{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Hyler når han er alene.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har lige fået mig en dejlig hund på 4 år.. Han er go som dagen er lang, mit eneste problem er, at når jeg ikke er hjemme så hyler og gøer han.. Så meget at jeg har fået klager fra naboen.. Hva ka jeg gøre ved dette? Når jeg er ved ham, følger han mig rundt i hele huset og jeg ka ikke gøre noget uden han følger efter.. Han er meget afhængig af mig, hvordan gør jeg ham mere selvstændig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyler når han er alene..
  • #1   19. mar 2009 Hvad er det for en hund. Hvor længe har du haft ham? Har du trænet alene hjemmetræning?

  • #2   19. mar 2009 Hvordan har du trænet alene hjemme med ham?

  • #3   19. mar 2009 hvor har du ham når han er alene hjemme?

  • #4   19. mar 2009 Det er en blanding mellem labrador og rottweiler, jeg har haft ham i tre uger og har ikk trænet alene hjemme med ham, for fik jeg afvide af tidligere ejere at han godt kunne..

  • #5   19. mar 2009 der er meget forskel på dit hjem og den tidligere ejer ..
    alene hjemme træning forfra..!!

    samt dette:

    tænd fjernsynet når du går så der er lidt lyd ..lad være med at have hele lejligheden til ham men evt luk ham inde i et rum ..nogle gange kan de ikke overskue alt den plads..
    træk for så han evt ikke kan se ud ..sørg for han har noget der evt kan motivere ham ..legetøj godbidder..og læg en bluse med din duft ned i hans kurv

    sørg for i har været ude og gå en lang tur inden han skal være alene hjemme:-))


  • #6   19. mar 2009 Han er kommet et helt ny sted hen, fjernet fra alle de trygge omgivelser og flyttet ind hos et helt nyt menneske. Hans gamle mennesker forsvandt, hvorfor sku du så ikke gøre det? Træn lige så langsomt med ham, så han ser at du kommer tilbage hver gang. Lad ham være i et rum hvor han er tryg og sørg for at han er mentalt træt når du går. Når han har kunnet, så lærer han det hurtigt igen.

  • #7   19. mar 2009 og lad være med at have kontakt med ham ti min før du går fra ham ..bare gå ud af døren ...

  • #8   19. mar 2009 jeg kan ikk rigtig nå at gøre ham mentalt træt inden jeg går hjemmefra, da jeg har ting jeg møder til tidligt på dagen, så det er lidt svært.
    Kan i evt komme med forslag til at gøre ham mentalt træt uden det tager flere timer?
    Hvis jeg skal starte med at lade ham være alene i et rum et lille stykke tid og så komme tilbage igen, skal jeg så rose ham hvis han ikk piver? og hvis han så piver, hva skal jeg da gøre?


  • #9   19. mar 2009 hvis han piver skal du inorerer(stave) ham ...
    du skal ikke begynde at nusse ham og snakke sødt til ham..så oplever han det som om der er noget galt og du er med til at ynke ham ..

    er det din første hund?


  • #10   19. mar 2009 går du ikke morgentur med ham??

    hvor lang tid er du væk?fra ham om dagen...


  • #11   19. mar 2009 Du skal som der allerede er skrevet starte med alene hjemme træning. Og stå så tidligt op at hunden er rolig når du forlader den. Altså absolut ikke noget med og have travlt om morgenen. Mens du går morgentur kan du lade den søge efter noget hundemad i græsset undervejs dog skal der jo også være tid til at den får sig gjort ren.

  • #12   19. mar 2009 Morgenmaden i græsplanen er udemærket til lidt mental træning.

    Gå fra ham i 1 min og kom tilbage inden han hyler/piver, så 2 min, så 5, så 10 og så videre...


  • #13   19. mar 2009 Og ikke noget med at skælde ud eller ynke. Bare gå ind og ud af rummet som om det er det mest naturlige i hele verden (hvilket det også skal være, for at det kommer til at fungere)

  • #14   19. mar 2009 Samson:
    Selvfølgelig går jeg morgentur med ham.
    Til leduce:
    Han er højst alene hjemme 3-4 timer og det er ikk hver dag.
    Til alle:
    Jeg takker for jeres gode råd, og vil gå igang med alene hjemme træning.


  • #15   19. mar 2009 ok..held og lykke;-))

Kommentér på:
Hyler når han er alene..

Annonce