990 visninger
|
Oprettet:
Dags dato {{forumTopicSubject}}
Husk at se dags dato i aften kl 22.50, det handler om avl og dyreplageri.
Jeg har hørt at der kommer et indslag med en mops.
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 295
Herefter må jeg så også sige, at der er jo en del sanded i programmet... Der er mange der opdrætter hunde, hvor eksteriør kommer før end alt andet... På DKK's Opdrætterkursus lærer man at sundhed, mentalitet og mangfoldighed i genpuljen er det vigtigste, og herefter kommer eksteriør. Desværre går dette ikke hånd i hånd med det vi oplever på mange udstillinger. Jeg kunne være tilhænger af, at der indførtes fysiske test for racerne, så det blev et krav at hundene kan opretholde en fornuftig fysisk udfoldelse. Når en Formand for Bulldogklubben kan udtale på Dansk TV, at det for hende er vigtigst med en overtypet hund frem for sundheden....så bliver jeg mere end almindeligt skuffet. Jeg er i dag meget glad for at Bulldoggen ikke er "min" race.
Der er helt sikkert sket en positiv udvikling herhjemme de seneste år...og vi er væsentligt længere fremme i sundheden end det vi ser i England...men hvor er det vigtigt at vi fortsætter i den rigtige retning, for ellers bliver vi helt sikkert ansvarlige for vores dejlige hundes undergang. Vi har jo set den samme tendens på racekattene...og vi må erkende at vi har et kæmpe ansvar:-)
/Anja
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 21 Hunde: 2 Svar: 16
jan 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 216
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 89
Var så trist at se den store bokser med krampe anfald hele tiden... ØV.
Dags dato
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside