{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

hjælp! PANIK!!! 2. kan jeg: {{forumTopicSubject}}

kan jeg skrive sådan her:



En gruppe lærere blev fyret på Sydkystens Privatskole, andre sagde op i protest.. Hvad skulle der så ske?

Knud Erik begyndte at finde et egnet sted til at starte en ny skole op. Han fik tilbudt en grund i Solrød Strand kommune, men en nabohøring mente at der ville blive for meget larm. den påstand kan nemt tilbagevises, for den sidste time slutter kl. halv tre, hvor folk stadig er på arbejde.
Så begyndte de at finde ud af hvad der så var af andre steder? En gammel brugs der var blevet nedlagt, som skolens kommende bestyrelse og lærere så købte.
Endelig havde de fået et sted, men så manglede økonomien. hver enkelt lærer kautionerede for et vist beløb, så banken havde en sikkerhed det første år indtil skolen fik støtte til lærerlønninger og så videre.

Forældre og lærere gik i gang med at ombygge den gamle brugs om til en moderne skole. starten, gik med 37 elever fordelt på alle klassetrin. Nogle klasser blev så sammenlagt på grund af det lave antal af elever. Jeg kan så tilføje, at da jeg startede i 3. klasse på skolen efter sommerferien efter det første år, kom jeg til en helt anden type skole end jeg var vant til. Selve dagen for skolestart foregik på den måde at der var morgenbrød til alle, som skolen gav. Så gik vi ind i vores klasselokaler, fik vores skemaer, de nye bøger, fik nogle oplysninger om forskellige ting, og så var den dag slut. Derudover så var klasserne lagt sammen to og to i det fleste fag. De eneste fag vi ikke var lagt sammen, var i dansk og matematik. Resten af fagene foregik sammen med, i vores tilfælde, klassen over os. I min klasse var vi kun 7 til at starte med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp! PANIK!!! 2. kan jeg:
  • #2   4. maj 2009 hvad betyder tilbagevises? tror altså ikke, det er et ord..

    hvilket niveau er det på? for det er jo afgørende for, hvor tilfredsstillende det er...


  • #4   4. maj 2009 det er dansk...

    jeg har lavet en tråd tidligere i dag der hedder: hjælp! PANIK!!!

    det her er en fortsættelse af den...

    linker lige den anden....


  • #6   4. maj 2009 jamen du skrev jo heller ikke noget om, hvad det var for noget i den anden tråd..eksamensprojekt siger jo ikke så meget i forhold til om det er folkeskole, ungdomsuddannelse, en eller anden videregående uddannelse eller hvad ved jeg..

  • #8   4. maj 2009 ej, jeg må da være totalt blind, ka' overhovedet ikke se noget med hf smiley

  • #9   4. maj 2009 ok... nej det er "kun" 10. klasse på VUC

    men det er et eksamensprojekt hvor jeg har valgt at skrive en artikel om Køge Private Realskole.


  • #10   4. maj 2009 okay, men det duer altså ikke i en artikel at skrive i første person... medmindre det er en featureartikel, og det er det jo ikke.. du ved godt, hvordan man skriver en artikel, ikke?

  • #12   4. maj 2009 hmmm... jo.... men har faktisk aldrig skrevet en selv....

  • #13   4. maj 2009 hehe nå okay...

  • #20   4. maj 2009 sjovt nok sad jeg lige og tænkte at hun da her den anden dag havde skrevet hun var færdig.. Men ja sådan hang det så bare ikke sammen alligevel.

  • #21   4. maj 2009 jeg ved det... men jeg skrev også at jeg ikke ville have moralprædikener.....

    jeg var rasende da jeg skrev det på baboom. jeg vil ikke have nogen til at skrive mit projekt. det kan jeg godt selv....

    jeg er bare totalt i panik nu... min udlejers internet gik ud i går omkring kl tre.... hvor jeg havde siddet i et par timer og skrevet et interview rent...


  • #22   4. maj 2009 øh, sku' du ikk' aflevere nu?

  • #24   4. maj 2009 charlotte, det er ingen skam at man har brug for hjælp, men det er satme flovt at sidde og lyve folk op i deres ansigt fordi man ikke vil erkende man har brug for hjælp.. Og tænk så at må oprette sådan en debat her, fordi man alligevel ikke er færdig, gør måske folk vil have svært ved at tage dig seriøst en anden gang..

  • #25   4. maj 2009 og jo det var ganske rigtig en moral tale, men jeg syntes sku det er pinligt på dine vejne!

  • #26   4. maj 2009 jeg har ikke herinde skrevet skrevet at jeg var færdig.... kun på baboom..... fordi jeg blev så møgsur over at de påstod at jeg ville have dem til at skrive mit projekt.... det vil jeg ikke...

    lige nu er jeg gået i stå igen igen... og aner ikke hvordan jeg kommer videre....


    og så forresten for at i ved at jeg ikke tager pis på mig, så har jeg endnu ikke fundet ud af hvordan jeg kan kopiere noget som helst fra nettet og ind i skriveprogrammet uden der kommer streger rundt om det hele... og herindefra (ville kopiere en opskrift) så kommer der kun halvdelen af linierne ind...



  • #28   4. maj 2009 forstår nu heller ikke hvordan du kan sidde og skrive seriøst at du er så og så god til dansk, hvis man ser på det, du har lagt ind her.. det er altså noget værre juks.. og har intet med en artikel at gøre.. men held og lykke, det er lidt for sent at få hjælp nogen steder fra nu...

  • #29   4. maj 2009 jeg ved det ikke... det skl afleveres til gennemlæsning, og vi får det tilbage onsdag hvor der skal laves de sidste rettelser, printes de eksemplarere ud der skal printes ud. og endelig aflevering torsdag.

    jeg ved det godt.... er heller ikke selv tilfreds med det der er skrevet, men er gået fuldstændig kold, og derfor spurgte jeg herinde.... og så har jeg haft omkring en måned hvor internettet ikke har fungeret derhjemme, og har desværre ikke tid til at blive på skolen efter undervisning, da jeg har arbejde ved siden af....
    det er ikke nogen undskyldning, men kun en forklaring på hvorfor projektet ikke er færdigt.
    jeg er heller ikke sur/fornærmet at jeg sletter hele tråden... ved så udmærket godt at det er noget lort det her....


  • #30   4. maj 2009 du kunne da bare skrive det uden internet.. du skal da ikke bruge det til noget.. og du har da kunne være herinde, så det må da have fungeret, om ikke andet så sporadisk..

  • #31   4. maj 2009 kun i skoletiden, hvor jeg også har arbejdet på projektet....

    og så i 5 minutter hver tiende dag eller lignende derhjemme...

    jeg har desværre ikke styr på de forskellige datoer, som jeg meget gerne vil have med.


  • #32   4. maj 2009 skulle det ikke ha været afleveret, hvad med at komme i aktion, i stedety for at side på HG

  • #33   4. maj 2009 jeg er gået i stå... sidder og bladrer mine notater igennem....

    er gået fuldstændig kold....

    men snakker med min lærer.


  • #34   4. maj 2009 nå... jeg kom videre og fik skrevet en masse.... nu er mit problem så bare, at der også er et max på sider.....

    jeg har nu kun ca en hav a4 side til at skrive resten i.......


  • #35   4. maj 2009 ej puha.... fik talt forkert.... har 1½ side.....

  • #36   4. maj 2009 Charlotte - nu med egen bærbar igen- skønt! B

    Jeg synes du skulle skamme dig , at sidde og stikke os alle her på HG en plade...... og sige du allerede har skrevet 20 sider ... ...... og det er fordi du vil hjælpe ALLE dem i din klasse , fordi de ikke kan finde ud af det...

    hvis du fra starten havde fortalt du selv havde svært ved at lave din opgave..... så var der sikkert nogen der ville hjælpe dig.........
    men det eneste du kunne var at sidde og komme med eder ... og fortælle os hvor dygtig du selv er ......... og at vi fandme ikke skulle beskylde dig for ....at det var til dig selv..........

    Tjaaa.... man ligger som man har redt.....for der er flere der har læst dine andre tråde...... og jeg kan fandme godt forstå , hvis de ikke vil hjælpe dig nu.

    Og iøvrigt har du vel ikke fået den opgave i går..... så du har vel haft masser af tid til at lave den...........


  • #39   5. maj 2009 jeg skrev ikke herinde at min egen opgave var færdig... jeg skrev det på baboom fordi jeg blev så sur... det røg simpelthen ud af mig...

    og mht at jeg ville hjælpe mine klassekammerater, så bad jeg netop ikke om hjælp til det jeg selv skulle skrive, nemlig en avisartikel. jeg bad bl.a. om hjælp til essay og læserbred, ikke til avisartikel.

    da jeg endelig fik ro på og fik sat det sammen jeg havde og sat opgaven ordentlig op så manglede der faktisk ikke ret meget... manglede kun en begyndelse og en afslutning og en konklusion. det er så lavet nu, og nu er den klar... da panikken blev klemt væk var der faktisk kun en times arbejde...

    men tro mig. det er godt nok også sidste gang jeg laver en opgave færdig i sidste øjeblik...

    jeg HAR lært meget af det her...

    og jeg undskylder meget, at jeg i raseri fik fortalt en løgn!






  • #40   5. maj 2009 men mht de andre, så har de stadig ikke forstået hvad det handler om... der er en der har afleveret en opgave om noget ham og læreren slet ikke havde aftalt. hun kiggede lige opgaven igennem og konkluderede at han ikke selv havde lavet den opgave...

    jeg har også opgivet at lave det jeg ville, for i fredags mødte to personer op to timer for sent og havde ikke lavet den problemstilling der skulle have været aflevet to timer forinden...

    de kom og begyndte straks at spørge hvad man skulle skrive og hvorfor... der hjalp jeg dem mundtligt... igen...

    den ene af disse to måtte jeg bruge 1 time til 1½ på at forklare ham hvad fakta/sagprosa og fiktion/skønlitteratur er... og jeg er ikke sikker på om han kan huske det nu... han kunne det i tre uger efter i hvert fald...


    dette er overhovedet ikke for at sætte mig selv i et bedre lys, overhovedet, men bare for at fortælle at det altså ikke er noget jeg har fundet på...

    og læg mærke til, at jeg ikke spurgte om hjælp til en avisartikel før i går... ikke i den "gamle" tråd...


  • #41   5. maj 2009 til en anden gang er det måske en god idé at koncentrere dig om dit eget, når du bruger en genre, der volder dig problemer..

  • #42   5. maj 2009 Er alle de her tråde , fordi du mangler opmærksomhed.....eller ???

  • #44   5. maj 2009 nej jeg mangler ikke spor opmærksomhed.

    har du nogensinde hørt om fejltagelser? og tilgivelse?

    har du aldrig sagt noget som ikke var sandt i en diskution hvor bølgerne gik højt og du blev beskyldt for noget du aldrig kunne finde på?

    hvis jeg stadig skulle bøde for alt hvad jeg har lavet/sagt af lort i tidernes morgen, så kunne jeg fandme ligeså godt hoppe ud foran et tog. (der var engang hvor jeg løg rigtig, rigtig meget.... men det var for at undgå at blive tæsket synder og sammen hver evig eneste dag!!!!!!! )

    ved udmærket godt det ikke er en undskyldning, men jeg blev fandme så pissesur over at blive beskyldt for at ville have andre til at lave min opgave.... tro mig... dem der har gået på Køge Private Realskole kunne aldrig drømme om at bede andre lave deres opgave eller lave en for andre......... jo der er måske nogle stykker, men de er uden for pædagogisk rækkevidde... og også de få af mange der taler dårligt om skolen....

    og jeg har sagt undskyld!


  • #45   5. maj 2009 SUK.......

  • #47   5. maj 2009 SUK SUK SUK

  • #48   5. maj 2009 også et suk herfra

Kommentér på:
hjælp! PANIK!!! 2. kan jeg:

Annonce