{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

For fanden altså.. (langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo (som nogen ved) en knæskade. Den er kronisk, lægerne kan intet gøre og den gør ondt, helt ustyrligt ondt.

Jeg er en ret aktiv person til hverdag - jeg har 3 hunde og en hest og jeg arbejder som hundetræner samt læser, og mit knæ kan selvsagt ikke holde til alle tingene..

Jeg har haft en del fravær på mit studie grundet smerter og enden på det er simpelthen at jeg enten skal se om jeg kan finde et deltidsjob der passer til mine ønsker om 4-5 arbejdstimer pr. dag og mulighed for at veksle lidt mellem at stå og sidde eller at gå på kommunen og søge flexjob..

Jeg vil allerhelst afprøve deltidsjobbet for at kunne udelukke det hvis jeg skal til at søge flexjob, mest fordi jeg jo reelt ikke ved om jeg kan holde til et deltids hvis ikke jeg prøver og jeg ville føle jeg tog pis på systemet hvis ikke jeg afprøvede det først..

Hvis jeg skal flexjobbe skal jeg måske igennem diverse undersøgelser igen (jeg var igennem dem i december 08) og jeg må indrømme jeg ikke kan overskue at skulle igennem hele baduljen igen - det var træls nok sidst..

Jeg er led og ked af det hele fordi jeg har ondt og det går udover mit overskud og mit humør..

Jeg har dårlig samvittighed hvis jeg prioterer mine dyr over skolen og omvendt.. Jeg kan tit ikke rigtigt fungere efter en lang skoledag fordi jeg har ondt og så tager jeg tidligere hjem for at kunne fungere og passe mine dyr..

At komme af med dyrene er ikke en mulighed - mine dyr er mit liv og uden dem kunne jeg ligeså godt grave mig ned..

Undskyld det blev så langt men jeg er ked af det og bange for fremtiden..

Tak fordi I læste med..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For fanden altså.. (langt)
  • #1   29. apr 2009 Jeg ved hvordan du har det jeg fik smadret min ryg for 3½ år siden og er igang med at søge flexjob, jeg kan ikke arbejde mere end 15 timer om ugen, men nu har jeg jo været det hele igennem og nej du behøver ikke at skulle alle undersøgelser igennem igen, da du bare kan få de lægeudtalelser der allerede ligger og dem skal du bare give til kommunen eller dvs de indhenter dem selv.
    Du behøbver ikke at prøve et deltidsjob først da du alligevel vil blive arbejdsprøvet igennem kommunen og afhæning af hvilken kommune du bor i kan du komme ud i flere prøvninger, jeg har selv været igennem 5 stk og først nu bliver jeg indstillet til flexjob og det er på trods af at alle lægepapire er i orden og alle skriver at jeg er kronisk syg og IKKE kan blive bedre.

Jeg håber ikke du skal igennem det samme som mig for det tager virkelig på kræfterne at kæmpe med kommunen...

Men held og lykke med det hele.

• #2   29. apr 2009 Nadja - mange tak for din beretning - det ville være kanon hvis de kan bruge de udtalelser der allerede ligger så gør det mit liv lidt nemmere.. Jeg er faktisk klar på at prøve jobprøvning men jeg VED jeg ikke kan arbejde mere end 15-20 timer om ugen - jeg kan ikke engang have et studie på 23 timer..

Hvor længe tog det dig at blive indstillet? Risikerede du at skulle aftsted 37 timer mens du var i jobprøvning?

• #3   29. apr 2009 Hej.
    Det behøver ikke at være så besværligt og træls at få tilkendt et fleksjob.
    Har du ikke en god læge og en socialrådgiver på det sygehus du er tilknyttet?
    Jeg er blevet tilkendt fleksjob, da jeg er kronisk syg og den gik igennem ret hurtigt, takket være min læge og socialrådgiveren på sygehuset. Jeg har ikke været i en eneste arnejdsprøvning og skal det heller ikke. Jeg ved jeg kan holde til 20-25 timer om ugen og kommunen har accepteret det og ser derfor ingen grund til jeg skal sendes ud i noget, som måske vil kunne forværre mit helbred, når jeg selv ved hvad jeg kan.

Hvis du har nogle spørgsmål, må du meget gerne spørge, vil gerne hjælpe andre til at komme lige så let igennem det som jeg kom.

Mvh. Lea

• #4   30. apr 2009 Hej Lea

Jeg har ikke rigtigt noget forhold til den læge der gav mig dommen - havde aldrig mødt ham før og har ikke set ham siden..

Og min egen læge har jeg heller ikke noget specielt forhold til..

Jeg har ikke noget imod jobprøvning bare jeg ikke blir smidt ud i 37 timer for det ved jeg altså jeg ikke kan klare..

Mvh Heidi

• #5   30. apr 2009 Der er meget stor forskel på hvor lang tid det tager kommunen/ revalideringscenter at vurdere, om man er berettiget til flexjob. Jeg ville ønske jeg havde søgt for meget længe siden i stedet for frivilligt at gå på deltid. For det endte med at jeg blev langtidssygemeldt og fik så kun sygedagpenge i forhold til en deltidsstilling (altså 90% af 23 timer/uge). Hvis du kommer i flexjob, får du jo fuld løn for de timer du arbejder + min dp sats eller minimumsløn for resten, alt efter hvad aftalen er med firmaet. Havde en veninde som næsten opretholdt sin fulde løn på flex.

Go for it, selvom det måske tager nogle måneder, men pas på dig selv fremover - det er det du skal tænke på. Held og lykke ,-)

Kommentér på:
For fanden altså.. (langt)

Annonce