{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dags Dato i går
  • #1   26. feb 2009 Der er flere tråde om emnet;o)

• #2   26. feb 2009 Fattede ikke, at den der cavailie - et eller andet, kan ikke huske racen smiley - at den ikke blev aflivet noget før!
    Kæft, hvor var det skrækkeligt, at høre, at den lå der og hylede og pev af smerte!

• #4   26. feb 2009 Michelle; Hvad vil du sige med det?

Michelle J: Jaa, det var SÅ synd!! Fik det virkelig helt dårligt over at se det.

• #5   26. feb 2009 De to små: Enig. Den fik piller hver dag og 1 gang om måneden fik den alligevel epilepsianfald. Det er da alt for synd for den at den skal leve med det!

• #6   26. feb 2009 Rikke -ikke andet end at det da var smartere at deltage i de debatter der allerede er om emnet i stedet for at starte en ny.

Jeg gik udfra du ikke vidste at der allerede var debatter om emnet herinde, og derfor fortalte jeg det...

Der er jo ingen grund til at have 15 tråde om samme emne;o)

• #8   26. feb 2009 Michelle: Jeg har ikke set at der er andre tråde herinde, som handler om det samme, og derfor oprettede jeg en ny (:

De To små:Ja, jeg har da også altid regnet med at hvis der er stamtavle med hunden, er den altid rask. Men hvis man skal være "sikker" på at anskaffe sig en rask hund, skal man jo egentlig købe et gadekryds.

• #9   26. feb 2009 Rikke .og den konklussion kan du så ikke lave;o)

To syge gadekryds laver ikke raske hvalpe. Og det er nu engang fakta at de færreste tester deres gadekryds inden avl. De får et almindeligt sundhedstjek og det er i de fleste tilfælde alt. Og sdan et tjek viser intet om HD, øjenproblemer eller om de ting der blev vist i går.

Jeg synes du skal prøve at læse de andre tråde.

Udsendelsen handlede om forholdende i engalnd, og de er markant forskellige fra Danmark.
    Bl.a. har den engelske kennelklub ingen avlsrestriktioner, det har DKK.

En tavle er aldrig en 100% garanti for en rask hund (det er altså levende væsener vi har med at gøre), men den garanterer at forældrene lever op til de sundhedsmæssige krav som klubben stiller for racen.
    Den er et værktøj hvormed man kan tjekke sundheden i de linier der ligger bag (samt self brugsegenskaber, udstillingsresultater osv).

• #10   26. feb 2009 Michelle: Det er ikke mig der har lavet den konklusion. Det er det der er blevet sagt i fjernsynet!!

• #11   26. feb 2009 Rikke -jep, men igen tager udsendelsen heller ikke højde for forskellene på danske og engelske forhold, og jeg mener ikke den konklussion kan laves på baggrund af udsendelsen.

• #12   26. feb 2009 Da boxeren fik et anfald på køkkengulvet, råbte ejerene til den. Totalt dyreplageri. Når den kramper er den uden for virkelighedens verden. Uvidende hunde ejere tænkte jeg.

• #13   26. feb 2009 Jeg så programmet.. Syntes det er grotest at nogle mennesker kan få sig selv til at alve vider på deres hunde, når de bære den der sygedom. Syntes det var synd for den familie som prøvede at hjælpe deres hund. Men syntes osse det var forkert af dem ikke at ha gjort det noget før. Den Boxer har ikke fortjent at leve på den måde... Jeg ville vider heller ikke være stolt hvis jeg var medlem af den Kennel Club.. Føj nogle nar hoveder de er.. Fy for satan..!!!!!!

• #14   26. feb 2009 Man skal ikke skyde al skylden på kennelklubberne, det er tilladt at tænke selv.

• #15   26. feb 2009 Michelle - jeg har ikke set andre tråde om emnet så tillader mig at kommentere udsendelsen i denne tråd - er det i orden med dig ? :-))

jeg så boxeren, der fik et anfald - så cavalieren, der skreg og skreg og så slukkede jeg og krammede mine hunde - kors, det var dog en skrækkelig udsendelse ....................

• #16   26. feb 2009 Jeg er ikke enig med Doffymom. Jeg mener at kennelklubber bør stadig gå foran og vise at det her tolerer man ikke at der bliver avlet på hunde som bærer arvelige sygdomme og indavl. Deres troværdighed er jo stort set nul, når du lukker øjnene for sådanne problemer.
    Eksemplet hvor journalisten spørger et medlem af kennelklubben om han ville lave et barn på sin datter sad lige i skabet, for i PRINCIPPET er det det samme:)

• #17   26. feb 2009 Doggymom skulle der stå... Sorry:) Ramte den forkerte tast.

• #18   26. feb 2009 ha ha, duffy lyder da også fint.

• #19   26. feb 2009 Christina og Emmy* * - ja, det burde kennelklubberne, specielt vor egen Dansk kennel klub, der ikke undlader at råbe op om sundhed - men virkeligheden er en helt anden kan jeg godt fortælle dig - f.eks. accepteres indavl og avl med dyr, der har dårlige øjne uden et løftet øjenbryn ! påpeger man disse ting får man at vide, at DKK ikke kan holde øje med alle hvalpekuld og opdrættere, måske ikke, men så kunne de jo tage stikprøver eller på anden måde sørge for at overholde bare lidt af det de prædker - der er mere politik i kennelklubber end noget andet .............

• #20   26. feb 2009 Pia -for en meget lang række racer er øjenlysning et krav før avl, o nogen skal endda DNA-testes for øjenfejl.

Nu er indavl jo altså ikke så sort/hvis som du lægger det ud. Indavl kan forstærker både gode og dårlie træk. Har hundene der bruges mange uheldige ting i linierne -måske endda alvorlige problemer, så er der meget stor fare for at disse problemer ritig vil vise sig hos hvalpene.
    Har hundene derimod ikke diverse skavanker i linierne, så kan man altså forbedre en hel del ved indavl (eller linieavl om man vil).
    MEGET tætte parringer er ikke e god ide, hvorfor der da osse findes de etiske anbefalinger, der anbefaler at man ikke parrer tættere end fætter/kusine.
    Hvis du vil fastholde type og egenskaber, kommer du ikke helt ude om en eller anden grad af indavl, men vi kan self sagtens blive enige om at far/datter eller søskende parringer osv ikke er hensigtmæssigt. Denne form for indavl er nu heller ikke udbredt o jeg kender da heldigvis ikke folk der ikke ryster på hovedet af de der finder på at lave den slags helt bevidst.

Kommentér på:
Dags Dato i går

Annonce