld her...

Jeg sidder også og bliver harm og gal over det du skriver.. Både at man ikke vil koste penge i hvalpene.. men hvad med moren? vil de ofre penge hvis nu der sker moren noget under fødslen... synes ikke det lyder særlig overvejet fra deres side.. og slet ikke hvis moren er lidt kuller i hovedet....

• #10   28. jun 2011 Personligt havde jeg også håbet på, at tæven gik tom, desværre tror jeg bare, de ville have kørt den til hanhund igen, hvis det var tilfældet.

Jeg følger spændt med på sidelinjen, da jeg bestemt ikke synes, han skal have lov til at slippe godt afsted med det her...

• #11   28. jun 2011 Rikke B: Det er lige sådan jeg har det, allerede da jeg hørte om det første gang, tænkte jeg bare "nej, nej, NEJ!"

Vi har selv to dejlige hunhunde uden papirer, men den ene er steriliseret, og det kunne den anden også godt ske at blive, avle på dem vil vi i hvert fald ikke..:!

Jeg håber håber håber virkelig ikke, at der opstår noget undervejs, hverken mens hun er drægtig, op til og under fødslen, og heller ikke med hvalpene. Som sagt, jeg tror nok, at de skulle tage moren med til dyrlæge hvis fx der opstår komplikationer. Men jeg tvivler stærkt på, at de vil få hvalpene tjekket osv bagefter, det gider han simpelthen ikke spilde penge på. Det er alt andet end velovervejet det de har gang i...

• #12   28. jun 2011 Ja jeg mener jo også at vide, at han er temmelig tosset -det er det samme, da han i sin tid fik små ponyer uden papirer, så skulle der f... bare laves føl, så han kunne tjene penge. Ja, det er der så bestemt ingen penge i, kan jeg så lige hilse og sige... smiley Og nej, han vil ikke vaccinere og chippe, han tror han kan smyge sig udenom igen og igen med hestene, og nu åbenbart også med hvalpene...

• #13   29. jun 2011 Ja hvis han tror der er penge i ponyer unden papirer, så er han ikke for klog smiley
    Heste er generelt en stor underskudsforretning smiley

• #14   29. jun 2011 Nej, og nu er han gået fra det med ponyerne igen og har travlt med at fortælle min kæreste om, hvor glad han er for, at han ikke har dem mere = han mener også, vi skal af med vores, eftersom det han gør altid er det rigtige. (Dem de har til at gå nu er hendes.)
    Jeg tør ikke regne på hestene, de er vores hobby, og dermed vil det koste noget, vi har dem bestemt ikke for at tjene på det, det er godt nok en forskruet indgangsvinkel at have til tingene...

Kommentér på:
Hvalpe=penge

Annonce