Hjælp min hund går i panik...??!! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en chihuahua på 1,5 år er lige ved at være færdig med hendes 2. falske løbetid. I mandags skete der noger meget mærkeligt. Da jeg kom hjem fra arbejde og ville lufte hende, kom hun løbende glad hen til mig, og vi gik ud og gå. Hun gik som hun plejer, rigtig glad og snuser til alt ting, vi går ind i parken, men pludselig bliver hun ramt af panik og løber og hyler og ryster og hiver i snoren. Jeg har kun oplevet hende sådan når folk har skudt krudt af. Men jeg syntes ikke at jeg bemærkede noget som skulle kunne skræmme hende, der var ikke andre hunde i nærheden eller noget som helst. Jeg tog hende op, og hun kiggede hele tiden rundt omkring, som om der var nogen efter hende. Da vi kom hjem gemte hun sig under sofabordet. Jeg tog hende op og ville berolige hende og give hende en godbid, men hun ville ingenting, hun lå bare nede ved mine fødder og rystede og så sig hele tiden omkring. Jeg har selvfølgelig været ude og gå med hende en del gange efter, og jeg har gået forskellige ruter, men hver eneste gang sker det at lige pludselig går hun i panik. Og jeg aner ikke hvorfor?? Jeg ved ikke hvad det er som forskrækker hende. Jeg har boet inde midt i byen med hende hele hendes liv, og hun er vant til biler, ambulancer osv. men dem bliver hun også bange for nu.
Hvad skal jeg dog gøre??
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 87
Og grunden til at jeg nævner den falske drægtighed er at jeg tænkte at det måske kunne være pga. homoner eller noget...??
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.643
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
mar 2009
Og jeg har tjekket hende for stik osv. men hun har ikke nogle knuder eller ligende.
Hvilken form for smerter tænkte du at det kunne være når det kun er udenfor at hun bliver bange??
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
mar 2009
mar 2009
Ja hun kan sagtens se, og høre, og hun viser ikke tegn på gener i ørene på nogen måder. Så jeg syntes at det er meget svært at finde en løsning.
sep 2007
sep 2007
sep 2007
Min egen genkendte krudt lugten og ville ind igen.
sep 2007
mar 2009
Og hun er helt normal når vi er indendøres herhjemme, og så leger hun og er vild. Så jeg vil ikke mene at det skulle være pga smerter, jeg tror nærmere at det er noget psysisk
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
I stedet for at tage hende op, saa proev at stoppe op evt saet dig paa en baenk og giv hende lidt tid uden at roere hende. Vis hende at du ikke er paavirket over situationen.
Skriv evt en lille dagbog over hvornaar det sker, hvor det sker osv saa du eller en anden maaske kan se et moenster.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 266
Hvis hun eks er blevet stukket af en bi, saa kan hun forbinde omgivelserne eller hvad der har vaeret i omgiveiserne med smerten fra bistikket.
Hvis du giver hende lufte ture i roligere omgivelser, saa burde angsten aftage, men hvis du omvendet udsaetter hende for en masse indtryg og hun panikker, saa kan hendes adfaerd forvaerre.
mar 2009
Jeg bor inde midt i Horsens centrum, men jeg vil prøve at undgå at gå ture med hende hvor der er for mange biler osv.
Hjælp min hund går i panik...??!!